کاسبان کرونا را بشناسید!

کاسبان کرونا یا برندگان مسابقه مرگبار کووید-19 بی‌تردید چهره‌هایی هستند که در یکسال گذشته بیشترین منفعت را از این بیماری همه‌گیر در سراسر جهان کسب کردند.

به گزارش تازه‌نیوز، کاسبان کرونا، شاید تازه ترین عبارت کرونایی جهان باشد. اگرچه مردم جهان در رنج و عذاب ناشی از کرونا گرفتار شده‌اند، اما پولدارانی هم هستند که از این وانفسا پولدارتر شده‌اند. برخی از چهره‌های ثروتمند جهان در یکسال گذشته را بهتر بشناسید.

اسامی برندگان اصلی به شرح زیر است:

یلان ماسک 129 میلیارد دلار به ثروتش افزوده شد.
جف بزوس 78 میلیارد دلار به ثروتش افزوده شد.

برنارد آرنو 76 میلیارد دلار بر ثروتش افزوده شد

همچنین زاکربرگ 45 میلیارد،لری الیسون {اوراکل} 29 میلیارد دلار، لری پیج 26 میلیارد دلار، بیل گیتس 22 میلیارد دلار و وارن بافت 19 میلیارد دلار بر ثروتشان افزوده شد و به نوعی در لیست کاسبان کرونا در یکسال گذشته جا گرفتند.

ویروس چینی حالا کمی بیشتر از یکسال است که جهان را درگیر خود کرده. دوشنبه سالگرد اولین قربانی رسمی کرونا در چین است، مرد 61 ساله‌ای که در بازار دریایی ووهان کووید 19 گرفت و فوت شد. از آن روز تا به حال حدود 2 میلیون نفر در جهان بر اثر ابتلا به کووید-19 جان باخته‌اند و اکنون این بیماری از کنترل خارج شده و اقتصاد جهانی نابود را نابود کرده است.

با این حال چین می‌گوید  کرونا را کنترل کرده و هنوز تلاش برای یافتن منشا ویروس و نحوه انتقال آن از حیوان به انسان ادامه دارد.
طبق مدارک و اسناد بیمارستانی لورفته، کروناویروس در ووهان چین{پایتخت رسمی کووید 19} 3 ماه زودتر از اعلام رسمی شیوع یافته است. این ویروس جهان‌گیر، در یکسال گذشته بیشترین آسیب را به فضای اقتصادی کشورهای مختلف وارد کرده است و صنایع بسیاری را با رکود و بسیاری از مردم جهان را خانه‌نشین و بیکار کرده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.