ظاهرا 60درصد مردم ایران واکسن زد‌ه‌اند!

آمار عجیب کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بحبوحه کرونای دلتا در کشور، بسیار نگران کننده است!

 

به گزارش تازه نیوز، در حساس‌ترین و هولناک‌ترین وضعیت کرونا که همه جهان برابر سویه دلتا غافلگیر شده، چند میلیون شهروند کشور ما دچار ایپدمی بی‌تفاوتی شده‌اند.

بنابر اعلام دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا، میانگین رعایت پروتکل‌ها در اماکن عمومی که در هفته اول تیرماه (2تا9تیر) حدود 69درصد بوده در فاصله یک ماه 44درصد ریزش کرده است.

در کمرکش پیک پنجم یعنی 30تیر تا 6 مرداد، میانگین میزان رعایت پروتکل‌ها در کمال تعجب تنها 39درصد بوده است.

این در حالی است که در هفته اول تیر بالاترین رقم مرگ‌ومیر 144 نفر بوده ولی در هفته اول مرداد رقم 357 جان‌باخته کرونا طی یک شبانه‌روز هم به ثبت رسیده است.

ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت اظهار داشته بیش از 67درصد مردم در تهران، قم و البرز در اماکن عمومی ماسک نمی‌زنند و نتیجه اینکه تعداد بستری‌ها به اندازه جمعیت یک شهر متوسط رسیده است.

در واقع می‌توان گفت همانطور که در ابتدای شیوع کرونا می‌گفتند سه برابر اعداد اعلامی میزان قربانیان کرونا در ایران است حالا هم 40برابر میزان اعلامی، میزان واکسینه شده‌های کشور است. حتما آنها که مراعات نمی‌کنند واکسن زده‌اند و وزارت بهداشت بی‌خبر است!

در کنار این بی توجهی آزاردهند یا پیدمی بی تفاوتی، این را هم اضافه کنید که سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفته: آمارها نشان می دهد که در برخی استانها ۶۰ درصد مردم برای تزریق واکسن کرونا مراجعه نکرده اند.

به عبارتی نه تنها رعایت ملاحظات بهداشتی را نمی‌کنیم از نوبت واکسیناسیون هم استفاده نمی‌کنیم!

در همین زمینه بخوانید:

ناگفته‌های حیرت‌آور از ویروس کرونای دلتا؛ ناقل هستید حتی اگر واکسن زده باشید!

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.