عملیات غیرممکن لیورپول به سرانجام رسید/ هیولای گواردیولا برای قهرمانی اروپا آماده شد

قهرمان این فصل از لیگ برتر انگلیس با پایانی خوش به روایت امسالش خاتمه بخشید و شاگردان کلوپ هم توانستند به سهمیه لیگ قهرمانان اروپا برسند. پیروزی تاتنهام هم برای خودش و هم برای چلسی خوب بود اما باعث شد آرسنال در رده هشتم سهمیه کنفرانس لیگ اروپا بگیرد!

به گزارش تازه‌نیوز، لیگ برتر انگلیس با برتری منچسترسیتی، منچستریونایتد، لیورپول، تاتنهام و آرسنال و شکست چلسی هفته آخرش را پشت سر گذاشت.

منچسترسیتی قهرمان این فصل لیگ برتر در آخرین بازی مقابل اورتون آتش‌بازی کرد و با ۵ گل پیروز شد. دبروینه در دقیقه ۱۱، ژسوس در دقیقه ۱۴، فودن در دقیقه ۵۳ و آگوئرو در آخرین بازی‌اش برای سیتی در دقایق ۷۱ و ۷۶ گلزنی کردند. منچسترسیتی با این برد ۸۶ امتیازی شد و با فاصله ۱۲ امتیازی با منچستریونایتد کارش را به پایان رساند.

منچستریونایتد هم موفق شد ولورهمپتون را ۲ بر یک در زمین حریف شکست دهد. الانگا در دقیقه ۱۳ و ماتا در دقیقه ۴+۴۵ از روی نقطه پنالتی برای یونایتد و سمدو در دقیقه ۳۹ برای ولوز گل زدند.

لیورپول مقابل کریستال‌پالاس ۲ بر صفر برنده شد تا سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را با حضور در رده سوم با ۶۹ امتیاز کسب کند. مانه در دقایق ۳۶ و ۷۴ برای لیورپول گل زدند.

چلسی خوش‌شانس بود که لسترسیتی هم مغلوب شد تا بین ۴ تیم بالای جدول به کارش خاتمه دهد، برای این که مقابل استون‌ویلا ۲ بر یک مغلوب شد. ترائوره در دقیقه ۴۳ و القاضی در دقیقه ۵۲ از روی نقطه پنالتی برای ویلا گل زدند. چیلول هم تنها گل چلسی را در دقیقه ۷۰ به ثمر رساند. شاگردان توخل با قرارگرفتن در رده چهارم سهمیه لیگ قهرمانان را بدست آوردند و لستر باز ماند.

نبرد لسترسیتی و تاتنهام هم ۴ بر ۲ به سود اسپرز خاتمه یافت. برای لسترسیتی واردی هردو گل را از روی نقطه پنالتی در دقایق ۱۸ و ۵۲ زد. برای تاتنهام هم کین در دقیقه ۴۱، اشمایکل (گل‌به‌خودی) در دقیقه ۷۶ و بیل در دقایق ۸۷ و ۶+۹۰ گلزنی کردند.

آرسنال هم در آخرین بازی فصل خودش برایتون را ۲ بر صفر برد. په‌په در دقایق ۴۹ و ۶۰ برای توپچی‌ها گل زد. علیرضا جهانبخش یک نیمه در ترکیب برایتون بود و جای خودش را به آدام لالانا داد. توپچی‌ها با این پیروزی سهمیه لیگ کنفرانس اروپا را بدست آوردند.

نتایج دیگر بازی‌ها به شرح زیر است:
فولام صفر – نیوکاسل ۲
لیدزیونایتد ۳ – وست‌برومویچ یک
شفیلدیونایتد یک – برنلی صفر
وستهام ۳ – ساوتهمپتون صفر

جدول پایانی لیگ برتر انگلیس فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰

با پایان یافتن لیگ برتر انگلیس، منچسترسیتی، منچستریونایتد، لیورپول و چلسی به لیگ قهرمانان اروپا راه یافتند، لسترسیتی، وستهام و تاتنهام راهی لیگ اروپا شدند و فولام، وست‌برومویچ و شفیلدیونایتد هم به دسته پایین‌تر سقوط کردند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.