دو فیلم جشنواره فجر توقیف می‌شوند

شنیده‌ها از توقیف دو فیلم جنجالی جشنواره فجر امسال توسط دستگاه قضایی، خبر می‌دهد.

به گزارش تازه نیوز، شیشلیک توقیف شد، خبری که به زودی رسانه‌ای می‌شود. جمعی از مسئولان قوه قضائیه پس از بازبینی فیلم‌های «مصلحت» و «شیشلیک» که به تازگی در سی‌ و نهمین جشنواره فیلم فجر نیز به نمایش درآمده است، دستور توقیف این 2 فیلم را صادر کرده‌اند.

فیلم شیشلیک به کارگردانی محمدحسین مهدویان با فیلمنامه‌ای از امیرمهدی ژوله است که در توضیح داستان اینگونه آمده: یکی از اهالی شهرکی در حاشیه تهران، تحت تاثیر شرایط خاصی که از سوی رئیس کارخانه‌ای برایش رقم خورده است. طغیان کرده. در جستجوی رهایی خانواده‌اش برمی آید و…

بسیاری این فیلم را یک فیلم سیاه و غیر کمدی و شعاری می‌دانند. مسعود فراستی درباره «شیشلیک» می‌گوید: این فیلم به حدی توهین‌آمیز است که فقط ضد کارگر و کار نیست بلکه ضد انسان است. و برخلاف ظاهر انتقادی فیلم، طرفدار وضع موجود و لمپن بورژواها و دلالان است. من با اجازه دوستان می‌خواهم بگویم کسانی که به این فیلم می‌خندند باید فکری برای خودشان کنند چون وضع‌شان خیلی خراب است! فقط شکم‌سیران می‌توانند به این فیلم بخندند، شکم‌سیرانی که با پول دلالی و کثیف می‌توانند سرپا باشند. فرم در این فیلم جایی ندارد و در مورد نیمچه تکنیک سطح پایینش بعداً وارد بحث می‌شوم.

گروهی از منتقدان سینما پس از ارکران این فیلم گفته‌اند که این فیلم پایان کار حرفه‌ای کارگردان فیلم مذکور است.

فیلم مصلحت نیز با نام‌های سابق «پدری و مصلحت نظام» فیلمی به کارگردانی و نویسندگی حسین دارابی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه محصول حوزه هنری و سازمان اوج است. این فیلم در ادامه جریان «دیدن این فیلم جرم است» تهیه و تولید شده است.

فیلم مصلحت با وجود شخصیت‌پردازی کم‌ایراد، روایت صحیح داستان، بازی‌های قابل قبول و فضاسازی باکیفیت به حدی درون شعارهای اغراق آمیز خود غرق می‌شود که در نهایت چیزی بیشتر از یک فیلم بیش از حد سفارشی به نظر نمی‌رسد. در واقع مصلحت فیلمی است محض یادآوری این حقیقت تقریبا تلخ که سازمان هنری رسانه‌ای اوج از بهترین امکانات و بودجه‌ها برای روایت سطحی‌ترین آرمان‌ها به زمخت ترین شکل ممکن استفاده می‌کند.

به گزارش تازه‌نیوز، شنیده‌های خبرنگار ما حاکی است احتمال عقد قرارداد تولید فیلم شهید همت با کارگردان «شیشلیک» قوت گرفته و مذاکراتی با محمد حسین مهدویان شده است.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.