قهرمانی لالیگا به اتلتیکومادرید رسید/ یک پایان تلخ برای رئال و بارسا

سرانجام با قهرمانی شاگردان دیگو سیمئونه در لالیگا٬ پرونده این فصل رقابت‌های فوتبال اسپانیا تمام شد و پس از مدت‌ها تیمی به جز رئال مادرید و بارسلونا قهرمان شد.

به گزارش تازه‌نیوز٬ پس از سی‌وهشت هفته رقابت جذاب و نفسگیر در فوتبال اسپانیا، اتلتیکومادرید با پیروزی برابر وایادولید با ۸۶ امتیاز بر بام فوتبال اسپانیا ایستاد. شاگردان سیمئونه که در ابتدای فصل و با درخشش فوق‌العاده لوییز سوارز از افت بارسلونا و رئال مادرید استفاده و فاصله زیادی ایجاد کرده بودند، در اواسط آن دچار افت شدیدی شدند و بارها صدر جدول را به رقبا تعارف زدند. خوش شانسی اتلتیکویی‌ها این بود که بارسلونا و رئال مادرید هم فصل کابوس‌واری را سپری کردند و هیچ‌وقت در قامت مدعی نبودند و از هیچ فرصتی برای صعود به رتبه اول استفاده نکردند. در انتهای فصل اما اتلتیکومادرید مجددا اوج گرفت و در نهایت هم پیروز این رقابت حساس شد.

اتفاق مهم برای این تیم حضور لوییز سوارز بود که به عنوان سومین گلزن برتر تاریخ بارسلونا د رابتدای فصل با رقم ناچیزی به اتلتیکو پیوست و یک تنه این تیم را قهرمان کرد و شاید سیمئونه باید این قهرمانی را مدیون رونالد کومان و مدیران وقت بارسلونا باشد.

رئال مادرید که تا هفته آخر شانس قهرمانی داشت در نهایت با پیروزی مقابل ویارئال و با ۸۴ امتیاز در جایگاه دوم لیگ فوتبال اسپانیا ایستاد تا حداقل فصل را در جایگاه بهتری نسبت به رقیب سنتی به پایان برساند.

بارسلونا هم که فصل پر فراز و نشیبی را سپری کرد و بارها فرصت صدرنشینی را از دست داد یک پیروزی دشوار برابر ایبار به دست آورد و با ۷۹ امتیاز در رده سوم لالیگا ایستاد. باید دید این دو تیم که هردو فصل بدی را پشت سر گذاشتند فصل بعد با چه تغییراتی لیگ را آغاز می‌کنند و سرنوشت افراد تاثیرگذاری مانند مسی٬ زیدان و راموس چه می‌شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.