همتی: دستور غیرقانونی رئیس جمهور را هم اجرا نمی‌کنم

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه اهل پارتی بازی نیست گفت: هیچ توصیه و درخواستی خارج از قانون را قبول نمی کند حتی اگر دستور رئیس جمهور باشد.

به گزارش تازه‌نیوز، رئیس کل بانک مرکزی در گفت و گو با شبکه خبر با اشاره به اینکه در شرایط سخت کنونی و توقعات مسئولان کلید دار خزانه بودن سخت است گفت: اما بانک مرکزی با توجه به ذخایر طوری برنامه ریزی می کند که کمترین فشار به مردم بیاید.

در پاسخ به سئوالی درباره التماس دعای مسئولان درباره ارز گفت: مسئولان هم درباره ارز و هم درباره ریال از ما درخواست زیادی دارند اما بانک مرکزی در چارچوب ملاحظات حرفه ای و اقتضائات خود تصمیم می گیرد.

او با اشاره به اینکه در دوره ای درآمد ارزی بانک مرکزی سالانه 50 میلیارد دلار بوده است: گفت متاسفانه در این دوره ارزپاشی انجام شده و اثر خود را ذخایر گذاشته است. ذخایر ارزی بانک مرکزی باید بیش از رقم کنونی می بود که به دلیل گشاده دستی ها رخ نداده است.

او با اشاره به اینکه تخصیص ارز در بانک مرکزی سیستمی شده است گفت: در حال حاضر تخصیص ارز دست فرد نیست و به صورت سامانه ای  و بر اساس اولویت های یک، دو و سه  از سوی وزارت صمت، بهداشت و جهاد کشاورزی انجام می شود و مسئولان می دانند در این فرایند دستور من هم اثری ندارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.