مظنه اجاره خانه در قلب تهران چند است؟ جدول

در گزارش زیر به بررسی قیمت اجاره خانه در مرکز شهر تهران می‌پردازیم.

به گزارش تازه‌نیوز، از آنجایی که شهرنشینی و مهاجرت به تهران افزایش پیدا کرده است، تقاضا برای اجاره مسکن هم در شهر تهران بالا رفته زیرا خرید خانه برای بسیاری از افراد جامعه امکان‌پذیر نیست.

به نقل از اقتصادآنلاین، یکی از مناطقی که افراد زیادی را به خود جذب می‌کند، مرکز شهر است. مرکز شهر تهران شامل محله‌های میدان ولیعصر، انقلاب، جمهوری، شیخ هادی،جمال‌زاده، حر، منیریه و آذربایجان می‌شود. این محله‌ها (به ویژه انقلاب و ولیعصر) به دلیل دسترسی عالی به حمل‌ونقل عمومی، بافت قدیمی، وجود شرکت‌ها، موسسات، مراکز درمانی، بهداشتی، تفریحی و … به یکی از محبوب‌ترین مناطق برای اجاره‌نشین‌ها و افراد جوان تبدیل شده است. هرچند که قیمت مسکن در هر نقطه از تهران افزایش پیدا کرده، اما در مرکز شهر می‌توان خانه‌هایی با قیمت مناسب برای اجاره پیدا کرد.

مرکزی‌ترین منطقه شهر تهران نیز منطقه ۱۱ است که از اماکن و موقعیت ویژه‌ای برخوردار است. دسترسی‌های منطقه ۱۱ به این صورت است که از شمال به خیابان آزادی و از سوی دیگر به میدان انقلاب، از شرق به خیابان حافظ و خیابان وحدت اسلامی، از جنوب به خیابان شوش و میدان راه‌آهن، از غرب به خیابان‌های شهید ابراهیمی (عباسی) و شهید نواب صفوی و میدان حق‌شناس راه دارد. بنابراین خانه‌هایی با قیمت‌های مناسبی می‌توانید در این منطقه پیدا کنید.

در سال‌های اخیر به دلیل مناسب بودن هزینه رهن و اجاره و همچنین دسترسی عالی این منطقه به نواحی مختلف و حمل‌ونقل عمومی، دانشجویان زیادی از دیگر استان‌ها برای سکونت در تهران راهی محله‌های مرکز تهران شده‌اند. در ادامه به بررسی هزینه و مشخصات خانه‌های اجاره‌ای در مرکز تهران می‌پردازیم.

اگر به دنبال یک آپارتمان کوچک متراژ هستید، در ادامه گزینه‌های مناسبی را به شما معرفی می‌کنیم؛ یک واحد ۶۵ متری را با سنی حدود ۱۳ سال و ۲ خوابه در حوالی انقلاب، با مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان می‌توانید رهن کامل کنید.

واحد دیگری با متراژ ۵۰ متر و یک خوابه، در محله نواب تهران با ودیعه ۵۷۰ میلیون تومان رهن کامل داده می‌شود. همچنین، یک آپارتمان ۶۵ متری دو خوابه در محله ولیعصر تهران با سنی حدود ۷ سال، با ودیعه ۲۰۰ میلیون تومان و کرایه ۱۸ میلیون تومان، اجاره داده می‌شود.

یک آپارتمان ۶۳ متری پارکینگ دار در محله جمال‌زاده، ساختِ سال ۱۳۷۹ با یک اتاق خواب با قیمت ۳۰۰ میلیون تومان پول پیش و ماهانه پنج میلیون تومان اجاره داده می‌شود.

اجاره یک واحد ۴۴ متری مناسب دانشجویان با ۱۲ سال ساخت و یک اتاق خواب در جمالزاده تهران، با ۳۰۰ میلیون تومان ودیعه و اجاره ماهیانه چهار میلیون تومان امکان‌پذیر است.

برای اطلاع دقیق‌تر از دیگر قیمت‌ها و مشخصات آپارتمان‌ها جدول زیر را بخوانید؛

هزینه اجاره خانه در مرکز تهران (اسفند 1402)
محله متراژ مشخصات مبلغ ودیعه (تومان) اجاره ماهانه (تومان)
انقلاب ۶۶ متر ساخت سال ۱۳۷۰ – بدون اتاق ۴۵۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ندارد (رهن کامل)
کارگر جنوبی ۶۰ متر ساخت سال ۱۳۸۰ – ۱ خوابه ۱۵۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۹٬۰۰۰٬۰۰۰
انقلاب (روبه‌رو دانشگاه تهران) ۸۲ متر ساخت سال ۱۳۷۸ – ۲ خوابه ۲۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۱۲٬۰۰۰٬۰۰۰
خیابان ۱۲ فروردین ۷۵ متر ساخت سال ۱۳۷۰ – ۱ خوابه ۶۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ندارد (رهن کامل)
میدان انقلاب ۶۲ متر ساخت سال ۱۳۸۵ – ۲ خوابه ۲۹۵٬۰۰۰٬۰۰۰ ۴٬۰۰۰٬۰۰۰
خیابان انقلاب ۷۰ متر ساخت سال ۱۳۹۲ – ۲ خوابه ۲۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۱۵٬۰۰۰٬۰۰۰
خیابان انقلاب ۳۳ متر ساخت سال ۱۳۷۱ – ۱ خوابه ۳۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۲٬۵۰۰٬۰۰۰

توجه داشته‌باشید این ارقام براساس واحدهایی است که در تهران به فروش گذاشته شده و قطعا به طور دقیق قیمت مسکن در محله‌های یاد شده را تبیین نمی‌کند. قیمت مسکن در هرمنطقه مطابق با سن بنا، امکانات واحد، کوچه و خیابان، شرایط مالک و فروشنده و… متفاوت خواهد بود. اقتصادآنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌های ذکر شده ندارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.