پیش‌بینی بورس فردا سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیش‌بینی بورس فردا سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ به چه صورت خواهد بود؟

به گزارش تازه‌نیوز، در جریان معاملات روز جاری در بازار بورس اوراق بهادار تهران ارزش بازار همچنان کمتر از 8 هزار همتی قرار گرفته است. در پایان معاملات، شاخص کل بورس تهران با افت 20 هزار و 145 واحد نسبت به روز کاری گذشته به سطح 2 میلیون و 284 هزار و 833 واحد رسید.

در بازار امروز رنج‌های مثبتی روی نمادهای گروه خودرویی کشیده شد به طوری‌که انتظار می‌رفت خساپا و خودرو تا صف خرید پیش روی کنند اما این موضوع خیلی دوام نیاورد و بازار با عرضه در این دو نماد اجازه رشد بیشتر را به آنها نداد.

به نقل از اکو ایران، خبر جالب گروه خودرویی علاوه بر رنج‌های مثبت ایجاد شده در این گروه مربوط به بازدید وزیر اقتصاد کره شمالی از نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران بود. به گزارش سایپانیوز، یون جونگ‌هو در بازدید از غرفه سایپا در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، عنوان کرد: گروه خودروسازی سایپا در تولید خودروهای سواری و تجاری خیلی خوب و فعالانه عمل کرده است و تمایل داریم با این شرکت خودروساز همکاری داشته باشیم!

علی آبادی، وزیر صمت، نیز در خصوص واگذاری سهام ایران خودرو این طور گفته است که ما می‌خواهیم به سمت واگذاری حداکثری امور اجرایی پیش رویم تا بتوانیم سیاستگذار باشیم. با این حال، باید این کار را طوری انجام دهیم که به نفع مردم باشد، نمی‌توان منفعت مردم را نادیده گرفت و بخشی از ثروت ملی را به دست کسی داد که صلاحیت آن را نداشته باشد.

ایلنا این طور از زبان علی آبادی نوشته است که سیاست وزارت صمت واگذاری سهام ایران خودرو است و این کار دارد انجام می‌شود.

اما دنیای اقتصاد این طور در مورد صنعت خودرو نوشته است که اخبار مهمی که فعالان بازار سرمایه منتظر آن هستند هنوز به بازار مخابره نشده‌اند. روزنامه دنیای اقتصاد در مورد وضعیت صنعت خودرو این طور گزارش داده است که یکی از مهم‌ترین این اخبار مربوط به صنعت خودروسازی است، با توجه به مشکل زیان انباشته سنگینی که صنعت خودروسازی دارد، شاهد وعده‌هایی درخصوص افزایش سرمایه از محل تجدیدارزیابی دارایی‌ها و افزایش احتمالی نرخ محصولات بودیم. ولی دستورالعمل جدیدی پیرامون این موضوع ابلاغ نشده و همه منتظر هستند تا ببینند که آیا این صنعت از زیان خارج خواهد شد یا خیر.

اما دلار در بازار آزاد همچنان رویه منفی را دارد و از محدوده 67 هزار تومانی چند هفته گذشته خود به اعداد و ارقام 60 هزار تومانی نزدیک شده است.

در نمایشگاه ایران اکسپو2024 رضا طاهری، رئیس هیأت مدیره شرکت فولاد خوزستان در نشست خبری در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو 2024 عنوان کرد: فولاد خوزستان به عنوان اولین تولیدکننده فولاد خام در کشور، پروژه‌های متعددی را آغاز کرده است.

عضو هیئت مدیره شرکت فولاد خوزستان ضمن تاکید بر برنامه‌های گسترده این شرکت برای توسعه بازار آهن گفت: این شرکت علاوه بر تأمین نیازهای داخلی، فروش به سایر کارخانجات را نیز در دستور کار قرار دارد.

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در انتهای معاملات روز جاری در بازار رویه کاملا منفی را به خود گرفت تا بازهم شاخص کل در مسیر نزولی قرار بگیرد و خریداران بازار به فکر عقب نشینی باشند.

اهالی بازار سرمایه به دست به دست کردن تصویر دیده بان بازار اوراق بدهی دولتی در فضای مجازی همچنان از دولت گله دارند و بازار را در تسخیر اوراق دولتی می‌خوانند. این موضوع مدت‌ها است که بلای بازار سرمایه شده است.

از منظر تکنیکالی واگرایی ایجاد شده در بازار می‌تواند بازار را از خرید جدید منصرف کند مگر اینکه اخبار خوبی به بازار مخابره شود و یا اینکه این واگرایی از درجه اعتبار ساقط شود.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.