ورود سامانه بارشی به کشور/ پایتخت برفی می‌شود

سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها را از وضعیت جوی کشور طی ۵ روز آینده اعلام کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (یکشنبه) در نیمه شرقی کشور جوی آرام و پایدار مستقر است. بعد از ظهر ـ با ورود سامانه بارشی به غرب کشور ـ در مناطقی از دامنه‌های زاگرس واقع در غرب و شمال غرب ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد.

دوشنبه گستره فعالیت این سامانه در مناطقی از نوار غربی دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران، مرکز، جنوب، شرق و جنوب شرق کشور است. در شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، شمال غرب فارس، شمال کرمان و جنوب خراسان جنوبی مقدار بارش قابل توجه است. در ارتفاعات بارش به صورت برف و در استان‌های جنوبی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

سه شنبه بارش در این مناطق ادامه می‌یابد. در مرکز هرمزگان، جنوب شرق کرمان، شمال سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی بارش شدت خواهد داشت و بعد از ظهر در نیمه غربی از مقدار ابرناکی و بارندگی کاسته می‌شود.

دوشنبه و سه‌شنبه در مناطقی از جنوب و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود

چهارشنبه در سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان و کرمان رگبار پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد و به تدریج این سامانه از شرق کشور خارج می‌شود.

پنجشنبه با گذر امواج تراز میانی جو در شمال غرب، مناطقی از غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران ابرناکی، بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به نقل از همشهری‌آنلاین، در غالب مناطق کشور تا چهارشنبه روند افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه و سه‌شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.