کلاهبرداری ۲۰۰ میلیارد ریالی به بهانه تهیه مدارک هویتی

متهم گفت توانسته است بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال از طریق آگهی‌های فروش مدارک جعلی هویتی از شهروندان کلاهبرداری کند که تاکنون تعداد ۱۹ شاکی پرونده شناسایی شده‌اند.

به گزارش تازه‌نیوز، فردی که به بهانه تهیه مدارک هویتی بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، بعد از دستگیری اعتراف کرد توانسته ۱۹ نفر را بآگهی در فضای مجازی فریب بدهد.

به نقل از اعتمادآنلاین، فردی به پلیس فتا استان کردستان مراجعه و اعلام کرد: در فضای مجازی با شخصی آشنا شدم که مدعی بود می‌تواند مدارک هویتی و تحصیلی را به صورت قانونی و قابل استعلام آماده کند. من هم به وی اعتماد و مبلغ قابل توجهی را برای تهیه مدرک واریز کردم؛ اما بعد از واریز پول او دیگر پاسخگو نبود.

پس از تشکیل پرونده قضایی بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان کردستان قرار گرفت و با بررسی‌های فنی انجام‌ شده دو نفر متهم پرونده شناسایی و با اخذ دستور قضایی، متهمان در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند.

متهم اصلی در تحقیقات اولیه منکر هرگونه جرمی می‌شد؛ ولی پس از مواجهه شدن با مستندات و مدارک جمع‌آوری‌شده از سوی کارشناسان ضمن اعتراف به جرم خود گفت تاکنون توانسته است بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال از طریق آگهی‌های فروش مدارک جعلی هویتی از شهروندان کلاهبرداری کند که تاکنون تعداد ۱۹ شاکی پرونده شناسایی شده‌اند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.