نشریه ایتالیایی: ایران و آمریکا به توافق نزدیک شدند!

مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و آمریکا به منظور بازگرداندن دو طرف به توافق هسته ای با پیشرفت هایی همراه بوده و به توافق نهایی نزدیک شده است.

به گزارش تازه نیوز، مذاکرات ایران در وین، همچنان در صدر اخبار سیاسی جهان قرار دارد. نشریه لارپوبلیکا چاپ ایتالیا در مقاله‌ای با عنوان «گفتگوهای هسته ای ایران در وین: به سوی «توافقی بر مبنای لغو تحریم ها» به تحلیل آخرین مراحل این مذاکرات پرداخت.

در این مقاله آمده است:
مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و آمریکا به منظور بازگرداندن دو طرف به توافق هسته ای با پیشرفت هایی همراه بوده و هیأت های نمایندگی روز جمعه به وین باز خواهند گشت. عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران اعلام کرد که در خصوص لغو تحریم های بخشی و نیز علیه افراد و نهادها توافقاتی حاصل گردیده است.

عراقچی همچنین تصریح کرد که مذاکرات به بلوغ رسیده است و آشکارتر شده است. لیکن اذعان داشت که این روند اندکی کند شده است لیکن باز هم پیش می رود. وی افزود که بر سر لغو تحریم های بخشی و موضوعی مانند انرژی، نظام بانکی و مالی توافقی وجود دارد لیکن در کنار آن فهرستی طولانی از افراد و نهادهایی وجود دارد که تحریم شده اند.

همزمان با خروج ترامپ از برجام و اعمال مجدد تحریم های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی، تهران نیز به تدریج از تعهدات خود کنار کشید و غنی سازی اورانیوم را به بالاتر از سطح مجاز رساند. با توافق جدیدی که اکنون در وین در حال بحث است هدف، لغو تحریم های آمریکا در ازای بازگشت ایران به تعهدات امضا شده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.