این ۵ فیلم را در تعطیلات نوروز امسال با خانواده ببینید

در این لیست سعی داریم به معرفیِ مختصر فیلم‌هایی از سینمای سال‌های اخیر بپردازیم که برای یک شبِ فیلمِ خانوادگی مناسب به‌نظر می‌رسند و در عین حال، می‌توانند تجربه‌های سینمایی ارزشمند و حتی فراموش نشدنی ارائه کنند.

به گزارش تازه‌نیوز، تعطیلات نوروزی بهترین فرصت و بهانه برای تماشای فیلم‌هایی است که همیشه دلمان می‌خواست ببینیم. از یک طرف، اکثرمان روزهای اول عید را با خانواده می‌گذرانیم؛ بنابرین تماشای فیلم کنار اعضای خانواده، در بسیاری از موارد اجتناب ناپذیر است! از طرف دیگر، لازم نیست حتماً فیلم بین حرفه‌ای باشیم که بدانیم هر فیلمی را نمی‌توان کنار خانواده تماشا کرد و هر فیلم “خانوادگی” هم ارزش دیدن ندارد!

بنابرین، در این لیست سعی داریم به معرفیِ مختصر فیلم‌هایی از سینمای سال‌های اخیر بپردازیم که برای یک شبِ فیلمِ خانوادگی مناسب به‌نظر می‌رسند و در عین حال، می‌توانند تجربه‌های سینمایی ارزشمند و حتی فراموش نشدنی ارائه کنند.

 

۱) جاماندگان (The Holdovers)

سال تولید: ۲۰۲۳

کارگردان: الکساندر پین

نویسنده:دیوید همینگسون 

بازیگران اصلی: پل جیاماتی، دومینیک سسا و داواین جوی رندالف

داستان فیلم:‌ در دهه هفتاد میلادی، یک معلم سخت‌گیر ادبیات کلاسیک (پل جیاماتی) که سال‌هاست در یک مدرسه شبانه‌روزی واقع در نیو انگلند کار می‌کند، مجبور می‌شود تعطیلات کریسمس را در محیط مدرسه، با چند نفر از دانش‌آموزان خود بگذارند که جایی برای رفتن ندارند.

برخی از افتخارات: برنده ۲ جایزه از مراسم گلدن گلوب سال ۲۰۲۳، نامزد ۵ جایزه در اسکار ۲۰۲۴

۲) گربه چکمه‌پوش: آخرین آرزو (Puss in Boots: The Last Wish)

سال تولید: ۲۰۲۲

کارگردان: جوئل کرافورد 

نویسنده: پل فیشر و تامی اسوردلو

بازیگران اصلی: آنتونیو باندراس، سلما هایک و هاروی گی‌ین

داستان فیلم: این اثر دریم‌ورکس انیمیشن، داستان گربه چکمه‌پوش است که ۸ جان از ۹ تا جان خود را از دست داده و در تلاش است با یافتن «ستارهٔ آرزوها» زندگی‌های از دست رفته‌اش را پس بگیرد و به کمک دوستانش با چندین دشمن خود، از جمله «مرگ» که قصد گرفتن آخرین جانش را دارد، مقابله کند.

برخی از افتخارات: نامزد بهترین فیلم پویانمایی در مراسم اسکار، گلدن گلوب و جوایز منتخب منتقدان

۳) کودا (CODA)

سال تولید: ۲۰۲۱

کارگردان: شان هیدر

نویسنده: شان هیدر

بازیگران اصلی: امیلیا جونز، اوخنیو دربس و تروی کاتسر

داستان فیلم:‌ دختری جوان به اسم روبی، تنها عضو شنوای یک خانواده‌ی ناشنواست. او به موسیقی علاقه دارد اما زمانی که متوجه می‌شود کسب و کار ماهیگیری خانواده‌اش در معرض تهدید جدی قرار گرفته‌است، میان انتخاب رشته مورد علاقه‌اش و کمک به کسب و کار خانوادگی، دچار تردید می‌شود.

برخی از افتخارات: برنده جوایز اسکار بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی

۴) میناری (Minari)

سال تولید: ۲۰۲۰

کارگردان: لی ایزاک چانگ

نویسنده: لی ایزاک چانگ

بازیگران اصلی: استیون ین، هان یه-ری و آلن کیم

داستان فیلم: این فیلم یک برداشت نیمه اتوبیوگرافیک از کودکی فیلمساز (چانگ) است و داستان خانواده‌ای مهاجر و اهل کره جنوبی را روایت می‌کند که سعی دارند در دهه ۸۰ میلادی در ایالت آرکانزاسِ آمریکا، زندگی خود را بسازند و با چالش‌های کاری، فرهنگی و خانوادگی روبرو می‌شوند.

برخی از افتخارات: نامزد اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین موسیقی متن، بهترین فیلمنامه اصلی و بهترین بازیگر مرد

۵) متاسفیم جا ماندی (Sorry We Missed You)

سال تولید: ۲۰۱۹

کارگردان: کن لوچ

نویسنده:‌ پل لاورتی

بازیگران اصلی: کریس هیچن، دبی هانی وود و ریس استون

داستان فیلم: ریکی ترنر و خانواده‌اش، از زمان رکود اقتصادی سال 2008، درگیر مبارزه‌‌ای سخت برای پرداخت بدهی‌ها و تامین هزینه‌های زندگی بوده‌اند. ریکی امید دارد خوداشتغالی به‌عنوان رانند‌ه‌ی تحویل کالا بتواند مشکلات مالی آن‌ها را حل کند، اما در حلقه‌ی باطل این استثمار مدرن گرفتار می‌شوند.

برخی از افتخارات: نامزد جایزه بفتا برای بهترین فیلم انگلیسی، نامزد نخل طلای کن در سال ۲۰۱۹

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.