احمد مسعود به سیم آخر زد: فرمان قیام عمومی و مسلحانه علیه طالبان

احمد مسعود با انتشار پیامی از مردم افغانستان خواست که به هر طریق ممکن علیه طالبان قیام کنند.

به گزارش تازه نیوز، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان امروز در نشست خبری در کابل گفت: «ما تمام تلاش خود را انجام دادیم تا مشکل را از طریق مذاکره حل کنیم اما آن‌ها انجام مذاکرات را رد کردند و سپس ما مجبور شدیم نیروهای خود را برای جنگ بفرستیم.»
وی با تاکید دوباره بر در اختیار گرفتن ولایت پنجشیر گفت که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است. اکنون باهم برای بازسازی کشور همکاری می‌کنیم.
این سخنان در حالی مطرح شد که جبهه مقاومت ملی در پنجشیر تصرف پنجشیر را تکذیب کرد. احمد مسعود نیز در پیامی صوتی خواهان قیام عمومی علیه طالبان شد و گفت که نیروهای آنان در پنجشیر حضور دارند و به مبارزه خود ادامه می‌دهند. وی در این پیام گفت: «هر برادر و خواهر ما در هر گوشه این وطن، به هر شکلی که می‌تواند به‌خاطر نجات وطن به‌پا خیزد، ایستاده شود، قیام کند و مقامت کند. کسانی که به‌شکل مبارزه مسلحانه می‌توانند، ما در کنارشان هستیم، کسانی که تظاهرات می‌کنند، ما صدای‌شان می‌شویم و حمایت می‌کنیم»
وی ساعاتی قبل از این پیام صوتی در توییتی به زبان انگلیسی نوشت که سالم و در امان است اما نگفته است که در کجا حضور دارد.

۱ نظر
  1. ابوالفضل

    سلام
    به یاری خدا در مقابل همه ابرقدرتهای مستکبر شرق غرب می ایستد و پیروز میشود چون وعده خدا همین است.ایران هم با هوشیاری به کمک احمد مسعود خواهد رفت چون طرفدار مظلومان است و به نیرنگ و اهداف پلید این وحشیها آگاه است.علی نگهدارشان باد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.