برترین موسیقی متن های فیلم و سریال ۲۰۲۰ از دید سایت آی ریتم

یکی از تاثیرات مستقیم بر روی جذاب شدن یک فیلم، قطعا انتخاب مناسب موسیقی متن آن فیلم خواهد بود.

امروز در این مقاله قصد داریم تا برترین موسیقی متن‌های فیلم و سریال‌های برتر جهان بپردازیم. سپس به سوالاتی نظیر چه موسیقی متن‌هایی بهترین هستند و … خواهیم پرداخت. شما از طریق گوش دادن به این موزیک‌ها می‌توانید خود را در فضای آن فیلم مجسم کنید و به همین علت است که موفق هستند.

  1. Interstellar / در میان ستارگان

کارگردانکریستوفر نولان / آهنگسازهانس زیمر / امتیاز: ۹۷ از ۱۰۰ / سال انتشار: ۲۰۱۴

مجموعه‌ای بی نظیر با موضوعی بسیار خاص و احساس‌برانگیز می‌باشد که هانس زیمر آهنگساز این فیلم به خوبی با تکنیک‌های مدرن این نقش را ایفا کرده است. استفاده از تیک‌تاک زمان خود گویای همه چیز می‌باشد. این مجموعه سفر به دور از کهکشان‌ها را به تصویر می‌کشد و آمیخته با شور جوانی و پیری می‌باشد و در بعد زمان حرکت می‌کند.

  1. Passengers / مسافران

کارگردانمورتن تیلدام / آهنگسازتوماس نیومن / امتیاز: ۹۲ از ۱۰۰ / سال انتشار: ۲۰۱۶

یک فیلم بسیار جذاب که داستان آن توسط جان اسپیتز نوشته شده و موضوع از این قرار است که اکتشافات فضا به چه صورتی رخ داده است و انسان‌های روی زمین نیز به دنبال اکتشافات جدید هستند. موسیقی‌های متن این فیلم نیز به خوبی ساخته شده‌اند و بیانگر حس و حال جو فضا هستند.

  1. Arrow / کماندار

کارگردانگرگ برلانتی، مارک گوگنهایم و اندرو کریسبرگ / آهنگساز: بلیک نیلی / امتیاز: ۹۲ از ۱۰۰ / سال انتشار: ۲۰۱۲

فیلمی بسیار هیجان‌انگیز و اکشن با شخصیتی بسیار خاص با ویژگی‌های متفاوت! این فیلم با موسیقی بلیک نیلی به خود جان گرفته است و لحظات ویژه‌ای را در فیلم به وجود آورده است. داستان این فیلم اشاره به موضوعات زیادی دارد اما بیشتر این شخصیت برای عدالت تلاش می‌کند و سعی دارد شهرش را از بی‌عدالتی‌ها پاک کند و هرگز از تجربیاتش در جزیره گم شده که ۵ سال درگیر آن بود نمی‌گوید.

  1. Corpse Bride / عروس مرده

کارگردان: تیم برتون و مایک جانسون / آهنگساز: دنی الفمن / امتیاز: ۹۸ از ۱۰۰ / سال انتشار: ۲۰۰۵

فیلمی بسیار خاص و دلنشین که بیشتر می‌توان گفت با وجود اینکه انیمیشن است اما مورد پسند بزرگسالان و نوجوانان قرار گرفته است. این فیلم فیلمی است تکرار نشدنی در تاریخ! موسیقی متن آن نیز منحصر به فرد است و الفمن که مسئول ساخت آن بود به خوبی ملودی را با فضای فیلم هماهنگ کرد.

  1. The Tree of Life / درخت زندگی

کارگردان: ترنس مالیک / آهنگساز: الکساندر دسپلا / امتیاز: ۸۵ از ۱۰۰ / سال انتشار: ۲۰۱۱

آهنگساز این فیلم از بهترین تجربه هایش، ساخت موسیقی متن این فیلم بود و همچنین چالشی بود برایش برای رقابت با بهترین‌های موسیقی متن! در هر صورت او موسیقی متن کلاسیک متناسب با سلیقه شخصی‌اش را برای این اثر انتخاب کرد و موزیک‌هایش باید متناسب با موضوع فیلم می بود که او از پس آن به خوبی بر آمد!

  1. Pink Panther / پلنگ صورتی

کارگردان: بلیک ادواردز / آهنگساز: هنری مانچینی / امتیاز: ۹۸ از ۱۰۰ / سال انتشار: ۱۹۶۳

موسیقی متن پلنگ صورتی اثری است که همه دنیا آن را می‌شناسند و حتی در مراکز آموزشی موسیقی نیز تدریس می‌شود. این اثر فوق‌العاده در تاریخ ثبت شده و تکرار نشدنی است. هنری را می‌توان به عنوان اسطوره در نظر گرفت زیرا توانایی ساخت موزیکی خاص که یادآور یک جیز بیشتر نباشد واقعا کار سختی است!

  1. Five Feet Apart / پنج فوت فاصله

کارگردان: جاستین بالدونی / آهنگساز: برایان تایلر و برتون ویویان / امتیاز: ۸۵ از ۱۰۰ / سال انتشار: ۲۰۱۹

فیلم بسیار بسیار احساسی که امکان ندارد با آن گریه نکنید! و این احساسی بودن فیلم رابطه بسیار مستقیم با موسیقی متن آن دارد که در لحظه‌های خاص فیلم اوج می‌گیرد و تصویر و موضوع و موسیقی همزمان نقطه عطف انسان را مورد هدف قرار می‌دهند.

سایت آیریتم

فیلم‌های نام برده شده بخشی کوچک از بهترین موسیقی متن‌های جهان بودند و در این قسمت می‌خواهیم شما عزیزان راه تشخیص بهترین موسیقی متن را یاد بگیرید و با هم به نقد و بررسی هر موسیقی متن بپردازیم.

زمانی که به فیلمی فکر می‌کنیم و یا صحنه‌هایی از آن یادمان می‌آید، غالباً لحظه‌ای را به یاد می‌آوریم که موسیقی متن فیلم در آن لحظه کامل اوج گرفته و نقطه عطف احساسات ما را نشانه گرفته است یا این‌که چگونه ما را به دنیای دیگری منتقل کرده است. ما می‌توانیم از چگونگی استفاده فیلمسازان از موسیقی در فیلم‌هایشان چیزهای زیادی بیاموزیم. زمانی که در این نوشته ما نام «تایتانیک» را می‌بریم موزیک‌های صحنه‌هایی از فیلم را به خاطر می‌آورید و این با کمک موسیقی متن عالی آن است. این نیز شامل فیلم‌های ایرانی نیز می‌شود. در نظر بگیرد ما نام «متهم گریخت» را ببینیم، سریعا صحنه‌های طنز آن به یادمان می‌آید که این نیز با کمک موسیقی متنی است که در بک گراند کار پخش می‌شده است. یکی دیگر از فیلم‌هایی که می‌توانیم مثال بزنیم فیلم «آن شرلی» است که امکان ندارد موسیقی تیتراژ ابتدایی آن را به یاد نیاورید! این مثال‌ها نشان می‌دهد موسیقی متنی در ذهن‌ها می‌ماند که آن قدر با صحنه‌ها وشخصیت‌های فیلم هماهنگ می‌شود که گویی از ابتدا با هم خلق شده‌اند. این‌ها همه مربوط به هوش و ذهن و خلاقیت آهنگساز است که با موضوع و فیلم‌نامه‌ای که در اختیارش قرار می‌دهند ملودی بسیار خاص را خلق می‌کند.

سایت آی ریتم

حال شما عزیزان نیز می‌توانید به نقد و بررسی موسیقی‌های متن بپردازید. امروزه کیفیت موزیک‌ها بالا هستند و معیار کیفیت را نمی‌توان زیاد وارد میدان نقد کرد اما با این حال هستند افرادی که کیفیت‌های بالاتر از سطح جهان می‌سازند از جمله هانس زیمر که می‌توان او را به عنوان بهترین موسیقی متن شناخت!

همچنین شما برای دانلود آهنگ جدید به رسانه آی ریتم مراجعه کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.