پیشنهاد جالب شهید بهشتی برای انتصاب یک پست مهم!

شیوه حکمرانی و یا کادرسازی شهید بهشتی در ابتدای انقلاب، همواره زیانزد خاص و عام بوده است.

به گزارش تازه نیوز، محمدرضا زائری، روحانی مشهور و فعال در شبکه‌های اجتماعی با انتشار رشته توئیتی به نوع کادرسازی شهید بهشتی در ابتدای انقلاب اشاره کرد. وی نوشت:

‏قرار بود کسی برای ریاست سازمان معرفی شود. بطور طبیعی اولین کسی که نظرش اهمیت داشت دکتر بهشتی بود. هم امین امام بود و هم نفر دوم نظام تلقی میشد، هم شخصیتی مدیر و مدبر داشت وهم صاحب فکر تشکیلاتی و آینده نگر بود. دفترچه ای هم داشت که اسم افراد را در آن مینوشت و خصوصیات و اوصافشان را ‏جداگانه و بسیار ریز و حساب شده نوشته بود و میگفت: از این سه نفر خودم روی نفر اول تاکید و پیشنهاد جدی تر دارم.
گفتند: آقای دکتر، فلانی که لابد خبر دارید اخیرا در باره شما چه حرفهایی زده و توی مصاحبه چه چیزهایی گفته؟ او یکی از جدیترین مخالفان شماست!
سر تکان داد وگفت: بله میدانم ‏ولی این دیدگاه او در باره شخص من است و چیزی از توانمندی و لیاقت او کم نمیکند. مگر من خدا هستم که ایمان و اعتقاد به من ضرورت داشته باشد؟ ملاک و معیار ما شایستگی فرد برای تصدی پست است و ایشان از جهات مختلف سزاوار این مسؤولیت و جایگاه هست، حالا مخالف من هم باشد اشکالی ندارد.

شهید بهشتی به شدت به تشکیلات و کار تشکیلاتی اهمیت می‌داد. به همین دلیل هم در مهمترین برهه‌ها و مسئولیت‌های کشور در قبل و بعد از انقلاب، درخشیده است. هم خود یک نیروی تشکیلاتی کارآمد بود و هم به کادرسازی بسیار اهمیت می‌داد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.