یک اتفاق کافی است تا قهرمانی پرسپولیس از دست برود

هواداران پرسپولیس باید بترسند!

تا ساعاتی دیگر پرونده لیگ بیستم بسته می‌‍شود و تکلیف قهرمان، سهمیه لیگ قهرمانان و تیم‌های سقوط کننده به لیگ یک مشخص می‌شود.

صالح یعقوبی/ تازه‌نیوز؛ قلب فوتبال ایران امشب در تهران می‌‎تپد و نگاه‌ها به دو ورزشگاه پایتخت است تا تکلیف قهرمان مشخص شود؛ قهرمانی که یکی از حیثیتی‌ترین جام‌های لیگ برتر را به خانه می‌برد.

چرا نباید خیال پرسپولیس‌ها از گلات راحت باشد؟

در فوتبال زمانی شکست می‌خورید که خیال‌تان راحت است! چرا که پاری‌سن‌ژرمن هم چند سل پیش با خیال راحت از پیروزی ۴ بر صفر در بازی رفت مقابل بارسلونا به نیوکمپ آمد اما در نهایت با ۶ گل بدرقه و البته حذف شد. در این دیدار حتی مساوی هم ضامن قهرمانی پرسپولیس نیست و اگر گلی زودهنگام یا دیرهنگام دریافت کنند یا روند بازی سپاهان و استقلال در آزادی استرس را به ساق‌های بازیکنان پرسپولیس تزریق کند، کار برای سرخ‌پوشان بسیار سخت می‌شود.

نمونه داخلی این اتفاق هم استقلالِ مرحوم منصور پورحیدی است که در لیگ اول تماما صدرنشین بود و پرسپولیس شانه‌به‌شانه آن‌ها می‌آمد. در حالی که در خرداد ۸۱ برای قهرمانی در مقابل ملوان به یک مساوی احتیاج داشتند، دچار استرس شدند و بازی را به شکل عجیبی واگذار کردند و از آن‌طرف پرسپولیس با پیروزی مقابل فجر شهیدسپاسی قهرمان اولین دوره لیگ‌برتر فوتبال ایران شد.

پرسپولیس و سپاهان

چرا نباید سپاهانی‌ها از قهرمانی ناامید باشند؟

سپاهان در اولین فصل مربی‌گری محرم نویدکیا فوق‌تصور ظاهر شده و با نمایش‌های زیبا و حساب‌شده، قهرمان چهار دوره گذشته قوتبال ایران را حسابی اذیت کرده. سپاهان که در مقاطعی صدر را از پرسپولیس ربود بدموقع لغزید و شاگردان یحیی هم سریعا از این اتفاق استفاده کردند.

امید اصفهانی‌ها برای قهرمانی اندک است زیرا پرسپولیس به هیچ‌وجه تیم ساده‌ای نیست؛ باختن را فراموش کرده، حتی در فینال آسیا هم با پنالتی شکست خورد و در بازی گذشته مقابل تراکتور نشان داد که اگر عقب هم بیفتند همه‌جانبه برای جبران آن تلاش می‌کنند و پیروزی در بازی‌های بزرگ را حفظ هستند.

سپاهانی‌ها باید فارغ از نتیجه پرسپولیس مقابل پیکان، تلاش کنند و منتظر اتفاقات در فوتبال بمانند. اتفاقاتی مانند از کوره دررفتن یکی از آرام‌ترین بازیکنان تاریخ یعنی زیدان در فینال جام جهانی و به تبع آن باخت تیم فرانسه. اتفاق در فوتبال مانند آمدن یک دیوانه به زمین فوتبال در دیدار ایران استرالیا است که روند بازی را برگرداند و ایران را به جام جهانی فرانسه رساند. اتفاقات بخش مهمی از فوتبال هستند که اگر خوش‌شانس باشید شما را به اوج خوشبختی می‌رساند و سپاهان سخت نیازمند یک اتفاق است.

در همین زمینه مصاحبه ما با مجید جلالی در مورد قهرمان لیگ و حذفی را هم بخوانید: این‌که بدون تمرین پیروز می‌شوند گواه خیلی چیزهاست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.