فیس‌بوک ممنوعیت ترامپ را ۶ ماه دیگر تمدید کرد

هیات نظارت فیس‌بوک روز چهارشنبه با تائید تعلیق عضویت دونالد ترامپ، رییس جمهوری پیشین آمریکا در این شبکه اجتماعی، به فیسبوک ۶ ماه برای تعیین واکنش شایسته به چنین پرونده‌هایی مهلت داد.

به گزارش تازه‌نیوز، فیس‌بوک ممنوعیت ترامپ روی پلتفرم خود را ۶ ماه دیگر تمدید کرد.

قبلا توئیتر اعلام کرده بود به هیچ وجه اجازه بازگشت ترامپ روی پلتفرم خود را نخواهد داد.

این در حالی است که رئیس جمهور سابق روز سه شنبه از پلتفرم اینترنتی خود به نام             The Desk of Donald J trump رونمایی کرد تا با کاربران خود ارتباط برقرار کند.

تصمیم فیس‌بوک، تعیین کننده چگونگی برخورد آینده شبکه های اجتماعی با سران قانون شکن کشورهای جهان خواهد بود.

دیلی میل گزارش داده که این هیات با ملزم کردن فیس‌بوک به بررسی تعلیق ترامپ، آن را نامتناسب، نامشخص و بدون معیارهای آشکار خواند و خواستار واکنش هماهنگ با مقررات اعمال شده بر دیگر کاربران این شبکه اجتماعی شد.

به گفته مایکل مک کانل، رییس هیات نظارت؛ فیس‌بوک با اعمال تعلیق نامعین، تصمیم گیری در این باره را به این نهاد بالادستی واگذار کرده، اما مجازات های نامشخصی از این دست نمی توانند آزمون های بین المللی درباره پایداری و شفافیت را با موفقیت پشت سر بگذارند.

فیس‌بوک در پی ناآرامی های ۶ ژانویه (۱۷ دی ماه ۹۹) واشنگتن دی سی و حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا، به علت نگرانی از اوج گیری خشونت، دسترسی او را به حساب های فیس‌بوک و اینستاگرامش به مدت نامعینی مسدود کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.