پشت‌پرده لیست مشکوک شورای شهر تهران

مردم به دوستان عیسی شریفی رأی ندهید!

ایراد اصلی لیست اصولگرایان برای شورای شهر تهران، رزومه نداشتنِ آقازاده‌هایی مثل دختر شهیدسلیمانی نیست، بلکه رزومه‌ سابقه‌ی برخی از چهره‌های لیست در دفاع تمام‌قد از عیسی‌شریفی‌هاست.

به گزارش تازه‌نیوز، میلاد گودرزی، فعال رسانه‌ای عدالتخواه در یادداشتی کوتاهی نوشت: ایراد اصلی لیست اصولگرایان برای شورای شهر تهران، رزومه نداشتنِ آقازاده‌هایی مثل دختر شهیدسلیمانی نیست، بلکه رزومه‌ سابقه‌ی برخی از چهره‌های لیست در دفاع تمام‌قد از عیسی‌شریفی‌هاست. لکه‌ی تعریف و تمجیدهای چمران، سروری، کاشانی، امانی و تشکری‌هاشمی از شریفی پاک‌شدنی نیست!

خرداد ۹۶ و بعد از شکست کامل اصولگرایان در انتخابات شورای‌شهر پنجم و پس از بازداشت سیف و مهردادی، دو تن از متهمان هلدینگ یاس، اخباری مبنی بر خروج از کشور و فرار عیسی شریفی، قائم‌مقامِ قالیباف، شهردار وقت منتشر شد که با واکنش عجیب اعضای شورای‌شهر چهارم مواجه شد. دفاع تمام‌قد و تقدیر از شریفی!

کار به همین جلسه و نطق‌های اعضا ختم نشده و به پیشنهاد چمران و طلایی قرار میشه از شریفی تقدیر هم بعمل بیاد. شریفی به کشور برمی‌گرده و اگرچه گفته میشه دلیل سفر، بیماری دخترش بوده، اما بعدها رسانه‌ها نوشتن که با وعده و امان‌نامه‌های دوستانش به کشور برگشته.

جلسه تقدیر هم همون روزها و در دفتر شریفی برگزار میشه، رپورتاژ شریفی در روزنامه صبح‌نو، رسانه‌ی نزدیک به شهردار وقت، هم چاپ میشه.

و نهایتاً کمتر از ۳ماه بعد و در شهریور ۹۶ سخنگوی قوه‌قضاییه از بازداشت عیسی شریفی با اتهامات مالی خبر میده.

اعضای وقت شورای‌شهر که وظیفه‌شون نظارت بر عملکرد شهرداری و صیانت از حقوق و اموال مردم بوده، نه تنها هیچ اقدامی برای جلوگیری از فساد گسترده‌ی عیسی شریفی و ماجرای «هلدینگ یاس» نکردن، که چنین تمجید و دفاعی از عیسی شریفی هم از اون‌ها در تاریخ ثبت شده:
– سروری: چطور راضی می‌شویم برای امیال سیاسی دیگران (شریفی) را ناجوانمردانه تخریب کنیم؟
– کاشانی: بسیاری از گره‌های بازنشدنی شهر را آقای شریفی باز کرد
– چمران: اتهامات علیه عیسی شریفی صحت ندارد! (۱۹خرداد۱۴۰۰)

و همچنین مدیران وقت شهرداری تهران و همکاران شریفی:
– امانی: شریفی انسانی شریف است/ بار اصلی فعالیت‌های اجرایی بعنوان قائم‌مقام پس از دکتر قالیباف بر دوش شریفی بوده.
– تشکری: شریفی مردی مقتدر، ولایتمدار و پرتوان است/ فضای سیاسی به گونه‌ای ناسالم و مسموم شده که در حق مردان جنگ و جبهه؛ همانانی که جانشان را بر طبق اخلاص گذاشته‌اند هم به راحتی بی انصافی می‌شود.

امروز که عیسی شریفی فقط به خاطر بخشی از پرونده چندهزارمیلیاردی یاس به ۲۰ سال حبس و چندصدمیلیارد تومان جزای نقدی محکوم شده، یاران دیروز او لیست بستن که دوباره شهر رو بدست بگیرن. بگذریم از حرف‌وحدیث‌هایی مبنی بر ردوبدل‌شدن املاکی نجومی زیر چتر هلدینگ یاس، بین برخی از اعضای وقت شورای‌شهر. اما حتی با فرض سلامت این افراد، چرا باید مجدد مهمترین رکن سیاستگذاری و نظارت شهر تهران رو بدست چنین افرادی با چنین سابقه‌ای سپرد؟ این سوالو بیش از همه، «امت حزب‌الله» باید از خودش بپرسه. طیفی که قراره با کلی توجیه شرعی و انقلابی (!) لیست این بزرگواران رو دست بگیره و جمعه‌ی آینده پای صندوق رأی بره!

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.