بازگشت کوروش یغمایی بعد از سال‌ها ممنوع‌الکاری!

ظاهرا بعد از سال‌ها دوری، آلبوم جدید کوروش یغمایی را که در میان اهالی موسیقی به پدر راک ایران معروف است، خواهیم شنید.

به گزارش تازه نیوز، کوروش یغمایی خواننده باسابقه موسیقی پاپ راک در فضای مجازی از تولد آلبوم تازه خود با همکاری برادرش کامبیز یغمایی که در آلمان زندگی می‌کند، خبر داد.

به گفته پدر راک ایران یکی از قطعات این آلبوم تا پیش از نوروز ۱۴۰۰ منتشر خواهد شد. آلبوم جدید کوروش یغمایی با هر متر و معیاری یک اتفاق مهم و بزرگ در فضای موسیقی ایران می‌تواند به شمار آید.

بازگشت پدر راک ایران

کوروش یغمایی که با قطعه «گل یخ» برای نخستین‌بار موسیقی ایران را وارد عرصه‌های جهانی کرد در چند دهه اخیر هنرمند پرکاری نبوده و فعالیت‌هایش در تمام این دوره، به جز یکی دوسال در اواخر دهه ۷۰، با موانع پرشماری مواجه بوده‌اند.

کورش یغمایی راک

کوروش یغمایی با انتشار ویدیویی از نوازندگی برادرش در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «پس از ۴۰ سال دوری و جدایی ناخواسته، اینک با بکارگیری امکانات اینترنت، نوید آغاز همکاری دوباره با بهره‌گیری از چیره‌دستی و دانش موزیک برادر نازنینم کامبیز را در آلبوم تازه‌ام می‌دهم. تصمیم دارم یک ترانه از این آلبوم را در نوروز پیش‌رو در اینترنت با شما یاران دیرینه‌ام به اشتراک بگذارم. با سپاس از کامبیزجان در آلمان که با وجود داشتن هنرجویان بسیار، وقت ارزشمند خود را برای همکاری در این آلبوم به من ارزانی داشت».

کوروش یغمایی

کوروش یغمایی را می‌توان موفق‌ترین خواننده غیرسنتی ایرانی در فضای موسیقی جهان دانست. «پدر راک ایران» یا «خواننده‌ای که برای نخستین‌بار موسیقی ایران را وارد عرصه‌های جهانی کردنمی‌توانند حق مطلب را درباره یغمایی ادا کنند.

تولید آثاری با استانداردهای جهانی

او که اولین آثارش مانند «گل یخ» و «حجم خالی» که حاصل همکاری او با همکلاسی شاعرش، مهدی اخوان لنگرودی بودند، به دلیل داشتن استاندارد‌های جهانی به سرعت به خارج از مرز‌های ایران نفوذ کردند، بعد از آن در تمام نیم‌قرن فعالیتش در قامت یک هنرمند جهانی عمل کرده و شاهد اجرا‌های گوناگونی از ترانه‌هایش (به‌خصوص ترانه‌های نخستین آلبومش) در دیگر کشور‌های جهان بوده‌ایم- که این روند هنوز ادامه دارد.

اما روند حضور جهانی کوروش یغمایی در سال‌های بعد از انقلاب، از سال ۱۳۸۸ پررنگ‌تر شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.