واکنش بورس به مقاومت ۱٫۶ میلیون واحد چه خواهد بود؟

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: به احتمال زیاد شاخص کل بورس سطح مقاومت ۱.۶ میلیون واحدی را پشت سر می‌گذارد.

به گزارش تازه‎نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران، هومن عمیدی کارشناس بازار سرمایه در جواب به این پرسش که آیا شاخص کل می‌تواند سطح مقاومت یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد را پشت سر بگذارد؟ بیان کرد: اول از همه باید بگوییم که بازار سرمایه بازار احتمالات است و در انجام هر کاری باید احتمال را در نظر بگیریم، حال با در نظر گرفتن احتمالات و نگاه به شرایط اقتصادی به نظر می آید که شاخص در سطح مقاومت یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد توقف نداشته باشد.

وی به این پرسش که آیا در سطح مقاومت یک میلیون و ۶۰۰ هزار با فشار عرضه مواجه هستیم؟ پاسخ داد: حقوقی‌ها و حقیقی‌ها اگر بخواهند سهام خودشان را در این سطح از مقاومت بفروشند، بازار‌های دیگر به اندازه بورس جذابیت ندارد و حتی نمی‌توانند تصمیم به پارک کردن پول بگیرند، به علت اینکه درآمد حاصل از پارک پول، که متاثر از تورم  باشد کم است.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با سایر بازار‌های موازی گفت: در شرایط فعلی اگر افراد پول نقد در دست داشته باشند، معمولا بین تمامی بازار‌های موازی، بازار سرمایه را انتخاب می‌کنند، چون از شرایط خوبی بهره‌مند است بنابراین افرادی که در این بازار سرمایه‌گذار هستند نیز به خاطر این سطح مقاومت دست به فروش  سهامشان نمی‌زنند و فشار عرضه ایجاد نمی‌کنند.

عمیدی به این پرسش که آیا بازار در زمان  رسیدن به این شاخص درجا می‌زند و کمی اصلاح دارد؟ پاسخ داد: این امر بعید است به علت اینکه در بازار امروز ۱۷ هزار میلیارد تومان معاملات خرد داشتیم و رکورد معاملات را شکسته ایم. قطعا با این پول‌ها از این سطح از مقاومت نیز عبور می کنیم و اگر تعدادی از سهم‌های شاخص ساز نیز مثبت باشند، این سطح از مقاومت نیز مانند سایر مقاومت ها رد می‌شود.

بازار سرمایه پتانسیل رسیدن به شاخص دو میلیون و  ۱۵۰ هزار واحد را دارد

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: اگر به ترس‌های بازار مانند قیمت گذاری دستوری، افزایش نرخ پالایشگاه ها، دستکاری در دامنه نوسان، افزایش سود بانکی، قطعی برق صنایع و امثال این موارد یک به یک پاسخ داده شود، بازار سرمایه می تواند در سایه امنیت با نظر به شرایط اقتصادی شاخص دو میلیون و  ۱۵۰ هزار واحد را ببیند و در حال حاضر بازار تا این سطح ۳۵ درصد اختلاف دارد، بنابراین بازار سرمایه پتانسیل رشد خوبی در آینده دارد.

این مطل را هم بخوانید: اعلام حقوق کارگران در نیمه دوم سال/ دستمزد کارگران کم ‌شد؟

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.