مشروب زودتر از پیتزا در خانه می‌رسد!؟

مردم در 40 درصد از این پایش ها مذهب را به عنوان مهم ترین جزء هویت خود معرفی می کنند در حالی که 66 درصد نهادهای مذهبی را نیازمند اصلاح می بینند.

به گزارش تازه نیوز، اصلاح نهادهای مذهبی و نه تغییر مذهب. اندیشکده کوئینسی در پژوهشی که به تازگی منتشر شده، عنوان کرده است: نتایج یک نظرسنجی آنلاین با 50 هزار پاسخ دهنده مستقر در ایران که توسط پژوهشگران دو دانشگاه هلندی صورت گرفت، نشان می دهد که ایرانیان در خط مقدم پویش های منطقه ای برای اصلاحات مذهبی هستند.

چندی پیش در یک نظرسنجی داخلی نیز از نارضایتی مردم از حجاب اجباری خبر داده شده بود.

البته در میان رقبا، امارات متحده عربی با اکثریت غیر تبعه، تنها کشوری است که اذعان به دگرش های رویکردی و واقعیت های جمعیتی را آغاز کرده است. مقامات امارات در ماه نوامبر ممنوعیت مصرف نوشیدنی های الکلی در بین زوج های ازدواج نکرده را برداشتند.

در این نظرسنجی آمده است که نه تنها جوانان مسلمان، بلکه سایر گروه های سِنی آرزو می کنند که تجربیات شخصی و معنوی بیشتری از دین داشته باشند. 80 درصد از شرکت کنندگان گفتند که به خدا ایمان دارند اما تنها 32.2 درصد خود را به عنوان مسلمان شیعه معرفی کردند.

نتایج این نظرسنجی و بسیاری دیگر از پایش های صورت گرفته از افکار عمومی اعراب در سال های اخیر نشان می دهد که 40 درصد از این پایش ها مذهب را به عنوان مهم ترین جزء هویت خود معرفی می کنند در حالی که 66 درصد نهادهای مذهبی را نیازمند اصلاح می بینند.

در این پژوهش ذکر شده که برخلاف بسیاری از کشورهای مسلمان، در تهران، اذان به سختی شنیده می شود. الکل ممنوع است اما سفارش آن زودتر از سفارش یک پیتزا به در خانه می رسد!

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.