محمد هاشمی: علی لاریجانی می‌تواند بازی انتخابات را عوض کند!

محمد هاشمی گفت: حضرت امام معتقد بودند نباید عده‌ای افراد مسن به شکلی تصمیم‌گیری کنند که مردم کنار گذاشته شوند.

 

به گزارش تازه‎نیو، محمد هاشمی معتقد است: «‌آقای هاشمی هنگامی که صلاحیت‌شان تأیید نشد نه از صندوق قهر کردند و نه از تلاش دست کشیدند. در آن مقطع تاریخی براساس نظرسنجی‌ها آرای آقای روحانی حدود سه درصد بود، این در حالی بود که با حمایت آقای هاشمی آرای ایشان به بالای 50 درصد رسید. این به معنای آن است که آقای هاشمی پس از ردصلاحیت خود تأثیرگذاری‌اش را در انتخابات حفظ کرده وحتی تعالی دادند و این تأثیرگذاری در نهایت به نتیجه رسید. بنده معتقدم در شرایط کنونی آقای لاریجانی نیز با چنین فرصت‌هایی مواجه هستند. امثال آقایان لاریجانی و جهانگیری هنوز هم فرصت دارند و می‌توانند تهدید را به فرصت تبدیل کنند. آقای لاریجانی می‌تواند با حمایت از دکتر همتی صحنه انتخابات را تغییر بدهد». در ادامه بخش‌هایی از گفت‌و‌گوی آرمان با برادر مرحوم آیت الله هاشمی را می‌خوانید.

 

  • حضرت امام معتقد بودند نباید عده‌ای افراد مسن به شکلی تصمیم‌گیری کنند که مردم کنار گذاشته شوند. ایشان معتقد بودند اگر چنین شرایطی به وجود بیاید مانند قبل از انقلاب خواهد بود. حضرت امام نگاه ویژه‌ای به مردم و جایگاه مردم در تصمیم‌گیری‌های کشور و جمهوریت نظام داشتند. متأسفانه از فرمایشات حضرت امام در این زمینه فاصله گرفته‌ایم و به شکل دیگری عمل می‌کنیم. البته ممکن است کسانی که چنین ترکیبی را برای انتخابات ریاست‌جمهوری در نظر گرفته‌اند دلایلی برای کار خود داشته‌اند و براساس این دلایل چنین تصمیم‌گیری کرده‌اند. با این وجود باید عنوان کنم فاصله زیادی با دیدگاه‌ها و خواسته‌های حضرت امام داریم.
  • تجربه تاریخی در سال‌های گذشته نشان می‌دهد اگر مردم تصمیم بگیرد پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و حرف خود را بزنند کسی نمی‌تواند مانع آنها بشود. در شرایط کنونی شورای نگهبان حرف خود را زده است. این در حالی است که حرف شورای نگهبان حرف آخر نیست؛ بلکه حرف آخر را مردم می‌زنند و نه شورای نگهبان. مردم می‌توانند  در پای صندوق‌های رأی همه چیز را تغییر بدهند. لزوما قرار نیست نظر مردم با نظر شورای نگهبان همخوانی داشته باشد و ممکن است مردم نظر دیگری داشته باشند. مرحوم آیت‌ا… هاشمی جمله‌ای داشتند با این مضمون که «من الان راحت شدم و می‌دانم که مردم در پای صندوق‌های رأی حرف خود را خواهند زد. مردم صندوق را شناخته‌اند و حرف خود را آنجا خواهند زد». به همین دلیل نگاه مردم می‌تواند با نگاه شورای نگهبان متفاوت باشد.
  • آقای همتی کمتر شناخته شده‌اند اما گزینه مناسبی برای ریاست‌جمهوری هستند. آقای همتی  در زمانی که بنده در صداوسیما فعالیت می‌کردم حدود 12 سال جزو مدیران من در این سازمان بودند و به همین دلیل شناخت خوبی از ایشان دارم. ایشان رابط بین صداوسیما و دفتر حضرت امام و سید‌احمد آقا بودند. ایشان به بیت حضرت امام خیلی نزدیک بودند و به همین دلیل با خواسته‌ها و اصلاحاتی که از طرف بیت حضرت امام وجود داشت، آشنایی داشتند و آنها را پیگیری می‌کردند. تلاش ما این بود که براساس دیدگاه‌های حضرت امام صداوسیما را مدیریت کنیم و آقای همتی در این زمینه تلاش‌های زیادی انجام می‌دادند.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.