سفر مهم اسماعیل هنیه به ترکیه؛ میانجیگر مذاکرات آتش‌بس تغییر کرد؟

مشاور رسانه‌ای رئیس دفتر سیاسی حماس در گفت‌وگو با المیادین در مورد سفر اسماعیل هنیه به ترکیه و نیز «معادله جدید درگیری در منطقه» صحبت کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، طاهر النونو، مشاور رسانه‌ای رئیس دفتر سیاسی حماس در گفت‌وگو با المیادین در مورد سفر اسماعیل هنیه به ترکیه و نیز «معادله جدید درگیری در منطقه» صحبت کرد.

به نقل از ایسنا، مشاور رسانه‌ای اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در این گفت‌وگو تاکید کرد که سفر اسماعیل هنیه به ترکیه «در شرایط بسیار مهمی انجام شد».

وی همچنین در این مصاحبه درباره پرونده‌هایی که هیئت جنبش حماس با رهبران ترکیه در میان گذاشته بود، سخن به میان آورد.

مشاور رسانه‌ای رئیس دفتر سیاسی حماس در گفت‌وگو با المیادین افزود: پرونده مواخذه و پاسخگویی اشغالگران به خاطر جنایاتشان از جمله پرونده‌هایی بود که با رهبری ترکیه مورد بحث قرار گرفت.

وی توضیح داد که این جنبش به دنبال جایگزینی میانجیگری قطر و مصر با میانجیگری ترکیه نیست و تاکید کرد که این دیدار «ربطی به این موضوع نداشت».

النونو با اشاره به اینکه اشغالگران «هنوز موضوع آتش‌بس کامل و موضوع بازگشت آوارگان را رد می‌کنند» تاکید کرد که این مواضع «به توافق منجر نمی‌شوند».

این مقام حماس ادامه داد: تنها دستاورد اسرائیل هدف قرار دادن غیرنظامیان و تخریب زیرساخت‌ها است در حالی که به هیچ یک از اهداف خود نرسیده است.

النونو همچنین به المیادین توضیح داد که «جنگ معادله جدیدی از درگیری را در منطقه تحمیل کرد» و «زمان برای عربده کشی دشمن هر طور که بخواهد به پایان رسیده است».

این اظهارات پس آن مطرح می‌شود که هنیه و هیئت همراهش روز شنبه با حضور هاکان فیدان، وزیر امور خارجه و ابراهیم کالین، رئیس اطلاعات ترکیه در کاخ دولما باغچه استانبول مورد استقبال رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور قرار گرفتند.

به گزارش رویترز، اردوغان و هنیه در این دیدار که بیش از ۲ ساعت و نیم به طول انجامید، درباره تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه و رساندن کمک‌ها به آن گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، اردوغان به هنیه اطمینان داد که کشورش به تلاش‌های دیپلماتیک خود برای جلب توجه جامعه بین‌المللی به بی‌عدالتی که فلسطینیان در معرض آن هستند، ادامه خواهد داد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.