خرید قسطی مانیتور خوب برای ترید

ترید (Trading) یک شغل، یک مهارت حرفه‌ای، یک کار تفننی و البته یک مسیر پولساز برای افرادی است که مشاغل آنلاین را دوست دارند. شما می‌توانید همه این موارد را انجام دهید، اما شکی نیست که اگر ترید (معامله و خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال) را به عنوان شغل همیشگی و حرفه‌ای خود انتخاب کرده‌اید، باید وسایل و تجهیزات آن را هم داشته باشید؛ البته که ابزار و وسایل بدون علم و تجربه تجارت با رمزارز و دارایی دیجیتال، فایده‌ای ندارد. اما تریدر باسابقه و حرفه‌ای هم، بدون ابزارش با چالش‌های زیادی مواجه می‌شود.

در این مطلب می‌خواهیم درمورد یکی از مهم‌ترینِ این ابزارها صحبت کنیم: مانیتور ترید. از آن جایی که معاملات دنیای ترید ۲۴ ساعته هستند و این بازار تقریبا هیچوقت نمی‌خوابد، باید مانیتوری تهیه کنید که بتواند همیشه و در همه شرایط به شما کمک کند و وضوح تصویری بالایی داشته باشد تا سرعت معاملات را به هم نزند. بیایید با هم ویژگی‌های اصلی مانیتور ترید را بشناسیم و یک مسیر برای خرید مانیتور قسطی را بررسی کنیم.

چرا برای ترید نیاز به مانیتور حرفه‌ای دارید؟

اگر وارد حوزه ترید شده‌اید، احتمالا یک لپ‌تاپ معمولی یا حداقل گوشی تلفن دارید و با آن وضعیت بازارها را بررسی می‌کنید. در ابتدای کار، بهتر است یک مانیتور جداگانه برای کارتان تهیه کنید که بخش اجرایی معاملات را با اندازه بزرگ و وضوح بیشتر، به شما نشان دهد. در مانیتور لپ‌تاپ یا گوشی خود نیز می‌توانید فید داده‌ها، نمودارها، ایمیل‌ها یا ارتباطات دیگر را تماشا کنید. جدا نگه داشتن این دو مورد، به شما کمک می‌کند که بین tabهای مختلف در رفت و آمد نباشید و بتوانید بهتر و واضح‌تر همه چیز را ببینید.

برای خرید مانیتور ترید بهتر است خودتان را وابسته به برند نکنید و بین همه برندها و مدل‌ها به دنبال «ویژگی‌هایی» بگردید که برای سطح کار شما و معاملات فعلی‌تان مناسب هستند. در ابتدای مسیر مانیتوری را بگیرید که سخت‌افزار لازم برای همراهی با نرم‌افزارهای ترید را داشته باشد و سرعت خرید و فروش شما را کم نکند. با بیشتر شدن تجربه و دانش‌تان نیز می‌توانید به سراغ مدل‌های پیشرفته بروید.

یک مانیتور ترید باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

حالا که متوجه شدیم چرا باید برای شروع ترید یک مانیتور جداگانه داشته باشیم، بیایید ویژگی‌های یک مانیتور مناسب را با هم مرور کنیم. یک مانیتور ترید مناسب باید:

  • نرخ تازه‌سازی (Refresh Rate) مناسبی داشته باشد: یکی از مهم‌ترین پارامترها برای خرید مانیتور نرخ تازه‌سازی است که نشان می‌دهد در هر ثانیه تصویر شما چند بار رفرش می‌شود. معمولا در ارزهای مهم و معاملات حساس لحظه‌ای، اهمیت این موضوع بیشتر است. بهترین مانیتورهای تریدینگ نرخ تازه‌سازی بین ۶۰ تا ۷۵ هرتز دارند.
  • وضوح تصویر یا رزولوشن بالایی داشته باشد: کیفیت تصویر شما با رزولوشون مشخص می‌شود و برای ترید کردن رزولوشن ۱۰۸۰.۱۹۲۰ کافی‌ است. وضوح بالاتر از این کیفیت تصویر را بالا می‌برد اما چندان برای ابتدای کار ضروری نیست.
  • اندازه‌اش برای شما مناسب باشد: اینکه مانیتور ترید شما چه اندازه‌ای داشته باشد، به فضای کارتان بستگی دارد. مثلا در شرکت‌ها و دفاتر کاری مانیتورهای ۳۰ تا ۴۰ اینچ به کار می‌روند. برای استفاده خانگی اما یک مانیتور ۲۳ تا ۲۸ اینچی کافی خواهد بود.
  • با سخت‌افزارهای مختلف سازگاری داشته باشد: هر مانیتوری پورت‌های مختلفی دارد، از جمله HDMi و VGA. مانیتور ترید خود را با توجه به دستگاه دوم‌تان انتخاب کنید (این که مک بوک است یا لپ تاپ‌ ایسوس، لنوو یا حتی گوشی‌های موبایل و تبلت‌های مختلف).
  • قابلیت حذف نور آبی داشته باشد: اگر قرار است ترید به کار همیشگی و حرفه‌ای شما تبدیل شود، احتمالا چندین ساعت در روز را پای مانیتور می‌گذرانید؛ پس مهم است که نور آن به چشم آسیب نزند. قابلیت Blue Control یا حذف نور آبی، در مانیتورها و گوشی‌های جدید وجود دارد و فشار واردشده به چشم را در طولانی‌مدت کاهش می‌دهد.

فروش اقساطی مانیتور در ازکی‌وام، به شما این فرصت را می‌دهد که بدون مخارج بالا و سنگین، یک دستگاه مناسب برای نیازهای خود تهیه کنید.

مانیتورهای ترید با امکان فروش اقساطی

بیایید چند مانیتور مناسب ترید را بررسی کنیم که امکان فروش اقساطی دارند و برای تازه‌کارها هم مناسب‌ هستند.

Dell P2719H

با محدوده رنگ بالا و وضوح تصویر ۱۰۸۰.۱۹۲۰، این مانیتور یکی از بهترین موارد برای افرادی است که می‌خواهند ترید را به عنوان شغل اصلی خود انتخاب کنند. شما می‌توانید پایه و ارتفاع این دستگاه را تنظیم کرده و حتی مانیتور را با توجه به نیاز خود بچرخانید.  گواهی TUV 4 برای راحتی چشم، اشغال فضای بسیار کم و قابلیت نمایش چندین پنجره برای مولتی تسکینگ از دیگر ویژگی‌های این مانیتور هستند.

LG 43UD79-B

ال جی از برندهای بسیار معروف و شناخته‌شده در ایران است و این مانیتور ۴۲ اینچی هم یکی از بهترین گزینه‌ها برای دفاتر کار و خانه محسوب می‌شود. وضوح تصویر بالا، پنل ضدبازتاب IPS و زاویه دید ۱۷۸ درجه از ویژگی‌های خاص این مانیتور هستند؛ همچنین قیمت آن نسبت به دیگر مدل‌ها مناسب است و می‌توانید به تعداد تهیه کنید.

Samsung CHG90 Series 49

این مانیتور یکی از بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین مانیتورهای موجود در بازار است که تریدرهای حرفه‌ای و شرکت‌ها هم به خوبی می‌توانند از آن استفاده کنند. محدوده دید دینامیکی آن بسیار بالاست و حالت مقعرش، دیزاین آن را بسیار زیبا و خاص کرده است. طراحی با حاشیه باریک، نرخ رفرش ۱۴۴ هرتزی و وضوح Full HD از دیگر ویژگی‌های این مانیتور هستند.

خرید مانیتور قسطی در ازکی‌وام

اگر می‌خواهید ترید را شروع کنید اما بودجه زیادی برای شروع ندارید، خبر خوب این است که می‌توانید مانیتور خود را در ازکی‌وام، به صورت قسطی و با پرداخت ۱۲ یا ۱۸ ماهه خریداری کنید.

ازکی‌وام یک پلتفرم اعتباردهی برای خرید است که در آن می‌توانید از ۱۰ تا ۷۵ میلیون تومان اعتبار خرید کالا گرفته و از ده‌ها فروشگاه وسایل مورد نیازتان را بخرید.

کافی‌ است وارد وب سایت شده و مدارک‌تان را بارگذاری کنید. این فرایند ثبت‌نام بیشتر از چند دقیقه طول نمی‌کشد و برای آن یک سری مدارک هویتی، شغلی و البته چک صیادی نیاز دارید. این چک صیادی تنها ضمانت خرید شماست و غیر از آن نیاز به هیچ ضامن شخص یا سفته‌ای نخواهید داشت.

ویژگی‌های مانیتور مورد نظرتان را یادداشت کنید، در فروشگاه‌های مختلف قیمت‌های مختلف را با هم مقایسه کنید و سپس به‌صورت کاملا آنلاین، خریدتان را تکمیل کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.