وضعیت کرونا در تهران زرد متمایل به نارنجی است

استاندار تهران با تاکید بر این که وضعیت فعلی تهران زرد متمایل به نارنجی است از پیشنهاد ستاد مقابله با کرونای استان تهران به ستاد ملی برای اعمال محدودیت های تردد به استانهای شمالی در تعطیلات پیش رو خبر داد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد مبارزه با بیماری کرونا استان تهران، ضمن قدردانی از همه کسانی که تلاش کردند که بیماری کرونا در استان تهران کنترل شود، گفت: آنچه که امروز با آن مواجه هستیم این است که از ۱۵ آبان با تشکیل قرارگاه و اجرای مدیریت هوشمند محدودیت ها و همچنین اعمال محدودیت های تردد و جلوگیری از اجتماعات، شرایط خوبی با همت همه دستگاهها و از سوی دیگر اجرای طرح محله ای شهید سلیمانی، برقرار شده است. این در شرایطی است که در تمام کشورهای دنیا روند افزایشی بستری و مرگ را مشاهده می کنیم، اما در کشور ما روند کنترلی محقق شده و البته حفظ آن بسیار مشکل است.

وی افزود: روزانه در شرایطی حدود ۱۲۰ تا ۹۹ فوتی قطعی داشتیم اما امروز و ظرف هفته های اخیر به زیر ۲۰ نفر رسیده است و این اقدامی ارزشمند است که پیشانی این اقدامات سربازان نظام سلامت بوده اند و در تحقق آن همه دستگاهها کمک و همکاری کردند.

به گفته بندپی، بر اساس گزارشات درکشور و استان تهران روند رو به افزایش کم کم مشاهده می شود به شکلی که امروز بیش از ۶ هزار و سیصد ابتلا و ۹۸ فوتی در کشور داشته ایم. به این ترتیب اگر پروتکل ها و نظارت ها ساده و عادی تلقی شوند با مشکلات بسیاری مواجه می شویم. پرهیز از عادی سازی در همه موارد باید مورد توجه قرار گیرد و شعار ستاد درتهران پرهیز از عادی سازی در همه موارد بوده و نباید به گونه ای عمل کنیم که عقب ماندگی غیر قابل جبران اتفاق بیافتد.

وی تاکید کرد: نباید این موضوع را صنفی قلمداد کنیم و فردی تصور کند که اگر برای دستگاه خود مجوزی دریافت کند این یک موفقیت است. قطعا این گونه نیست متاسفانه رعایت فاصله گذاری اجتماعی در ده روز گذشته ۷۸ درصد بوده و امروز به ۷۴ و ۹ دهم درصد رسیده است این یعنی شیب مراجعان سرپایی و بستری افزایش پیدا می کند.

وی تاکیدکرد: شهرداری تهران مکلف است همانند روزهای اوج بیماری رعایت فاصله گذاری اجتماعی را در دستور کار خود قرار دهد و از سوار شدن افراد بدون ماسک جلوگیری کند . همچنین در مورد نانوایی ها باید نظارت بر رعایت کامل پروتکل ها اعمال شود. بی تردید جرایم ناقضین قانون یکی از عوامل موفقیت در کاهش آمار بود که با برخوردهای منطقی که گزارشات آن ارائه شده، محقق شده است. هنچنین باید به اتحادیه های نانوایی تذکرات لازم داده شود.

استاندار تهران در خصوص برگزاری جشنواره فیلم فجر نیز گفت: اگر با همین وضعیت موجود پیش برویم ترجیح این است که جشنواره به صورت مجازی برگزار شود، اما در صورت عدم تحقق این موضوع باید با حداقل حضور افراد تداوم پیدا کند.

بندپی تاکید کرد: سرعت بخشی به طرح شهید سلیمانی باید مورد توجه قرار گیرد تا اهداف طرح اجرایی شود. شناسایی و رهگیری، قرنطینه و حمایت اجتماعی که آغاز شده و خوب پیش رفته باید در ادامه نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: ما در ابتدا با ستاد ملی کرونا در خصوص رنگ بندی شهرها موافق نبودیم و تهران به دلیل تراکم جمعیت، شلوغی حمل و نقل عمومی، همیشه باید یک رنگ بالاتر اعلام شود. قطعا در حال حاضر تهران آبی نیست و زرد متمایل به نارنجی است. لذا پیشنهاد ما به ستاد ملی مقابله با کرونا این است که در ۲۲ بهمن و تعطیلات پیش رو برای جلوگیری از ایجاد مشکل برای استانهای شمالی و در برگشت مسافران برای تهران محدودیت های تردد در این تعطیلات اعمال شود.

وی تاکید کرد: باید تقویت طرح شهید سلیمانی با تدبیر در حوزه منابع مالی و نیروی انسانی با همکاری سازمان برنامه و بودجه برای تامین اعتبارات لازم در کل کشور و من جمله استان تهران به گونه ای باشد که این طرح تقویت شود.

استاندار تهران بار دیگر با تاکید بر این که روند پذیرش بیماران نسبت به هفته های گذشته ۶ درصد افزایش یافته است، افزود: می طلبد تا اماکنی که فعالیت های اقتصادی دارند همچون اصناف ، نظارت ها بر آنها مورد توجه قرار گیرد. بر اساس آمار منتشر شده پلیس نظارت خود را اعمال می کند، به گونه ای که۲ میلیون و ۲۰۰ هزار جریمه” ۲۰۰ هزار تومانی” و ۵۵۰ هزار جریمه در شهرهای قرمز و نارنجی تاکنون صادر شده اما برخی از نقاط سیستم دوربین در آنها فعال نیست که فرمانداری ها در شهرستانها به کمک شهرداری ها نسبت به نصب دوربین ها اقدام کردند و این روند ادامه خواهد داشت و از سوی دیگر برخی از افراد که الزام فعالیت در شیفت شب را دارند، مستثنی شدند، اما بی تردید اعمال نظارت و جریمه برای افراد متخلف انجام می شود.

وی تاکید کرد: نقاط بحرانی همچون نانوایی ها و پلیس های + ۱۰ و دفاتر پیشخوان که شناسایی شدند مورد توجه نظارتهای ویژه قرار گرفتند و با آنها بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا برخورد قانونی خواهد شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.