جولان خودروهای برقی در خیابان‌ها با تخفیف‌های ویژه

در سال ۲۰۲۰، خودروهای برقی ۵۴ درصد کل فروش خودروهای جدید در نروژ را به خود اختصاص دادند.

به گزارش تازه‌نیوز، خودروهای برقی آینده جهان پاک را رقم خواهد زد. همین نکته کافی است تا نروژی‌ها به فکر بیافتند و تسهیلات ویژه‌ای برای این ماشین‌ها در نظر بگیرند. به گزارش ایندیپندنت، نروژ با استفاده از تخفیف‌های مالیاتی، شهروندان را به خرید این خودروهای حافظ محیط ‌‌زیست، تشویق می‌‌کند. در سال ۲۰۲۰، خودروهای برقی ۵۴ درصد کل فروش ماشین‌های جدید در نروژ را به خود اختصاص دادند.
این به آن معنی است که نروژ، نخستین کشوری است که طی یک سال، بیشتر از ماشین‌های بنزینی، دوگانه‌سوز و گازوئیلی، خودروهای الکتریکی فروخته است.

فروش ماشین‌های بنزینی و گازوئیلی از سال ۲۰۲۵ در نروژ ممنوع است.

محبوب‌ترین مدل خودروی الکتریکی در این کشور، خودروی شاسی‌بلند و هاچ‌بک آئودی از سری «ای-تران» بود و خودروی سایز متوسط مدل سه تسلا، در مقام دوم قرار گرفت.

کریستینا بو، رئیس اتحادیه خودروهای برقی نروژ که گروهی صاحب نفوذ شناخته می‌شود، گفت: «پیش‌بینی اولیه ما این است که سهم خودروهای برقی از بازار فروش خودرو در سال ۲۰۲۱، از مرز ۶۵ درصد عبور کند. اگر ما به این سطح دست یابیم، رسیدن به هدف فروش «صرفا خودروهای غیرآلاینده» در سال ۲۰۲۵ ممکن خواهد بود.»

تولید ماشین‌های برقی در دستور کار شرکت‌های بزرگ خودروسازی نیز هست. خودروی الکتریکی به خودرویی گفته می‌شود که از باتری‌های قابل شارژ به عنوان منبع انرژی، و از موتور الکتریکی به عنوان نیروی محرکه استفاده می‌کند. اصلی ترین ویژگی این ماشین‌ها، هزینه کم و همزیستی با محیط زیست است. بسیاری معتقدند آینده کشورهای در حال توسعه به افزایش میزان تولید و استفاده از این نوع ماشین‌ها و موتورسیکلت‌ها بستگی دارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.