ممنوعیت سفر حج عمره برای کسانی که این واکسن را زدند!

مقامات سعودی اعلام کردند کسانی که واکسن کرونای چینی سینوفارم دریافت کرده‌اند، نمی‌توانند به حج عمره بروند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایسنا، مقامات عربستان شرط حج را واکسیناسیون با واکسن کرونای فایزر/بیون‌تک، آکسفورد/ آسترازنکا، مدرنا و جانسون و جانسون اعلام کردند. در ایران بیشتر افراد واکسن کرونای سینوفارم زده‌اند وگفته می‌شود تا پایان شهریور چندین میلیون دُز واکسن کرونای سینوفارم وارد کشور می‌شود.

در جلسه‌ای که میان مسئولان وزارت امور مذهبی بنگلادش، انجمن آژانس‌های حج این کشور و همچنین سفیر عربستان سعودی در بنگلادش برگزار شد، مسئولان بنگلادشی خواستار همکاری طرف عربستانی برای دریافت مجوز حضور در عمره امسال برای زائرانی شدند که واکسن چینی سینوفارم را دریافت کرده‌اند و درخواست کردند عربستانی‌ها هرچه زودتر تصمیمی خوشایند در این‌باره اتخاذ کنند.

عربستان پیش‌تر اعلام کرده بود زائرانی که از خارج این کشور برای ثبت‌نامِ عمره اقدام می‌کنند باید گواهی واکسیناسیون کرونای فایزر/بیون‌تک، آکسفورد/ آسترازنکا، مدرنا و جانسون و جانسون را که موردتایید این کشور است ارائه دهند و هرکس خواهان حضور در عمره امسال است باید یکی از این چهار واکسن را دریافت کند.

مسئولان حج بنگلادش در دیدار با سفیر عربستان در این کشور همچنین خواهان کاهش هزینه‌های سفر هوایی برای حضور در حج عمره شدند.

عربستان که پس از همه‌گیری کرونا، مراسم عمره را به مدت یک سال متوقف کرد، سال گذشته با تعداد محدودی از زائران خارجی این مراسم را اجرا کرد اما امسال با تدابیر سختگیرانه‌تری به جمعیت بیشتری اجازه ورود خواهد داد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.