افشای پنهان‌کاری درباره کرونای انگلیسی: سرایت سریع، مرگ بیشتر!

گونۀ انگلیسی فقط باعث افزایش ۵۰ درصدی سرایت آنگونه که تاکنون گفته می شد، نمی شود بلکه به میزان ۲۰ الی ۳۰ درصد در مقایسه با ویروس اولیه کشنده تر است.

به گزارش تازه نیوز، کرونای انگلیسی کشنده‌تر است. این سرخط خبرهای نشریات معتبر علمی در جهان است. ایل جورناله چاپ ایتالیا در این باره نوشته: در باره کووید-19 اخبار و چشم اندازها به هیچ وجه مثبت نیست. گونه های ویروس باعث وحشت می شوند و علت آن فقط این نیست که تأثیر واکسن ها را به خطر انداخته اند. زنگ خطر از سوی والتر ریچاردی، مشاور وزیر بهداشت ایتالیا به صدا در آمد. وی گفت که اندیشۀ بسته نگه داشتن پیست های اسکی و پیشنهاد تعطیلی کوتاه مدت و هدفمند تنها گوشه ای از مشکل واقعی به شمار می آید. در ساعات آینده یک سند جدید علمی که توسط کارگروه بین المللی کارشناسان تهیه شده، رویت خواهد شد. کارگروهی که رهبران کشورهای بزرگ غربی از جو بایدن تا آنگلا مرکل و مکرون و نیز جانسون و دیگران خواستار آن شدند. در این گزارش، تأثیر گونه های شایع مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و نتایج بسیار نگران کننده است.

از اخباری که از انگلیس دریافت می‌شود، چنین بر می آید که گونۀ انگلیسی فقط باعث افزایش ۵۰ درصدی سرایت آنگونه که تاکنون گفته می شد، نمی شود بلکه به میزان ۲۰ الی ۳۰ درصد در مقایسه با ویروس اولیه کشنده تر است.

چنانچه این خبر مورد تأیید قرار بگیرد، کل سناریو تغییر خواهد کرد. در عرض ۵ الی ۶ هفته ممکن است به طور کامل جایگزین ویروس کنونی شود. البته اخبار بد در اینجا خاتمه نمی یابد: در این سند صحبت از گونۀ برزیلی و آفریقای جنوبی نیز شده است. اولی مصونیت ایجاد نمی کند و ممکن است تأثیر واکسن ها را کاهش دهد و دومی نیز تقریباً به طور کامل تأثیر واکسن ایتالیایی – انگلیسی آسترازنکا را از میان می‌برد.

در سایه این سند و محتوای آن قبل از آنکه دیر شود باید در تدابیر مربوطه تجدید نظر شود. فرضیه های متعددی مطرح است لیکن این بار هدف، پیشگیری است. بستن هر از گاهی اماکن بر اساس افزایش موارد، دیگر بس است. و در عوض باید روی تعطیلی های ویژه و چند هفته ای برنامه ریزی کرد. بدیهی است که راه دشواری پیش رو داریم و دولت ناگزیر به اتخاذ تصمیمات دشوار و ناخوشایند برای مردم خواهد شد.

فعلا نگرانی بیشتر از بازگشایی مدارس حضوری نشأت می گیرد: آیا به آموزش از راه دور باز خواهیم گشت یا تصمیم دیگری در این رابطه اتخاذ خواهد شد؟ چگونه گونۀ انگلیسی مهار خواهد شد؟ اینها پرسش هایی هستند که فعلاً بدون پاسخ اند.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.