ترامپ یک قدم به پیروزی بزرگ نزدیک شد

در پی پیروزی‌های مداوم رییس‌جمهور پیشین آمریکا در انتخابات درون‌حزبی جمهوری‌خواهان برای تعیین نامزد اصلی این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری، رقیب اصلی او قصد دارد از رقابت انتخاباتی کنار بکشد.

به گزارش تازه‌نیوز، مهر نوشت: نشریه وال‌استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که نیکی هیلی، نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل و تنها رقیب دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در انتخابات درون‌جزبی جمهوری‌خواهان برای تعیین نامزد اصلی این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر ۲۰۲۴ قصد دارد امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای انصراف خود را از رقابت‌های انتخاباتی اعلام کند.

به گفته منابع آگاه وال‌استریت‌ژورنال نیکی هیلی هنوز تصمیم ندارد که فوراً به نفع دونالد ترامپ کنار بکشد.

پیش از این «ویوِک راماسوامی»، کارآفرین ۳۸ ساله آمریکاییِ هندی‌الاصل و «ران دی‌سانتیس» فرماندار ایالت فلوریدا نیز به نفع دونالد ترامپ از رقابت‌های درون‌حزبی جمهوری‌خواهان کنار کشیدند؛ با این وضعیت ترامپ نامزد اصلی جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست‌جمهوری آمریکا خواهد بود.

انتخابات درون‌جزبی جمهوری‌خواهان برای تعیین نامزد نهایی این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر ۲۰۲۴ دیروز سه‌شنبه نیز برگزار شد که به «سه‌شنبه بزرگ» معروف است؛ در این انتخابات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین و نیکی هیلی، نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل با هم رقابت می‌کنند تا مشخص شود که در نهایت کدام یک از آنها در انتخابات ریاست‌جمهوری رقیب اصلی جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی و نامزد اصلی دموکرات‌ها خواهد بود.

نتایچ تاکنونی انتخابات درون حزبی جمهوری‌خواهان در سه‌شنبه بزرگ که در ۱۵ ایالت برگزار شد نشان می‌دهد که ترامپ توانست در ۱۴ ایالت پیروز شود و رقیب او نیکی هیلی تنها در یک ایالت توانسه ترامپ را شکست دهد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.