تاجگردون خطاب به احمد توکلی: حسادت می‌کند و با رانت مدرک گرفته!

غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم گفت: معتقدم که همه این داستان‌ها را آقای توکلی و دوستانش خلق کرده‌اند. اما من حاضرم همین حالا هم که ۷ الی ۸ ماه از ماجرا گذشته، آقای توکلی بیاید و نصف اموالش را به من بدهد و من هم کل اموالم را به ایشان خواهم داد، دیگر صریح‌تر از این می‌توانم حرف بزنم؟

به گزارش تازه‌نیوز، ماجراهای نماینده برکنار شده مجلس، ادامه دارد. «تمام آنچه که حجت بود، ادا شد. مردم خونسردی خودشان را حفظ کنند»، این اولین پست اینستاگرامی چهره‌ای است که هجدهم تیر ماه نه به اختیار بلکه بالاجبار ردای نمایندگی را آویخت و حداقل برای ۴ سال با ساختمان هرمی‌شکل میدان بهارستان خداحافظی کرد. غلامرضا تاجگردون یکی از چهره‌های شناخته شده ادوار پارلمان ایران است.

او در مجلسی با دوز اصولگرایی از نوع دوره نهم، ریاست کمیسیون تلفیق و برنامه و بودجه را از چنگ چهره‌هایی سرشناس و البته باتجربه ربود و در مجلس معتدل دهم نیز بی‌رقیب بر این کرسی تکیه کرد تا نفر اول پارلمان در بررسی معادلات نه چندان شفاف بودجه‌ای باشد اما در مجلس یازدهم همه‌ چیز برایش تغییر کرد. او می‌دانست که میان اصولگرایان و آتش تندشان کار سختی در پیش دارد ولی همزمان مدعی ریاست بر کمیسیون تلفیق همان مجلس بود اما به ‌واسطه فضاسازی اصولگرایان، اعتبارنامه‌اش رد شد تا رنگ کمیسیون بودجه و تلفیق را دیگر نبیند.

تاجگردون حالا در موسسه‌ای اقتصادی مشغول فعالیت است. جایی به دور از هیاهوهای همیشگی بهارستان و لابی‌های پیدا و پنهانش. تاجگردون از پارلمان رفت ولی هنوز روند طی شده درباره اعتبارنامه‌اش و زد و خوردهای پشت پرده بهارستان برای افکار عمومی شفاف نیست. آنچه می‌خوانید بخشی از گفت‌وگوی حدود دوساعته روزنامه اعتماد با تاجگردون است. نشستی که این نماینده سابق مجلس در جریان آن از قول رییس مجلس و البته معاونت قوانین پارلمان رای‌گیری درباره اعتبارنامه‌اش را غیرقانونی خوانده و از «حسادت»ها و حب و بغض‌های شخصی که سرنوشتش در مجلس یازدهم را تغییر داد، سخن گفته است. بخش‌هایی از گفتگوی او با اعتماد را در ادامه می‌خوانید:

 

  • رسانه‌ها از من درباره اموالم سوال کردند، من هم گفتم اموالم همین است. همان روزها هم آقای توکلی بیشترین حرف‌ها را علیه من می‌زد. یک‌بار به ایشان در صحن علنی گفتم تو این حرف‌ها را می‌زنی؟ اموال من که همین است، می‌گویید پدرم خان و کدخدا است و خودم هم ۳۰ سال است که رانت‌خواری می‌کنم! گفتم آقای توکلی عزیز من دانش‌آموز بودم که تو وزیر شدی، شما کسی بودید که گفتید افتخار من این است که با موتور گازی به وزارتخانه می‌روم، گفتم من بچه حزب‌اللهی و بسیجی بودم خوشحال از اینکه می‌دیدم وزیرم یک آدم خاکی است. گفتم پدر من ظالم و خودم هم ۳۰ سال است که دارم رانت‌خواری می‌کنم پس کل اموال من برای شما، شما هم نصف اموال‌تان را به من بدهید. دیگر بیشتر از این من چه جوابی به طرف مقابلم بدهم؟
  • معقتدم که همه این داستان‌ها را آقای توکلی و دوستانش خلق کرده‌اند. اما من حاضرم همین حالا هم که ۷ الی ۸ ماه از ماجرا گذشته، آقای توکلی بیاید و نصف اموالش را به من بدهد و من هم کل اموالم را به ایشان خواهم داد، دیگر صریح‌تر از این می‌توانم حرف بزنم؟ زندگی من در حد خودم متوسط است اما بگویید چطور می‌شود فلان فردی که ۵ سال است وارد سیستم شده فلان خانه و بهمان ماشین را می‌خرد؟ من خانه‌ام اجاره‌ای است و در حد خودم زندگی می‌کنم. یک جایی گفتم کسی که لکسوس سوار می‌شود و با پراید می‌آید، دزد است ولی از من ناراحت شدند. اما هنوز هم همین را می‌گویم. در همین مجلس نماینده‌ای داریم که عضو هیات رییسه است و چهره انقلابی دارد و روزهای اول قبل از تشکیل مجلس با بهترین ماشین می‌آمد ولی یک روز دیدم با تیبا آمد! از او پرسیدم پس ماشینت کو؟ گفت:«اصلا نمی‌شود با آن ماشین به مجلس بیایی!» این آدم دزد است! کسی که از زندگی خودش دزدی می‌کند حتما از جامعه‌اش هم دزدی می‌کند!

 

  • من خانه کوچک‌تری دارم که متعلق به خودم است اما این خانه را که بزرگ‌تر است را اجاره کرده‌ام. ولی اینکه فکر کنند تاجگردون خیلی مال و اموال دارد، خیر این‌طور نیست! من در حد خودم دارم. اگر بپرسید بچه‌های تاجگردون کجا هستند؟ بپرسید آیا از اعضای خانواده‌ام کسی در خارج از کشور است؟ یا بچه‌ای دارم که رانت‌خواری کرده باشد؟ خیر این‌طور نیست. من ۳ بچه دارم که هر ۳ آنها در کنکور شرکت کرده‌اند و بدون رانت در بهترین دانشگاه قبول شده‌اند. رانت‌خواری افراد را بالاخره باید یک جایی دید. از مال اندوزی و ثروتش، یا از خوردنش و… می‌توان به فسادش پی برد، اگر چیزی هست خوب بیان کنند. حرف من این است که مصداق مقابله با من در این کشور آقای توکلی است، وضعیت زندگی ایشان را ببینید، وضعیت زندگی من را هم ببینید!

 

  • در مجلس نهم آقای توکلی ۲ الی ۳ ساعت با من جلسه گذاشت. خودش، نادران، مصباحی‌مقدم و یک فرد دیگری نشستند و گفتند: «برای ما زشت است که در یک مجلس اصولگرا تو رییس کمیسیون بودجه‌اش باشی.» این عین جمله‌ای است که توکلی به من گفت. معلوم است چنین آدمی آن شکست را تلافی می‌کند. به جرات می‌گویم که آقای توکلی نه در این دنیا و نه در آن دنیا خیر نخواهد دید.کسی که این‌گونه به رای مردم ظلم کند، خیر دنیا و آخرت را نمی‌بیند.

 

  • من در دانشگاه شهید بهشتی درس خوانده‌ام و بدون سهمیه وارد دانشگاه شده‌ام. آقای توکلی از وزارت کنار رفت و با رانت به دانشگاه ما آمد و نشست و لیسانسش را گرفت اما همین آدم مدارکی علیه من آورد و مدعی شد که تاجگردون با رانت مدرک گرفته است! آقای توکلی با رانت آمد و میز بغل دستی من در دانشگاه شهید بهشتی نشست و از اینجا با بچه‌هایش به لندن رفت. من از اینجا به یاسوج رفتم اما من می‌شوم رانت‌خوار و آقای توکلی مصداق مقابله با آن؟! او که از اینجا با ۷ بچه‌اش به لندن می‌رود، پاک و منزه می‌شود؟!

 

  • آقای توکلی اصلا اعتقادی به رفتارهای اخلاقی و دینی ندارد و در صحن علنی و کمیسیون تحقیق دور نهم تمام تلاشش را کرد تا خودش رییس کمیسیون را تعیین کند. آقای تابش درکمیسیون بود و از آقای توکلی سوال کرد که:«آقای توکلی در این کمیسیون چه کسی صاحب صلاحیت است؟ آیا آقای تاجگردون مشکلی دارد؟» گفت:«خیر ایشان تخصص و تعهدش را دارد!» آقای تابش از او پرسید: پس چرا به ایشان رای نمی‌دهید؟» گفت:«چون باید از نظر سیاسی به آقای مصباحی مقدم رای بدهیم.» آدمی که این‌گونه است و می‌گوید تخصص و تعهدش خوب است ولی سیاست چیز دیگری می‌گوید را شما چطور قضاوت می‌کنید؟

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.