علی مطهری در تحلیل بیانات رهبری: جز تایید صلاحیت لاریجانی «جبران» معنا ندارد

علی مطهری، نایب‌رئیس مجلس دهم و نامزد ردصلاحیت‌شده انتخابات درباره تحلیل بیانات امروز رهبری و جبران دستگاه‌های مسئول گفت: شورای نگهبان حداقل آقای لاریجانی را تایید صلاحیت کند.

به گزارش تازه‌نیوز، علی مطهری، نایب‌رئیس مجلس دهم و نامزد ردصلاحیت‌شده انتخابات در اتاق گفتگوی تحلیل بیانات امروز رهبری در کلاب هاوس گفت: «رهبری فرمودند مطالبه من این است که دستگاه‌های مسوول این جفا و ظلم را جبران کند؛ به نظر من مفهوم این جمله ایشان این است که شورای نگهبان باید جلسه‌ای تشکیل دهد و حداقل آقای لاریجانی را تایید صلاحیت کند و ایشان وارد رقابت‌ها شود.  اگر غیر از این باشد جبران معنی نمی‌دهد.»

 

کامبیز نوروزی، حقوقدان نیز در این اتاق گفتگو تصریح کرد: در مورد نقد و ایرادی که رهبر انقلاب با تعبیر جفا و ظلم داشتند باید گفت اگر مقصود شورای نگهبان باشد، از آن دستگاه هایی که ایشان نام نبردند، یا دستگاه های اطلاعاتی و انتظامی و قضایی در نتیجه امر فرقی ندارد. تصمیم شورای نگهبان در موردآن فرد یا افرادی که مقصود نظر رهبری بودند محکوم به بطلان است. یا اطلاعات درست داده شده و شورای نگهبان تصمیم غلط گرفته یا اطلاعات اشتباه داده شده است. در هر دو حالت تصمیم شورای نگهبان غلط است. اگر شورای نگهبان از تصمیم خود برنگردد و اصرار بر تصمیم خود کند، تمام انتخابات را از مشروعیت ساقط کرده است. به دلیل آن که یک نامزد صاحب صلاحیت انتخاباتی را بدون رعایت قانون از ورود به عرصه انتخابات منع کرده است.

وی افزود: شاید گفته شود در مورد خیلی از افراد این مسئله مطرح است ولی هیچ موقع چنین آشکار و صریح مشخص نشده است. مسیر دیگر این است که شورای نگهبان از تصمیم خود برگردد و نامزدی را که صلاحیتش احراز نشده را تایید کند و او هم وارد انتخابات شود. این تنها مسیری است که می تواند انتخابات را نجات دهد. این که فضای انتخابات تغییر می کند یا نه، به اعتقادمن فضای انتخابات تغییر کرد و اهمیتی ندارد شورای نگهبان بر تصمیم خود اصرار یا عدول کند. بعد از سخنان رهبری در این مدت کوتاه فضای انتخابات تغییر کرد. منتهی ممکن است رقابت انتخاباتی تغییر کند. به فرض آقای لاریجانی وارد انتخابات شوند، از وضعیت تک قطبی و کاهش مشارکت عمومی خارج می شود، گرمتر شده و شاید بر مشارکت عمومی اثر بگذارد.

 

رهبر انقلاب ظهر امروز در بیاناتی مهم تصریح کردند: در جریان عدم احراز صلاحیت به برخی کسانی که احراز صلاحیت نشدند جفا و ظلم شد. نسبت‌هایی داده شد یا به خودشان یا خانواده‌شان که واقعیت نداشت. خانواده‌های محترم و عفیف که مواجه با چنین نسبت‌هایی شدند. گزارش‌های خلافی بود که بعد هم مشخص شد که خلاف است. ولی در فضای مجازی پخش شد. این‌که می‌گویم فضای مجازی رهاست همین است. حفظ آبروی افراد جزء بالاترین وظایف است. مطالبه من از دستگاه‌ها این است که جبران کنند. مواردی درباره خانواده و فرزند کسی داده شده که بعد معلوم شده که غلط است. این را جبران کنند.

ویدئوی مربوط به این بخش از بیانات را اینجــــا مشاهده فرمایید.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.