نحوه تکمیل فرم برندگان لاتاری

مهاجرت یکی از اقدامات مرسوم و متداول در میان مردم سراسر جهان است.

بسیاری از افراد به دلایل گوناگون رفاهی، سیاسی، اقتصادی، امنیتی، تحصیلی و… ممکن است شهر و کشور خود را به‌صورت دائم یا موقت ترک کنند. در این میان، آنچه که اهمیت دارد این است که افراد وارد کشوری توسعه‌یافته با امکانات رفاهی بالا شوند. در میان کشورهای مختلف، آمریکا از جایگاه ویژه‌ای برای مهاجرت برخوردار است. ورود به این کشور راه‌های مختلفی دارد؛ اما بهترین و پرطرفدارترین آن دریافت گرین کارت آمریکا و برنده شدن در لاتاری است. لاتاری یک قرعه‌کشی بزرگ است که کشور آمریکا هرساله آن را برگزار می‌کند. با ثبت‌نام در این مسابقه و برنده شدن، می‌توانید اقامت آمریکا را به دست آورید. مهم‌ترین نکته برای پذیرفته‌شدگان، نحوه تکمیل فرم برندگان لاتاری است. در ادامه، نحوه ثبت‌نام اولیه و همچنین نحوه تکمیل فرم برندگان را برای شما شرح خواهیم داد.

لاتاری چیست؟

معنای لغوی این واژه، بخت‌آزمایی و قرعه‌کشی است. درواقع مسابقه‌ای که در آن تمام شرکت‌کنندگان شانس یکسان و مشابهی برای برنده شدن دارند. این مسابقه یکی از روش‌های مهاجرت به آمریکا است که در آن به برندگان اقامت دائم داده می‌شود. نکته قابل‌توجه این است که در لاتاری هیچ‌ عاملی برای برنده شدن و شانس بیش‌تر تأثیرگذار نیست. تفاوتی ندارد که مدرک تحصیلی، جایگاه شغلی و یا میزان درآمد شما چقدر است. تنها نکته‌ای که باید به‌درستی رعایت شود این است که فرم ثبت‌نام با دقت مطالعه و پر شود. هرگونه خطا در وارد کردن اطلاعات و قرار دادن عکس، سبب می‌شود که شما از این مسابقه حذف شوید. پس از برنده شدن نیز نحوه تکمیل فرم برندگان لاتاری اهمیت بسیار زیادی دارد. این حساسیت، سبب شده‌است که بیش‌تر افراد برای ثبت‌نام و تکمیل فرم به مؤسسات مهاجرتی معتبر همچون موسسه مهاجرتی کارت سبز مراجعه کنند. کارشناسان خبره و باتجربه در این مؤسسات مشاوره‌های لازم را ارائه کرده و ثبت‌نام را به‌درستی انجام می‌دهند. ازآنجاکه کارت اقامت آمریکا سبزرنگ است به لاتاری، گرین‌کارت نیز گفته می‌شود. افرادی که موفق به دریافت این کارت شوند، می‌توانند از تمام حقوق شهروندی که دولت در اختیار شهروندان خود قرار می‌دهد، بهره‌مند شوند. تنها تفاوت آن‌ها با شهروندان آمریکایی این است که حق رأی ندارند.

نحوه ثبت‌نام در لاتاری

ثبت‌نام در این قرعه‌کشی بزرگ به‌ظاهر کار ساده‌ای است. شما باید اطلاعات شخصی خود را وارد کرده و عکس مناسبی بارگذاری کنید تا بتوانید در لاتاری شرکت کنید. نحوه ثبت‌نام و همچنین نحوه تکمیل فرم برندگان لاتاری، از سؤالات رایج میان علاقه‌مندان هستند. شما می‌توانید برای ثبت‌نام اولیه وارد سایت اصلی لاتاری شده و کاملاً رایگان در مسابقه شرکت کنید؛ اما ازآنجاکه بسیاری از افراد اطلاعات و تسلط کافی برای این کار را ندارند، توصیه می‌شود ثبت‌نام را به افراد خبره و باتجربه واگذار کنند. کوچک‌ترین اشتباه در وارد کردن اطلاعات و بارگذاری عکس، می‌تواند شانس شما را از بین ببرد. نکته‌ی دیگر این است که شما باید فرم ثبت‌نام را با ‌دقت مطالعه کنید و از نحوه‌ی تکمیل آن مطلع شوید. آنچه سبب سردرگمی افراد در هنگام ثبت‌نام می‌شود این است که تسلط کافی به زبان انگلیسی ندارند و قادر به ترجمه صحیح فرم نیستند. این مشکل در نحوه تکمیل فرم برندگان لاتاری نیز وجود دارد و سبب می‌شود که تکمیل فرم به‌درستی انجام نگردد. البته توجه داشته باشید که یک فرم پیش‌نویس وجود دارد که داوطلبان می‌توانند آن را دانلود کرده و ثبت‌نام را به‌صورت آزمایشی انجام دهند؛ اما بهترین و مطمئن‌ترین راه، کمک گرفتن از مؤسسات مهاجرتی معتبر همچون مؤسسه کارت سبز است.

نحوه تکمیل فرم لازم برای برندگان لاتاری

اولین اقدامی که باید توسط برندگان لاتاری صورت گیرد، این است که فرم DS 260 را تکمیل و ارسال کنند. این فرم که به فرم لاتاری معروف است، شامل سؤالات مختلف و اطلاعات گوناگون درمورد برنده و افراد زیرمجموعه او است. نحوه تکمیل فرم برندگان لاتاری اهمیت بسیار زیادی دارد و هرگونه خطا باعث می‌شود که برنده ریجکت شده و شانس خود را از دست دهد. توجه کنید که تعداد ویزاهای صادرشده توسط آمریکا کم‌تر از تعداد برندگان است. دلیل آن این است که هرساله تعدادی از برندگان به دلایل مختلف قادر به دریافت ویزا نمی‌شوند. یکی از رایج‌ترین دلایل عدم تکمیل درست فرم لاتاری است. برای موفقیت در این زمینه بهتر است به چند نکته توجه داشته باشید:

  • فرم لاتاری دارای بخش‌های متعددی است که پر کردن برخی از آن‌ها ضروری و برخی دیگر اختیاری است؛ اما توصیه می‌شود که تمام بخش‌ها به‌درستی پر شوند تا افسر پرونده بتواند به‌درستی برای اعطای ویزا تصمیم گیرد.
  • نحوه تکمیل فرم برندگان لاتاری به‌صورت آنلاین است و ممکن است برای هر فرد با دیگری متفاوت باشد. باتوجه به پاسخ شما به هر سؤال، سؤال دیگری نمایان خواهد شد؛ بنابراین امکان دانلود و چاپ آن به‌صورت کاغذی وجود ندارد.
  • پس از تکمیل و ارسال فرم، در صورت بروز اشکال می‌توانید فرم را ویرایش و آنلاک کنید؛ اما این کار سبب حساسیت افسر مهاجرتی خواهد شد.
  • داشتن برخی از اطلاعات ضروری است که مهم‌ترین آن‌ها کیس‌نامبر، نام خانوادگی و کانفرمیشن نامبر هستند.
  • پیش از تکمیل فرم از اعتبار پاسپورت خود مطمئن شوید، مدارک هویتی خود را ترجمه کنید و سفارت پیشنهادی خود را انتخاب کنید؛ زیرا ایران و آمریکا با یکدیگر مراودات دیپلماتیک ندارند و شما باید در سفارت کشور دیگری برای مصاحبه حضور پیدا کنید.
  • پس از رعایت نکات گفته‌شده به یک کارشناس کاربلد مراجعه کرده و ثبت‌نام را با دقت انجام دهید.

اطلاعات لازم و نحوه تکمیل فرم برندگان لاتاری

مهاجرت یکی از اقدامات رایج در میان شهروندان سراسر دنیا است. بسیاری از افراد به دلایل مختلف قصد مهاجرت موقت یا دائم به کشورهای دیگر را دارند. این درخواست برای کشور توسعه‌یافته‌ای همچون آمریکا بسیار زیاد است. یکی از بهترین و آسان‌ترین راه‌ها برای دریافت ویزای آمریکا، برنده شدن در لاتاری است. لاتاری مسابقه‌ای است که هرساله کشور آمریکا برگزار می‌کند و در آن به برندگان ویزا اعطا می‌گردد. نحوه ثبت‌نام اولیه و تکمیل فرم دی اس 260 پس از برنده شدن، نیاز به اطلاعات دقیق و تسلط کافی دارد که توصیه می‌شود برای موفقیت در این کار، از کارشناسان خبره در مؤسساتی همچون مؤسسه مهاجرتی کارت سبز کمک گرفته شود.

برچسب ها : فرم برندگان لاتاری

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.