انتخابات ۱۴۰۴ ریاست‌ جمهوری میدان جنگ می‌شود؟

یک نماینده مجلس گفت: اقداماتِ تندروها، در نهایت، در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو نیز تاثیر منفی می‌گذارد و مشارکت را کاهش خواهد داد.

به گزارش تازه‌نیوز، جلال محمودزاده، نماینده مهاباد در مجلس گفت: در روزنامه‌ها و دیگر رسانه‌ها شاهدیم که افرادی بعد از سال‌ها مجدد به مجلس راه پیدا کردند و برای رئیس، هیئت رئیسه و آینده مجلس خط و نشان می‌کشند. این اقدامات باعث می‌شود کارایی مجلس کاهش یابد و در نهایت مردم بیش از این ناراضی شوند.

یکی از دلایل کاهش مشارکت و افزایش آرای باطله در این دوره از انتخابات مجلس، عدم رضایت مردم از عملکرد مجلس و دولت است. از سوی دیگر یکدست شدن دولت و مجلس تبعات خوبی ندارد اما متاسفانه در مجلس دوازدهم دولت و مجلس یکدست می‌شود. تعداد نمایندگان یک جناح افزایش یافته و کشمکش بر سر کرسی‌های ریاست در مجلس را در پی داشته است.

جناحی که وارد مجلس دوازدهم شده آقای قالیباف را تهدید می‌کند که در دوره آنها نمی‌تواند ریاست مجلس را کسب کند. این افراد به تصاحب اعضای هیئت رئیسه و ریاست کمیسیون‌ها چشم دوخته‌اند. این کشمکش‌ها در آینده مشکلاتی را ایجاد می‌کند که دود آن به چشم مردم و کشور می‌رود. از سوی دیگر مشکلات کشور نیز افزایش می‌یابد. این اقداماتِ تندروها، در نهایت، در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو نیز تاثیر منفی می‌گذارد و مشارکت را کاهش خواهد داد. نگرانی رهبری نیز از این موضوع است. افراد باید از جناح‌های مختلف وارد مجلس شده و گفتمان‌ بین آنها شکل گیرد. رهبری نیز بر این عقیده هستند که باید جناح‌های مختلف در مجلس حاضر شوند اما نباید کشمکش و ستیز وجود داشته باشد و اصولگرایان برای تصاحب کرسی‌های ریاست به جدال بپردازند.»

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.