ارزش بیت‌کوین با ورود به بورس بیشتر هم می‌شود!

درحالیکه برخی بنگاه های مالی مدعی هستند ارزش کنونی بیت‌کوین حباب است اما برخی تحلیلگران می گویند این افراد مفهوم حباب را درک نمی کنند. این گمانه ها وقتی تندتر شده که رسانه ها از احتمال ورود بیت‌کوین به بورس آمریکا در دولت «جو بایدن» خبر دادند.

به گزارش تازه نیوز، خرید بیت‌کوین برای همه مردم جهان، جذاب شده است. «مایکل هارتنت» استراتژیست ارشد سرمایه‌گذاری بانک آمریکا در یادداشتی نوشت که به نظر می‌رسد، افزایش ارزش بیت‌کوین مادر تمام حباب‌ها است. به نظر می رسد هارتنت از قدرت و سرعت افزایش قیمت بیت کوین به عنوان مبنایی برای تشخیص خود استفاده می کند، قطعا سرعت افزایش قیمت ویژگی اصلی یک حباب مالی نیست.

در ادامه سوء استفاده از این کلمه، در یادداشتی که این هفته در بلومبرگ نقل قول شد، شرکت مدیریت سرمایه گذاری «من گروپ» اعلام کرد: «هر بار که حباب بیت‌کوین می‌ترکد حباب دیگری جایگزین آن می‌شود … همین روند تناوبی باعث می‌شود که روایت بیت کوین تا حدودی غیر معمول باشد و حباب‌های ایجاد شده به مراتب بزرگ‌تر از قبلی‌ها باشند».

یک دارایی زمانی دچار حباب قیمتی می‌شود که قیمت آن از ارزش ذاتی بالاتر باشد اما هنوز ارزش ذاتی بیت‌کوین مشخص نیست. با توجه به اینکه تقاضا برای بازارهای دیجیتال در حال افزایش است، نوع استفاده از این سیستم در آینده هنوز به طور کامل مشخص نیست و همچنین به دلیل ویژگی های منحصر به فرد سرمایه گذاری بیت کوین نمی‌توان با استفاده از تکنیک‌های سنتی ارزش واقعی این ارز را تخمین زد.

بنابراین هر کسی که  قیمت بیت‌کوین را یک حباب می‌داند در حال قضاوت درباره ارزش ذاتی آن است. اما این افراد هیچگاه محاسبات خود و چگونگی دستیابی به ارزش ذاتی این ارز را با دیگران به اشتراک نمی‌گذارند. آنهاحتی عددی را نیز در این باره ارائه نمی‌دهند. در واقع خرید بیت‌کوین برای مردم جذاب تر هم می‌شود.

همچنین می‌توان ادعا کرد که بیت‌کوین ضد حباب است که قیمت آن به دلیل وجود حباب‌ در بخش‌های دیگر اقتصاد بالا می‌رود. بسیاری از سرمایه گذاران در واکنش به وجود حباب گسترده در اوراق قرضه دولتی، بیت کوین را خریداری می‌کنند، حبابی که معتقدند دولت برای از بین بردن آن به چاپ پول متوسل می‌شود.

و اما درباره بازار سهام، بازار داغ شرکت‌های مالی فن‌آوری تا حد زیادی وابسته به نرخ‌های بهره پایین هستند که ممکن است در صورت ترکیدن حباب اوراق قرضه این نرخ به سرعت بالا برود. موضوعی که موجب می‌شود گزینه‌های دیگری همچون بیت‌کوین برای سرمایه‌گزاری به گزینه‌های جذابی بدل شوند.

از سوی دیگر، «جو بایدن» رئیس جمهوری ایالات‌متحده، چندی پیش تائید کرد که «گری گنسلر» را به ریاست جدید کمسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا منصوب می کند. این امر به چند دلیل مهم است. نخست اینکه وی درباره رمزنگاری و بلاکچین اطلاعات خوبی دارد. البته وال استریت زیاد به او علاقه‎‌مند نیست و تردید دارد که سازمان نظارتی که او ایجاد خواهد کرد مورد علاقه صنعت رمزنگاری باشد. در هر صورت اما حداقل احتمال دارد که یک ساختار نظارتی شفاف به دست آید. افزون بر آن، «جفری باندمن» همکار وی  معتقد است که او ممکن است با ایجاد یک صندوق قابل معامله برای بیت کوین در وال استریت موافقت کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.