۴ هزار نوع کرونا در جهان وجود دارد!

وزیر واکسن انگلیس با اشاره به وجود هزاران نوع ویروس کرونا در جهان گفت: انگلیس آمادگی بیشتری برای به روز رسانی واکسن دارد.

به گزارش تازه‌نیوز، چند نوع کرونا در جهان کشف شده است؟ سوال مهمی که «ندیم زهاوی» مسوول واکسن در انگلیس در پاسخ به آن‌ می‌گوید بیش از ۴ هزار نوع کووید در جهان وجود دارد.

وزیر واکسن افزود: انگلیس کتابخانه غنی از جهش‌های ویروس را نگهداری کرده و بنابراین آمادگی بیشتری برای به روز رسانی واکسن در صورت نیاز دارد.

محققان بیم آن دارند ویروس SARS-CoV-۲ که به طور مداوم در حال تکامل است، می‌تواند فرار از مصنویت واکسن را یاد بگیرد. یعنی واکسن بی اثر شود. اینکه چند نوع کرونا داریم و یا هنوز کشف نشده باشد، سوال مهم دیگری است که هنوز پاسخی برایش پیدا نشده.

در حال حاضر نگران کننده‌ترین نوع کرونا نوع موسوم به B.۱.۱.۷ در انگلیس، نوع B.۱.۳۵۱ در افریقای جنوبی و P.۱ در برزیل است. کرونای انگلیسی، نگرانی اول کشورهای مختلف جهان است، چرا که شیوع آن سریع‌تر از کرونای چینی است. اگرچه انگلیس معتقد است واکسن فعلی، این نوع جدید را نیز پوشش می‌دهد اما به هرحال ناشناخته بودن کرونا و انواع جهش یافته اش، همچنان دلواپسی اول مردم است.

نوع افریقای جنوبی و برزیلی هر دو جهشی به نام E۴۸۴K داشته که باعث تغییر پروتئین سنبله روی ویروس می‌شود و واکسن را بی اثر می‌کند.

مشاوران دولت انگلیس البته تاکید دارند که محصول فعلی{واکسن فعلی آسترازنکا/آکسفورد} هنوز باید کارساز باشد و کاملا هم بی فایده نیست.

واکسن به روز شده تا آخر ۲۰۲۱ راهی بازار می‌شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.