سالمندان بیشتر از جوان‌ها از رابطه جنسی لذت می‌برند!

ما اغلب تصور می کنیم رابطه جنسی چیزی مخصوص افراد جوان و زیبا است. دست کم این چیزی است که فیلم و سریال ها تلاش می کنند به ما القا کنند.

به گزارش تازه‌نیوز، اما کارشناسان پی برده اند که کیفیت زندگی جنسی افراد با بالا رفتن سن افزایش پیدا می کند و این کیفیت در دهه ی ۴۰ زندگی افراد به اوج خود می رسد و حتی در دهه ی ۶۰ زندگی خود و پس از آن هم می توان رابطه جنسی لذتبخش تری را تجربه کرد.

به گفته ی متخصصان، عوامل متعددی در ارتقاء کیفیت زندگی جنسی افراد پس از دوران جوانی نقش دارند.

در دوران میانسالی و سالمندی افراد تمرکز کمتری بر روی چیزهاییی که در جوانی به آن ها احساس نگرانی یا شرم می داد دارند، مثل موی بدن یا سلولیت که عیبی ظاهری تلقی می شوند. به علاوه، با بالا رفتن سن فرد آگاهی بیشتری به لحاظ جنسی پیدا می کند و به همین دلیل تمایل بیشتری به ابراز ترجیحات خود در خصوص رابطه جنسی با شریک زندگی اش دارد.

زوج های متأهل همچون جو بایدن و همسرش جیل بایدن که به تازگی گفته اند پس از ۴۷ سال زندگی مشترک کماکان رابطه جنسی نقشی کلیدی در استحکام ازدواج آن ها دارد، در مقایسه با زوج های جوان تر رابطه جنسی بهتری را تجربه می کنند، چون در زوج های جوان تر ممکن است تمرکز بیشتر بر روی پیدا کردن شریک عاطفی و ماجراجویی های جنسی باشد و در این مسیر، صمیمیت عاطفی و فیزیکی فدا شود.

تأثیرات بالا بودن کیفیت زندگی جنسی به اتاق خواب محدود نمی شود. تحقیقات نشان داده این امر باعث ارتقاء سلامت کلی و افزایش تولید هورمون شادی اندورفین، بهبود عملکرد قلبی عروقی، تقویت روحیه، بهبود خواب و افزایش کلی سطح انرژی می شود.

یکی از عوامل اصلی افزایش کیفیت زندگی جنسی، اعتماد به نفس و خودآگاهی فرد است که هر دو با بالا رفتن سن در فرد افزایش می یابن.، به همین دلیل است که افراد پس از دوران جوانی نگرانی های بی دلیل کمتری نسبت خود، در مقایسه با جوان ها دارند.

کارشناسان می گویند با بالا رفتن سن، افراد معمولاً با بسیاری از ناامنی های روانی هایی که در رابطه با ظاهر خود دارند کنار می آیند. به علاوه، آن ها نگرانی کمتری هم نسبت به عملکرد خود در رابطه جنسی پیدا می کنند، مثل اینکه آیا ظاهر جذابی دارند یا در رابطه جنسی کسل کننده هستند یا خیر.

محققان پی برده اند که گرچه تعداد دفعات برقراری رابطه جنسی با بالا رفتن سن کاهش می یابد، اما افراد پس از دوران جوانی فعالیت جنسی خود را کماکان حفظ می کنند و لذتی که در رابطه جنسی تجربه می کنند هر بار بیشتر می شود.

منبع: روزیاتو

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.