آمریکا: توافق میان اسرائیل و حماس امکان پذیر است

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در کنفرانسی خبری درخصوص مذاکرات توافق آتش‌بس در غزه گفت: می‌توان از موانعی که در سد راه حصول آتش‌بس در نوار غزه قرار گرفته‌اند، عبور کرد. ما باور داریم که توافق میان حماس و اسرائیل امکان‌پذیر است.

به گزارش تازه‌نیوز، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عنوان کرد که امکان توافق میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی بر سر برقراری آتش‌بس همچنان وجود دارد.

به نقل از ایسنا، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در کنفرانسی خبری درخصوص مذاکرات توافق آتش‌بس در غزه گفت: می‌توان از موانعی که در سد راه حصول آتش‌بس در نوار غزه قرار گرفته‌اند، عبور کرد. ما باور داریم که توافق میان حماس و اسرائیل امکان‌پذیر است.

میلر عنوان کرد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا با بنی گانتس در رابطه با ارسال کمک‌های بشردوستانه بیشتر به نوار غزه صحبت کرده است.

وی بیان کرد: ما می‌خواهیم شاهد بازگشایی دیگر گذرگاه‌ها باشیم. ما این مسئله را به طور مستقیم با اسرائیلی‌ها در میان گذاشته‌ایم.

این مقام آمریکایی ادامه داد: حمایت مقامات صهونییستی از جلوگیری از ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه غیرقابل قبول بوده و باید به پایان برسد.

وی مدعی شد که واشنگتن باور دارد رژیم صهیونیستی قانون‌هایی که اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه را می‌داد را نقض نکرده است.

میلر همچنین عنوان کرد که هیچ‌چیزی نمی‌تواند خشونت‌های انجام گرفته از هفتم اکتبر علیه در نوار غزه را توجیه کند و بر لزوم تشکیل کشور فلسطین تاکید کرد.

در پی حملات رژیم صهیونیستی به غزه، تاکنون بیش از ۳۰ هزار فلسطینی کشته‌ شده و بیش از ۷۱ هزار نفر نیز مجروح شده‌اند.

رژیم صهیونیستی همچنین نوار غزه را در محاصره انسانی قرار داده و جمعیت این منطقه که بیشترشان از خانه‌های خود آواره شده‌اند،‌ از نبود غذا، آب آشامیدنی، دارو و تجهیزات پزشکی در میان ویرانی گسترده زیرساخت‌های حیاتی، در رنج هستند.

حملات این رژیم منجر به آوارگی ۸۵ درصد از جمعیت غزه و ویرانی ۶۰ درصد از زیرساخت‌های این منطقه شده است.

رژیم اشغالگر قدس در دیوان بین‌المللی دادگستری (لاهه) به نسل‌کشی متهم شده است. این دادگاه در ماه ژانویه در حکمی اولیه از تل‌آویو خواست به اقدامات مرتبط با نسل‌کشی پایان داده و اقداماتی در راستای تضمین رسیدن کمک‌های انسانی به جمعیت غیرنظامیان در غزه انجام دهد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.