طراحی اپلیکیشن اندروید و ‌iOS با چیستا

همانقدر که علم در همه‌ی زمینه‌ها پیشرفت‌های آنچنانی داشته است، به همان اندازه نیز در تولید گوشی‌های هوشمند پیشتاز بوده است. امروزه تلفن‌های همراه به یکی از وسایل مورد نیاز روزمره‌ی همه‌ی انسان‌ها تبدیل شده است که انکار کردن آن دیوانگی محض است. با پیشروی تلفن‌های همراه که هر ساله با امکانات ویژه‌ای رونمایی می‌شود، نیاز به استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف نیز افزایش یافته است. همانطور که حتماً روی حرف ما صحه خواهید گذاشت؛ یک گوشی هوشمند بدون نرم افزارهایش هیچ است.

در حال حاضر استفاده از انواع اپلیکیشن توانسته است نیازهای روزانه‌ی افراد را به بهترین نوع ممکن رفع کند. برای مثال حتی برای خرید مواد غذایی نیز اپلیکیشن‌های مربوط به آن طراحی شده است و فقط کافی است که افراد با وارد شدن به آن، هر نوع مواد خوراکی که علاقه دارند سفارش دهند. این موضوع نشان می‌دهد اگر چه در ابتدا استفاده از اپلیکیشن‌ها به منظور اطلاع‌رسانی از اخبار استفاده می‌شده است اما امروزه بعنوان یک کسب و کار و یک منبع درآمد مناسب از آن یاد می‌شود.

چرا طراحی اپلیکیشن ضروری است

مسلماً اگر دارای یک کسب و کار هستید و برای افزایش فروش و درآمد خود اهمیت قائل باشید، بدون شک در اولین فرصت اقدام به طراحی اپلیکیشن خواهید کرد. همانطور که می‌دانید اپلیکیشن‌ها در فرمت‌های اندروید و ios تولید می‌شوند و مدیران کسب و کارها با توجه به نیازشان می‌توانند نوع اپلیکیشن دلخواه خود را طراحی کنند. البته در اکثر موارد اپلیکیشن‌ها در هر دو فرمت اندروید و ios تولید می‌شوند تا شانس تعداد افرادی که می‌خواهند از آن بهره ببرند، افزایش یابد. حال در ادامه به مواردی اشاره خواهیم کرد که تولید و طراحی اپلیکیشن اندروید و ios را به یک ضرورت تبدیل کرده است:

برقراری تعامل بیشتر با کاربران

یکی از کاربردهای مورد توجه اپلیکیشن‌ها در دسترس قرار داشتن محتویات مورد نظر کاربران در هر لحظه و مکان است. در واقع اگر کاربران به مطالب یک سایت که دارای یک اپلیکیشن نیز هست، نیاز داشته باشند، به راحتی می‌توانند با لمس اپلیکیشن در گوشی‌های هوشمند خود به آسانی به آنها دسترسی داشته باشند. حال سایت بدون اپلیکیشنی را فرض کنید که کاربران را برای استفاده از مطالب آن ملزم به استفاده از سایت کرده است. مطمئناً همه‌ی ما علاقه داریم تا مطالب مدنظرمان در کسری از ثانیه در اختیارمان قرار داشته باشد.

معرفی خدمات با سرعت بیشتر

همیشه بروزرسانی سایت‌ها یکی از دغدغه‌های مهم مدیران سایت‌هاست چرا که وقت و انرژی زیادی را باید برای آن صرف کنند. در طرف مقابل انرژی که برای آپدیت اپلیکیشن صرف می‌شود بسیار ناچیز خواهد بود. در هر دو حالت مشتریان و کاربران از معرفی خدمات جدید اطلاع پیدا می‌کنند اما طبیعتاً مطلع شدن از خدمات و مطالب جدید از طریق اپلیکیشن با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

از این رو سایت‌هایی که دارای اپلیکیشن هستند به خوبی می‌توانند شرایطی را برای کاربران خود تدارک ببینند تا به صورت کاملاً آنلاین از جزئی‌ترین اخبار منتشر شده به صورت لحظه‌ای استفاده کنند.

افزایش فروش برای کسب و کارها

سایت‌هایی که به فروش محصولات می‌پردازند، برای افزایش فروش راه‌کار بسیار موثر طراحی اپلیکیشن را در پیش رو دارند که اگر استفاده نکنند، مشخص است که مدیران آن شرایط بازاریابی درست را نمی‌دانند. یک اپلیکیشن براحتی می‌تواند فروش محصولات را چند برابر کند.

از مزیت‌هایی که یک اپلیکیشن کسب و کار در اختیار افراد قرار می‌دهد، دسترسی بسیار آسان محصولات است. لذا دیگر برای مشاهده اجناس نیازی به مراجعه به سایت نیست و این کار تنها با چند لمس قابل انجام خواهد بود. توصیه می‌کنیم که اگر دارای یک فروشگاه اینترنتی هستید، حتماً کار طراحی اپلیکیشن اندروید و ios را پیگیری کنید.

پیشی گرفتن از رقبا

در هر حیطه‌ای که مشغول به فعالیت باشید، مسلماً با رقیبان زیادی روبرو هستید که باید به درستی با آنها دست و پنجه نرم کنید. توجه داشته باشید که اگر رقبا همه‌ی راه‌های پیشرفت از جمله طراحی اپلیکیشن را برای خدمات خود در نظر گرفته باشند و شما بعنوان یک مدیر که در برابر عاقبت کسب و کارتان مسئول هستید، هیچ واکنشی از خود نشان نداده‌ باشید، به طور حتم خیلی زود از غافله‌ رقابت عقب خواهید ماند. پس می‌توان نتیجه گرفت که وجود یک اپلیکیشن برای رقابت با سایت‌های هم موضوع یکی از الزاماتی است که همه‌ی مدیران باید به آن توجه‌ی ویژه‌ای داشته باشند.

افزایش وجهه‌ و کسب اعتبار

مسلماً اعتبار در کسب و کارها حرف اول و آخر را می‌زند. اینکه بتوانید با استفاده از راه‌کارهای درست برای مجموعه‌ی خود اعتبار کسب کنید، از اهمیت بسزایی برخوردار است. طراحی اپلیکیشن نیز یکی از همین راه‌کارهاست که مدیران سایت می‌توانند برای افزایش اعتماد مشتریان به خود، از آن استفاده کنند. در واقع وجود یک اپلیکیشن به طور غیرمستقیم به مشتریان این موضوع را القا خواهد کرد که مدیران سایت برای راحتی کاربران ارزش زیادی قائل هستند و این موضوع می‌تواند به کسب اعتبار و بهبود وجهه‌ی کسب و کار مدنظر بیانجامد.

طراحی اپلیکیشن اندروید و ios چقدر هزینه‌بر است

برای طراحی یک اپلیکیشن مناسب چه برای اندروید و چه برای ios ابتدا باید خواسته‌های خود را در نظر بگیرید. در واقع باید انتظارات خود را از یک اپلیکیشن مناسب که خیلی زود هم از رده خارج نشود کاملاً مشخص نمایید. اگر چه اپلیکیشن‌ها را می‌توان با گذشت زمان بروز کرد اما مهم است که در ابتدای امر نیز از قابلیت‌های خوبی برخوردار باشد. البته اینکه به چه کسب و کاری مشغول هستید و تا چه حد به اپلیکیشن نیاز دارید نیز در این امر دخیل خواهد بود.

به طور کلی باید برای طراحی اپلیکیشن از یک‌سری امکانات ساده اما پرکاربرد استفاده کرد تا مشتریان و هر آن کس که از آن استفاده می‌کند به خوبی متوجه شود که مدیران سایت برای طراحی اپلیکیشن در دسترس، برنامه داشته‌اند. با این حال می‌توان موارد زیر را برای قیمت‌گذاری اپلیکیشن‌ها در نظر گرفت:

  • ظاهر یا گرافیک یک اپلیکیشن. همانطور که می‌دانید هر چه یک اپلیکیشن اندروید یا ios با گرافیک بالاتری طراحی شود، قیمت آن نیز افزایش می‌یابد.
  • امکانات در نظر گرفته شده. توصیه می‌کنیم که اگر کسب و کارتان را به تازگی راه‌اندازی کرده‌اید حتماً از یک اپلیکیشن ساده‌تر استفاده کنید در غیر اینصورت بنا به جایگاه سایت و خدمات‌تان اقدام به در نظر گرفتن امکانات مورد نیاز کنید.
  • تخصص تیم طراحی اپلیکیشن. توجه داشته باشید که هر چقدر توانایی تیم مدنظر که قرار است اپلیکیشن کسب و کارتان را تهیه کند، بیشتر باشد؛ طبیعتاً دستمزد و هزینه نیز افزایش می‌یابد.
  • مدت زمان طراحی اپلیکیشن. پر واضح است که اگر در مدت زمان کوتاهی نیاز به یک اپلیکیشن داشته باشید باید هزینه‌های بیشتری را بپردازید.

آیا طراحی اپلیکیشن اندروید و ios بصرفه است

سوالی که بیشتر کاربران و مدیران سایت‌ها در خصوص پیاده‌سازی ایده‌ی طراحی اپلیکیشن در ذهن دارند این است که آیا طراحی اپلیکیشن برای تمامی کسب و کارها لازم است و آیا این کار می‌تواند بصرفه باشد؟ در پاسخ باید بگوییم که اگر کسب و کاری که در حال حاضر مشغول به آن هستید، قابل گسترش در آینده است و می‌توان از آن بعنوان یک شغل پول‌ساز نام برد، طراحی اپلیکیشن می‌تواند یک گام شما را به اهداف‌تان نزدیک‌تر کند.

همانطور که اشاره کردیم اپلیکیشن‌ها واسط بسیار خوبی بین سایت‌ و کاربران هستند و همین موضوع کافی است تا مدیران سایت‌ها بدون هیچ تردیدی به استفاده از اپلیکیشن روی بیاورند. مطمئناً هزینه‌ای که برای طراحی اپلیکیشن صرف می‌شود در مدت زمان کوتاهی به جیب‌تان باز خواهد گشت. شما مدیران عزیز نباید در این خصوص به صورت سطحی به قضیه‌ی نگاه کنید و هزینه‌های بعضاً گزاف طراحی اپلیکیشن نباید شما را از سفارش طراحی اپلیکیشن مناسب وب‌سایت‌تان، دلسرد کند. همانطور که عرض کردیم با یک هزینه‌ی معقول نیز می‌توانید اپلیکیشن‌های بسیار خوبی را داشته باشید.

البته نگرانی شما مدیران عزیز را برای انتخاب یک مرجع معتبر برای طراحی اپلیکیشن اندروید و ios درک می‌کنیم، به همین دلیل تصمیم گرفته‌ایم تا یک شرکت معتبر با نمونه کارهای فوق العاده‌ای را برای طراحی اپلیکیشن به شما معرفی کنیم تا با کمترین دغدغه اپلیکیشن مورد نظرتان را در اختیار داشته باشید.

طراحی اپلیکیشن اندروید و ios توسط تیم تخصصی چیستا

با توجه به موارد گفته شده شکی نخواهد ماند که طراحی اپلیکیشن چه از نوع اندروید و چه از نوع ios برای همه‌ی کسب و کارها الزامی است، البته به شرط آنکه مدیران کسب و کارها برای رونق و فروش بیشتر محصولات‌شان ارزش قائل باشند. در این صورت فقط کافی است که با استفاده از یک تیم تخصصی قدرتمند نسبت به طراحی اپلیکیشن اقدام کنند. اگر در حال حاضر تصمیم نهایی‌تان را در این خصوص گرفته‌اید، اجازه دهید ما هم شما را راهنمایی کنیم.

در واقع کمترین کمکی که در این خصوص می‌توان به شما عزیزان ارائه کرد، معرفی یک شرکت متخصص در زمینه طراحی اپلیکیشن اندروید و ios است. برای این منظور استفاده از خدمات تیم حرفه‌ای چیستا را به شما مدیران عزیز پیشنهاد می‌کنیم. این تیم که سال‌هاست در این زمینه به کاربران خدمات می‌دهد به خوبی می‌تواند ایده‌های شما را در قالب یک اپلیکیشن مناسب پیاده‌سازی کند.

از جمله مزیت‌های استفاده از تیم تخصصی چیستا برای طراحی اپلیکیشن می‌توان به قیمت‌های بسیار معقول طراحی اشاره کرد. همچنین ضمانت بروزرسانی اپلیکیشن در بازه‌های زمانی مختلف نیز به مشتریان داده خواهد شد. در هر حال برای هر گونه درخواست مشاوره و یا ثبت سفارش می‌توانید با استفاده از شماره تماس‌های موجود با متخصصان تیم چیستا در تماس باشید.

برای استفاده از خدمات چیستا از جمله طراحی اپلیکیشن ios اینجا کلیک کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.