فوری: منتظر خاموشی‌های سراسری از سه‌شنبه باشید!

توانیر اطلاعیه داد: با تصمیم ستاد مدیریت سوخت کشور، جداول خاموشی های برنامه ریزی شده برای نیمه شمالی ایران اعلام و در صورت لزوم، طبق این جداول اقدام به قطع برق خواهد شد.

به گزارش تازه نیوز، جدول خاموشی‌های سراسری به زودی منتشر می‎شود. افزایش مصرف گاز بخش خانگی با سردتر شدن هوا به خصوص در استانهای شمالی، موجب کمبود سوخت بخش نیروگاهی و اجبار صنعت برق کشور به اعمال خاموشی های احتمالی برنامه ریزی شده شد.

به دنبال حاکم شدن هوای سرد زمستانی در استانهای شمالی کشور و رشد مصرف بیش از پیش گاز بخش خانگی که موجب عبور مصرف این بخش از مرز 600 میلیون مترمکعب در روز شده، موجب کاهش سوخت رسانی به نیروکاه ها و از مدار بهره برداری شدن اجباری بخشی از ظرفیت نیروگاهی کشور شد.

از این رو فردا با تصمیم ستاد مدیریت سوخت کشور، جدول خاموشی‌های سراسری و برنامه ریزی شده برای نیمه شمالی ایران اعلام و در صورت لزوم، طبق این جداول اقدام به قطع برق خواهد شد.

توانیر در این زمینه اطلاعیه ای صادر کرد. همچنین، معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: فردا محدودیت‌هایی در نیروگاه‌های تهران و شمال کشور به دلیل مصرف بالای گاز در بخش خانگی اعمال خواهد شد.

غلامعلی رخشانی مهر، معاون هماهنگی توزیع توانیر در جلسه ستاد مدیریت سوخت نیروگاه ها، صنایع و مدیریت مصرف انرژی (گاز و برق) کشور تاکید کرد؛ 12بهمن جبهه سردی وارد کشور می شود.

وی افزود: فردا 7بهمن محدودیت‌هایی در نیروگاه‌های تهران و شمال کشور به دلیل مصرف بالای گاز در بخش خانگی در این مناطق داریم.

معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: شرکت های توزیع برق باید به منظور تامین نیاز مصرف برق کشور، حتما جداول خاموشی های احتمالی را به منظور اطلاع مردم اعلام کنند.

وی افزود: همه مدیران باید پای کار باشند ومراقب باشند که مصرف انرژی از برنامه های اعلامی تجاوز نکند.

رخشانی مهر گفت: مطمنم که با برنامه های اعلامی، مشکلی برای خاموشی نخواهیم داشت.فردا تا 3هزار مگاوات ممکن است کمبود داشته باشیم و باید به شدت مراقبت کنیم.

۱ نظر
  1. سامان ارمانی

    همش بهانه است لعنت به بنت کوین حالا چرا از شمال کشور شروع کرده اند ایا دیواری کوتاه تر از شمال وجود نداشت در مناطق سردسیر و شمالغرب که مصرف گاز چندین برابر است گرچه مصرف گاز کوچکترین ربطی به مصرف برق ندارد اما باید دنبال دیوارهایی کوتاه تر از شمال هم اقایان باشند چون غرش شمال ناگهانی و نابود کننده خواهد بود خیلی خنده دار است در شمال که هوایش معتدل است مصرف گاز از غرب کشور بیشتر است لطفا به شعور بقیه توهین نکنید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.