صادق زیباکلام و مسعود ده‌نمکی برنده نهایی انتخابات را معرفی کردند

صادق زیباکلام در کلاب‌هاوس گفت: این یک واقعیت تلخ است که چون مردم ظاهرا نمی‌خواهند در انتخابات شرکت کنند، اصولگرایان پیروز می‌شوند.

به گزارش تازه‌نیوز، اتاق گفت‌وگوی امشب خبرآنلاین با موضوع پیروزی اصولگرایان در انتخابات ریاست‌جمهوری، با حضور چهره‌های مختلف، به مباحث داغ و قابل تاملی پرداخت.

صادق زیباکلام درباره موضوع اتاق گفت‌وگو گفت: من پیروزی اصولگرایان را قطعی می‌دانم. یک طنزی بود که اگر مردم در انتخابات شرکت نکنند اصولگرایان پیروز می‌شوند، این یک واقعیت تلخ است. چون مردم ظاهرا نمی‌خواهند در انتخابات شرکت کنند، اصولگرایان پیروز می‌شوند.

  • من معتقدم که قطعا آقای رئیسی پیروز این انتخابات می‌شوند؛ ایشان یقینا سبک و سنگین کردند و بررسی‌هایشان نشان داده که شانسشان برای پیروزی بسیار بالاست. ایشان قطعا به این نتیجه رسیدند که پیروز می‌شوند و این اتفاق برایشان یک اعتبار است.
  • من پیروز این انتخابات را آقای رئیسی می‌دانم. به این خاطر تعجب کردم که آقای دکتر لاریجانی ثبت نام کردند، چون با حضور آقای رئیسی هیچ شانسی برای دیگر کاندیداها وجود ندارد.
  • در مورد اصلاح‌طلبان، ثبت‌نام آقای تاجزاده یک موجی در بدنه اجتماعی‌شان به وجود آورد. یک اقلیتی در کلاب‌هاوس می‌گفتند که با تایید صلاحیت آقای تاجزاده ممکن است در انتخابات شرکت کنند. در روم تشکیل‌شده با حضور آقای تاجزاده از ایشان سوال شد که در صورت رد صلاحیت، از فرد دیگری حمایت می‌کنید یا نه، آقای تاجزاده پاسخ قطعی به این سوال ندادند.
  • پرونده اصلاح طلبان بسته شده و آن‌ها وقتشان را تلف می‌کنند. کسی به این گروه رای نخواهد داد و رقابت در اردوگاه اصولگرایان باقی می‌ماند. برخلاف نظر آقای گودزی من خیلی به این جریان‌های عدالتخواهی باور ندارم، این جریان‌ها پوپولیستی هستند و کسی را سمت صندوق جذب نمی‌کند.
  • با بودن یک اقتصاد فاسد دولتی چگونه می‌توان از عدالتخواهی صحبت کرد؟ عدالتخواهی بدون اصلاح ساختار سیاسی وجود ندارد.
  • من معتقد هستم ریاست جمهوری آقای لاریجانی برای نظام خیلی بهتر از ریاست جمهوری آقای رئیسی است. من خیلی شانس زیادی برای آقای لاریجانی نمی‌بینم. آقای قالیباف هوشیار بودند که با حضور آقای رئیسی در انتخابات شرکت نکردند.
  • دلم می‌خواست که از آقای لاریجانی می‌پرسیدم به چه امیدی در انتخابات شرکت کردند؟ پیروزی آقای رئیسی را در رقابت با آقای لاریجانی که اصلی‌ترین رقیبشان است یک جورهایی قطعی می‌بینم.
  • خیلی از دوستان گلایه کردند چرا آیه یاس می‌خوانم و می‌گویم که بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت نمی‌کنند. اگر مردم از شما بپرسند در نتیجه رفتنشان پای صندوق‌های رای چه چیزی تغییر کرد چه پاسخی می‌توان بدهید؟ شما این موضوع‌ها را نمی‌بینید و می‌گویید که ما باید به مردم امید بدهیم. شما دیگر چیزی از بخش انتخاباتی نظام باقی نگذاشتید.

سوال از زیباکلام: شما سال ۹۲ گفتید که جز صندوق شکسته بسته راه دیگری نداریم، الان راه دیگری داریم؟

  • من آن صندوق که همه امیدم بود را نابود نکردم، اما این صندوق شکسته را در چهار سال گذشته از بین بردند. کسانی که این صندوق را از بین بردند باید پاسخ بدهند. البته من هنوز امیدی دارم و فکر می‌کنم شاید اگر لاریجانی بیاید به این وضعیت کمک می‌شود و آمدن آقای رئیسی هیچ کمکی به احیای صندوق شکسته رای نمی‌کند.
  • شاید آقای لاریجانی تنفس مصنوعی بدهد تا این صندوق رای احیا بشود.

سوال از زیباکلام: شما از اولین کسانی بودید که گفتید با حمایت از آقای روحانی یک امیدی احیا می‌شوید؛ این کار را برای آقای لاریجانی هم می‌کنید؟

  • خیر، چراکه بدنه اجتماعی ما از بین رفته است.

مسعود ده نمکی هم در بخشی از این اتاق گفت‌وگو در واکنش به اظهارات زیباکلام گفت: در پاسخ به آقای زیباکلام بگویم که هربار در انتخابات نامزدشان پیروز باشد، این صندوق شکسته خوب است. هربار احتمال ریاست جمهوری فرد دیگری مطرح باشد می‌گویند انگیزه‌ای وجود ندارد.
یکی از دوستان گفت که اصلاح‌طلب و اصولگرا از بین رفته است، اما به نظر من به هیچ گروه دیگری اجازه داده نمی‌شود در انتخابات شرکت کنند.

  • براساس تیتر این اتاق می‌توانم بگویم که تا این مقطع احتمال پیروزی آقای رئیسی بالاست.
  • اگر آقای رئیسی زرنگ و بلد باشد و بتواند در مناظرات گفتمان عدالتخواهی را مطرح کند، می‌تواند بخش زیادی از سبد مردم عدالتخواهان را هم بدست بیاورد.
  • رئیسی ۱۴۰۰ با رئیسی قبلی فرق دارد و این ایده که ایشان در انتخابات ضربه فنی‌ می‌شود واقعیت ندارد.

سوال از ده‌نمکی: می‌شود گفت آقای رئیسی کاندیدای عدالت‌خواهان است؟

  • آقای رئیسی می‌خواهد گفتمان عدالتخواهی را داشته باشد.

سوال دوم از ده‌نمکی: شما به عنوان یک انسان عدالخواه به آقای رئیسی رای می‌دهید؟

  • هنوز چیدمان انتخابات از سبد شورای نگهبان بیرون نیامده و بعد از آن می‌توانیم تصمیم بگیریم.
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.