درخواست فائزه هاشمی از روحانی برای انتخابات جمعه!

فائزه هاشمی عضو حزب کارگزاران می گوید: بابا به دنبال حفظ نظام بود حتی بسیاری از منتقدان نه از اصولگرایان بلکه از اصلاح طلبان، یکی از ایرادهایی که به ایشان می گیرند این است که طالب حفظ نظام بود و این را به عنوان یک نکته منفی برای ایشان می بینند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از خبرآنلاین، اظهارات اخیر حیدر مصلحی وزیر اطلاعات دولت احمدی نژاد درباره ردصلاحیت آیت الله هاشمی رفسنجانی، با واکنش ها و انتقادات بسیاری روبرو شد و نوک پیکان این انتقادات نیز بیش از همه متوجه شورای نگهبان بود. هرچند شورای نگهبان، اظهارات مصلحی را تکذیب کرد اما فائزه هاشمی خواستار شفاف سازی این شوراست.

بابا همان سال ۹۲ علت ردصلاحیتش را مطرح کرد اما…

فائزه هاشمی فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی در واکنش به اظهارات حیدر مصلحی وزیر اطلاعات دولت احمدی نژاد درباره ردصلاحیت پدرش به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: همان زمان با عدم احراز صلاحیت بابا( که البته این مسئله هیچ فرقی با ردصلاحیت ندارد و این اسم هایی است که با اهداف دیگری تعیین می شوند و شورای نگهبان گذاشته و بابا از آن استفاده کرد) این اظهارات مطرح شد و بابا همان موقع این مسئله را مطرح کرد اما طبق معمول در آن زمان تکذیب شد هر چند الان خوشبختانه مطرح شد ولی بازهم شورای نگهبان تکذیب می کند.

گلایه اصلی متوجه شورای نگهبان است

او افزود: می خواهم بگویم آقای مصلحی به هر حال  وزیر اطلاعات بوده و احساس کرد وظیفه اش بوده هر چند خارج از وظیفه اش عمل کرده و چنین گزارشی را ارائه داده است اما گلایه اصلی و در واقع مشکل اصلی روی دوش شورای نگهبان است چراکه شورای نگهبان باید سعی کند عدالت را رعایت کند، در راستای مصلحت نظام حرکت کند، از قانون خارج نشود و جلوی اقدامات سلیقه ای را بگیرد بدین گونه که افراد خودشان را نظام می دانند و همه چیز را حول محور خودشان تعریف می کنند.

ردصلاحیت های این انتخابات بدتر از انتخابات سال ۹۲ است

هاشمی ادامه داد: بنابراین در حال حاضر ایراد بنده به آقای مصلحی نیست بلکه ایرادم به شورای نگهبان است که چرا در آن زمان تحت تاثیر قرار گرفت البته فقط در مورد بابا نیست بلکه اگر به ردصلاحیت ها نگاهی بیندازیم بسیاری دچار چنین سرنوشتی شدند. در همین انتخابات هم می بینیم که حتی بدتر از آن زمان عمل شده است به بیانی دیگر تعداد ردصلاحیت هایی که اصلا نه قانونی، نه واقعی و نه به حق است به تدریج افزایش پیدا کرده است.

شورای نگهبان به جای تکذیب کردن، پاسخگو باشد

این چهره سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: متاسفانه به رغم همه اینها، شورای نگهبان باز هم تکذیب می کند و دروغگویی یک مسئله عادی شده است. نمی دانم چرا هیچ کس احساس مسئولیت در رابطه با اعمالش نمی کند که باید به جای تکذیب کردن، پاسخگو باشد.

انصراف مهرعلیزاده کار درستی بود چون….

او در مورد انصراف مهرعلیزاده از ادامه کاندیداتوری نیز بیان کرد: کار مهرعلیزاده کار درستی بود چون دوگانگی کاندیداها موجب شکستن رأی شان می‌شد از این رو با این کار تمرکز رأی صورت می گیرد و سیاست درستی بود.

هاشمی در مورد حضور همتی به عنوان تنها کاندیدای اصلاح طلبان  و لزوم حمایت از وی اظهار کرد: الان ما به جایی رسیدیم که عمده اصلاح طلبان، دولت آقای روحانی و خود آقای همتی که در آن دولت بودند با اصولگرایان همراهی کردند و پای مطالبات به حق جامعه و شاخص های اصلاح طلبی نایستادند و یا تلاشی کنند که آنها را محقق کنند بنابراین حضورشان به دلیل انتخابات است که برگزار می شود و طبیعتا کاندیداهای رقیب باید حضور داشته باشند که البته می توانستند حضور هم نداشته باشند این مسئله خودش می توانست پیام های بسیاری داشته باشد و تکلیف جامعه را بهتر مشخص می کرد.

او افزود: عده ای بر این باورند که نباید از انتخابات غافل شویم و صندوق انتخابات و نهاد انتخابات نباید تضعیف شود اما در این شرایط که عملکرد اصولگرایان و اصلاح طلبان شبیه به هم است حتی اگر در نهایت اصلاح طلب برنده شود در زمین اصولگرایان بازی می کند همانطور که در چهارسال گذشته رخ داد ، چنین شخصیتی در این زمان و شرایط چه امیدی می تواند ایجاد کند بنده آقای همتی را دوست دارم به هر حال فرد قابل احترامی است نه به عنوان یک رئیس جمهور، او را تایید نمی کنم چون عملکرد او شبیه همان عملکردی است که در سیستم داشته است حال چرا باید فکر کرد همتی رئیس جمهور شود عملکرد متفاوت تری خواهد داشت اتفاقا ضعیف تر هم خواهد شد چون جایگاهش متفاوت تر خواهد شد و فشارهای بزرگ تری از بیرون به او وارد می شود.

درخواست انتخاباتی فائزه هاشمی خطاب به روحانی

فائزه هاشمی در پایان در پیامی به حسن روحانی، رییس جمهوری گفت: فردا انتخابات برگزار می شود ما دو تجربه تاریخی برای برگزاری انتخابات یکی سال ۷۶ و دیگری سال ۸۸ داریم. در سال ۷۶، رییس جمهور وقت تلاش کرد از رأی مردم پاسداری کند، آمار دروغ ارائه نشود، تقلب صورت نگیرد و آن رأی واقعی بیرون بیاید. دیگری انتخابات سال ۸۸ بود که رییس جمهور وقت آنطور عمل کرد و همان اتفاقاتی رخ داد که دیدید.

او اضافه کرد: انتظار از آقای روحانی دارم (حداقل در این چهارسال نمی توانم از عملکردشان دفاع کنم چون الان نطق ایشان باز شده و با بسیاری از مسائل مخالفت می کند که البته ایرادهایش درست است هر چند دیر است) حداقل نشان دهد که می تواند این انتخابات را سالم برگزار کند، از آمارهای نادرست و دروغ جلوگیری کند و آمار واقعی آرایی که به صندوق ریخته شده اعلام شود و این تلاش مردم را ناکام نگذارد. شرایط فضای مجازی به گونه ای است که هیچ کس نمی تواند آمار دروغ اعلام کند یعنی وقتی هم دروغ اعلام شود به زودی علنی و آشکار می شود اما چه خوب است که آقای روحانی این عملکرد را از خودش به جای بگذارد.

۱ نظر
  1. گشتاسب

    بابات بخاطر قدرت طلبی دق کرد .فقط بخاطر قدرت بجون هم افتادید این مردم ارزشی پیش شما ندارد .اندک تعدادی هم بخاطر نیت خودشان دوربر شمایند نیتشان محقق شد یا نشد تو سرتون میزنند می‌اندازند سطل زباله.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.