شاخص کل بورس پس از دو روز سبز شد

در شرایطی که طی دو روز گذشته بازار سرمایه مثبت شده امروز شاخص کل ۲۰ هزار واحد رشد کرد و دو میلیون و ۲۵۴ هزار واحد را رد کرد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از نبض بازار، بورس تهران پس از نوسانات ابتدای سال، در دو روز گذشته روندی صعودی به خود گرفته است. شاخص کل بورس امروز ۱۹ هزار و ۹۲۷ واحد رشد کرد و به رقم دو میلیون و ۲۵۴ هزار و ۸۵۲ واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز با رشد ۸۴۰۴ واحد به ۷۴۹ هزار و ۵۷۳ واحد رسید.

بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل توسط نماد‌های فارس، فملی، شپنا و وبملت رقم خورد. نماد‌های پرتراکنش نیز به ترتیب وبملت، ذوب، شستا و فملی بودند.

فرابورس ایران نیز امروز ۲۵۶ واحد رشد کرد و شاخص کل به ۲۵ هزار و ۳۸۰ واحد رسید.

کارشناسان بر این باورند که در صورت بازگشت اعتماد به بازار سرمایه، این بازار ظرفیت رشد در سال جاری را دارد.

محمود گودرزی، مدیرعامل بورس تهران می‌گوید: نتیجه اعتمادسازی در بازار سرمایه، رونق بازار ثانویه بوده و رونق بازار ثانویه، تقویت بازار اولیه و هدایت درست منابع و سرمایه‌های مردمی به سمت تولید را به همراه خواهد داشت.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان، کوچک و متوسط را جزو برنامه مهم سازمان بورس در سال ۱۴۰۳ دانست و گفت: قرار است مسیر کوتاه و روان‌تری برای تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های کوچک و متوسط در نظر گرفته شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.