پی وی سی (pvc) را از کجا وارد کنیم؟

پی وی سی یکی دیگر از کالاهایی است که واردات آن ضروری است و با تولید این کالا پیشرفت در زندگی انسان‌ها رخ داده است و کاربردهای بسیار آن سبب شده تقاضای جامعه بیشتر شده است.

پی وی سی محصول یکی از محصولات حیاتی است که برای تولیدات صنعتی در جهان استفاده می‌شود. پلی وینیل کلراید یا پی وی سی که بسیار مقرون به صرفه هستند. ورق‌‌های پی وی سی دارای قابلیت خم شدن و جوش نیز هستند و از طرفی دیگر به لحاظ هزینه بسیار مقرون به صرفه هستند. برای ادامه مطالب با ما همراه باشید.

پی وی سی چیست؟

پی وی سی نوعی ورق پلاستیکی به حساب می‌آید که انعطاف آن باعث می‌شود به آسانی خم شود یا جوش داده شود. از ویژگی مهم آن می‌توان به هزینه پایین، مقرون به صرفه بودن، ضدآب، مقاومت بالا و استحکام اشاره کرد. ورق‌ها به شکل های مختلف اعم از آستردار و بدون آستر، مات و شفاف تقسیم می‌شوند. همچنین برخی از مدل‌های آن رول یک لایه یا چندلایه است. به طور کلی پی وی سی دارای انواع مختلفی است که بسته به نوع استفاده خرید و تقاضای آن متغیر است. با درجه بندی این کالا مشخص می‌شود که چه مدل‌هایی در خارج کشور یا در داخل تولید و طراحی می‌شود.

 4 کاربرد اصلی و  مهم پی وی سی که باید بدانید!

  1. استفاده در صنایع پتروشیمی و پلاستیک
  2. صنایع آرایشی و بهداشتی
  3. خودروسازی
  4. ساختمان سازی

واردات پی وی سی به ایران

فرایند واردات کالا به کشور برای تمامی کالاها نسبتا یکسان است هرچقدر میزان و تعداد کالا بیشتر باشد، روند آن مستلزم دقت و حوصله بیشتری است. زیرا علاوه بر واردات، ترخیص این کالا نیست مراحل مرتبط به خود را دارد از این رو وجود افراد متخصص بسیار ضروری است. ورق های پی وی سی جز پرمصرف ترین ها در دنیا به شمار می‌روند. زمانی که کشور مبدا نتواند نسبت به تقاضای جامعه تولید کند باید از کشورهای دیگر آن کالا را وارد کند تا پسخگوی جامعه نیز باشد. pvc از کالاهایی است که در اکثر صنایع و محیط ها استفاده می‌شود. بهتر است بدانید واردات pvc در مقایسه با بقیه آسان است اما مراحل آن باید طبق قوانین و با دقت انجام شود.

هزینه‌های گمرکی پی وی سی

واردات کالا دارای هزینه های مختلفی است و در واقع هر محله هزینه خاص خود را دارد. هزینه انبارداری، سود بازرگانی، بیمه، هزینه تخلیه، هزینه و یا بهای سیف (CIF)، ارزش افزوده 9 درصدی و عوارض گمرکی را پرداخت و در نهایت هزینه وزارت راه و ترابری. همه این هزینه ها طبق قرارداد سالیانه رو به تغییر است و قیمت و نوع کالا در این هزینه‌ها تغییر ایجاد می‌کند. پس قبل از هرگونه اقدام بهتر است از یک شرکت تجاری معتبر استعلام قیمت لحظه ای بگیرید.

برای این امر بهتر است در فرآیند ترخیص بهینه و ترخیص کالا از گمرکات کشور به مشاوران متخصص کمک، مشاوره و مراحل ترخیص را ارائه دهید تا در زمان ترخیص کالاهای وارداتی با مشکل مواجه نشوید.

انواع pvc و کالاهای مشابه آن

  • روکش های پی وی سی
  • انواع ورق pvc در ضخامت های متعدد با روکش ضدخش
  • کاغذ دیواری با روکشPVC
  • ورقpvc
  • روکش pvc مات و هایگلاس
  • نوار لبهpvc
  • پی وی سیجهت مصارف تولید دارو
  • گرانولPVC
  • چسب روکش هایگلاس
  • انواع کفپوش pvcو لمینت

تعرفه گمرکی و ترخیص pvc

تعرفه گمرکی برای هر نوع پی وی سی متفاوت است از این رو در ادامه به مدل های مختلف آن همراه تعرفه گمرکی مربوطه می‌پردازیم:

1.تعرفه گمرکی برای ترخیص نوار و روکش پی وی سی: 5 درصد مالیات گمرکی و کد 39204310

2.تعرفه گمرکی برای ترخیص ورق پی وی سی: ضخامت 20 میلی متر به بالا 5 درصد مالیات گمرکی و کد 39204320

3.تعرفه گمرکی برای ترخیص ورق آلیاژ: 5درصد مالیات گمرکی و کد 39204330.

4.تعرفه گمرکی برای ترخیص فیلم pvc قابل انعطاف از طریق تولید کننده های دارو: 20 درصد مالیات گمرکی و کد 39204360.

ترخیص پی وی سی از گمرک

ترخیص کالا از مراحل پایانی واردات است. زمانی که کالاها به کشور می‌رسند در انبارهای گمرک نگهداری می‌شوند تا زمان ترخیص و آزادی آن ها برسد. هزینه انبار براساس تعداد و جنس کالا و روزهایی که کالا در آن نگهداری می‌شود محاسبه می‌گردد. توجه داشته باشید، زمانی که کالاها در انبار نگهداری می‌شوند همان موقعی است که شما باید با ارائه مدارک و مجوزات مربوطه برای آزادسازی کالا اقدام کنید. هرگونه بی‌آگاهی در این فرایند باعث می‌شود متحمل هزینه های اضافی شوید. از این رو با مراجعه به یک شرکت تجاری مطمئن می‌توانید تمامی امور را به آن ها بسپارید.

فرد ترخیص کار با آگاهی کامل بر امور و تشریفات گمرکی می‌تواند کالاهای شما را در اسرع وقت آزاد کند. شخص ترخیص کار کیست؟ فرد ترخیص کار می‌تواند یک شخص حقیقی یا حقوقی باشد که دارای کارت بازرگانی و سن 25 به بالا است. توجه داشته باشید امانت دار بودن این فرد بسیار حائز اهمیت است. پس قبل از هر چیزی راجع به شرکت تجاری مربوطه تحقیق کنید و سپس بهترین انتخاب را برای ترخیص و واردات کالای خود داشته باشید. ترخیص کار pvc با شناخت کامل بر تمامی پی وی سی ها و انواع آن، مراحل ترخیص و مجوزات مرتبط، قوانین و هزینه های اعلام شده می‌تواند بهترین نتیجه را به شما هدیه دهد.

سخن آخر

این کالای پر تقاضا که هر روزه به میزان محدودیت آن افزوده می‌شود جز کالاهای ضروری در زمان حال به شمار می‌رود، واردات این کالا همانطور که گفته شد دارای مراحل بسیاری است که فقط به دست متخصصین مربوطه امکان‌پذیر می‌باشد. بنابراین اگر می‌خواهید کالای شما در اسرع وقت به کشور وارد شود و ترخیص گردد می‌توانید از گروه تجاری آربی راهنمایی و مشورت بگیرید یا این شرکت را به عنوان نماینده از سمت خود انتخاب کنید و تمامی امور را به افراد کاردان بسپارید.

برچسب ها : پی وی سی,pvc,واردات pvc,ترخیص pvc,واردات,ترخیص کالا,بازرگانی

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.