روحانی: تأخیر در پایان تحریم خیانت به ملت ایران است

رئیس‌جمهور گفت: در آستانه پیروزی قاطع ملت ایران در جنگ اقتصادی هستیم و حرکت خوب اقتصادی و رونق و جهش تولید نیز ان‌شاءالله خواهیم داشت.

به گزارش تازه‌نیوز، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز طی سخنانی در آخرین جلسه هیئت دولت در سال۹۹ ؛ ضمن تبریک سالروز میلاد با سعادت امام حسین(ع)، میلاد قمر بنی‌هاشم حضرت عباس(ع) و امام سجاد(ع)؛ سال جاری را در مجموع سال سختی دانست و از ۲۷۷ نفر کادر درمانی که برای مبارزه با کرونا جان خود را فدا کردند، تقدیر کرد.

وی افزود: در آستانه پیروزی قاطع ملت ایران در جنگ اقتصادی هستیم و حرکت خوب اقتصادی و رونق و جهش تولید نیز ان‌شاالله خواهیم داشت.

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: ملت ما در زمینه کرونا با فرهنگ بلند، اطاعت از دستورات دینی و علمی و کمک‌های مومنانه در این یکسال علیرغم اینکه در تحریم و فشار بودیم، کار بزرگی انجام دادند و سال را به خوبی گذراندیم  و شاید در مقایسه با کشورهای دیگر در مبارزه با کرونا نمره خوبی داریم و همه بخش‌ها در کشور تلاش کردند.

روحانی در ادامه با اقدامت انجام شده در زمینه کرونا پرداخت و گفت: در سال جاری یک میلیارد یورو به وزارت بهداشت تخصیص یافت و مطالبات کادر درمان پرداخت شد و در مبارزه با این بیماری کار خوبی از نظر مالی، درمانی و فداکاری کادر درمان و تجهیزات انجام شد و شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه کار خوبی انجام دادند و در برخی از این اقلام در آستانه صادرات هستیم.

وی افزود: برای خرید و ساخت واکسن افدامات خوبی انجام شد و امیدواریم در سال آینده واکسن داخلی در اختیار مردم باشد و ان‌شاالله واکسن‌های «پاستور»، «برکت»، «رازی» و «فخرا» در اختیار مردم قرار بگیرد و سال آینده سال بهتری در کنترل و مهار این بیماری خواهیم داشت و البته همه باید رعایت‌ها را ادامه بدهیم.

رئیس‌جمهور در زمینه تحریم‌ها نیز با بیان اینکه از سال ۹۷ فقط بحث تحریم نبود و ما وارد جنگ اقتصادی شدیم، اظهار داشت: دشمنان برنامه‌ریزی کردند و ملت ما در این جنگ مانند دوران دفاع مقدس تنها بود و مقاومت و ایستادگی کرد. اکنون می‌بینیم که همه کشورها تقریبا در سال کرونایی دارای رشد اقتصادی منفی بودند و ما در سه ماهه اول رشد منفی داشتیم ولی پس از آن رشد اقتصادی مثبت است و ما رشد ۲.۲ داشتیم و این در شرایط تحریم و کرونا قابل قبول است و از افتخارات ملت، تولیدگران و تیم اقتصادی دولت است.

روحانی عنوان کرد: امسال کمک زیادی به حقوق‌بگیران زیادی شد و حقوق‌ها مجموعا بالای ۴۰ درصد افزایش یافت و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز انجام گرفت که کار مهمی بود.

وی تصریح کرد: عده‌ای شرایط جنگی را در نظر نمی‌گیرند و کارهای مثبت را نمی‌بینند و فقط بر نقاط ضعف تاکید و درباره آن سیاه‌نمایی می‌کنند که از گناهان بد و زشت در شرایط جنگ است. در شرایط جنگی باید متحد باشیم نه‌اینکه نقاط ضعف را بزرگ و ترویج کنیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امسال تولید خوش درخشید و ۵۸ افتتاح بزرگ داشتیم و این روند تا آخر دولت ادامه خواهد داشت، خاطر نشان کرد: اکنون در شرق کشور شاهد آب‌رسانی در استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد هستیم و خط اول این طرح ملی کاملا افتتاح شده و عملیات اجرای خطوط دیگر را هم آغاز کردیم و آب خلیج فارس به خراسان‌های جنوبی و رضوی و اصفهان و زاهدان خواهد رسید.  این دولت توانست یک آرزوی ۴۰ ساله را به ثمر برساند و برای افراد کم‌مصرف که قاعدتا کم‌درآمد هستند، آب و برق و گاز را مجانی کند.

روحانی اظهار داشت: در این سه سال که در جنگ اقتصادی بودیم، از لحاظ سیاسی و سیاست خارجی موفقیت‌های بسیار بزرگی داشتیم و ۳۰ شهریور سال ۱۳۹۹ روز مهمی برای ماست چون روز شکست آمریکا برای طرح «اسنپ بک» است؛ هم‌چنین روز ۲۷ مهر روز پایان تحریم تسلیحاتی بود که از روزهای مهم تاریخ ماست در بهمن‌ماه امسال در دادگاه لاهه موفقیت بزرگ به دست آوردیم و دادگاه لاهه صلاحیت را برای رسیدگی به دعوای ما علیه آمریکا تایید کرد.

وی تأکید کرد: امروز شرایط برای شکسته‌شدن تحریم از هر زمان دیگری آماده‌تر است و آمریکایی‌ها به صراحت این را بارها گفتند که مسیر و راه دولت قبلی غلط بوده و فشار حداکثری شکست خورده است؛ بازهم بیان کردند که ما می‌خواهیم به مسیر تعهد و برجام بازگردیم، البته این گفتن برای ما کافی نیست و منتظر عمل هستیم. تأکید می‌کنم که تأخیر در برداشتن تحریم خیانت است؛ هر فرد، جناح و گروه اگر پایان تحریم را به هر دلیلی یک ساعت تأخیر بیندارند البته دلیلش امروز انتخابات ۱۴۰۰ است و هرکسی بخواهد پایان تحریم را به تأخیر بیندازد، خیانت به ملت ایران است و این ننگ برای آن فرد و جناح باقی خواهد ماند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: تحریم یعنی تضییع حقوق مردم و مردم باید به تسهیلات تجاری، مالی و بانکی دست یابند و من امیدوار هستم اقلیتی که دنبال سنگ‌اندازی در این راه هستند، در ایام ماه شعبان توبه کنند و دست بردارند و شب عید ۱۴۰۰ این عیدی که به مردم می‌دهند این باشد که دست از تخریب بردارند، دولت بلد است و می‌تواند تحریم را پایان بدهد.

روحانی در ادامه گفت: سال آینده کار مهمی داریم و باید دست‌به‌دست یکدیگر بدهیم و انتخابات باشکوهی در ۱۴۰۰ داشته باشیم و همه باید بدانیم که این انتخابات تضمینی برای انقلاب و کشور است و ان‌شاالله سال آینده سال مبارکی برای همه باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره اقدامات انجام گرفته در ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ستاد ملی ۶۱ جلسه داشت و ۴۸۳ مصوبه در ستاد داشتیم که همه مصوبات اجرا شده است و آخرین مصوبات مربوط به ایام عید نوروز است. در مقابله با این بیماری  یک قرارگاه تشکیل شد که فعالیت مستمر دارد.

رئیس‌جمهور افزود: در این مبارزه، وزارت بهداشت و کادر درمان در خط مقدم بودند اما همه از بخش اقتصادی دولت تا نیروهای مسلح و مردم پشتیبانی کردند این پاندومی فقط سلامت مردم را مورد هدف قرار نداد، بلکه اقتصاد، زندگی، معیشت، مدرسه و دانشگاه‌ها و آموزش را مورد حمله قرار داد که برای آنها برنامه‌ریزی کردیم. ما در این عرصه تنها بودیم و می‌دانستیم که اگر بخواهیم ماسک و تجهیزات پزشکی از کشوری بخریم، کسی به ما نخواهد داد می‌دانستیم در خرید واکسن مشکل نقل و انتقال پول وجود دارد ولی این کارها انجام شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.