اظهارات جنجالی علم‌الهدی درباره اعتراضات آبی در کشور

امام جمعه مشهد به اعتراضات علیه بی آبی در کشور واکنش نشان داد

به گزارش تازه‌نیوز، و به نقل از فرارو،  علم الهدی در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه مشهد گفت: امروز در همه استان‌ها مشکل آب داریم و این مساله فقط مربوط به چند استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری و یزد نیست و این مشکل بخش عمده اش مربوط به کاهش نزولات آسمانی در کشور است البته فقط کشور ما گرفتار این مشکل نیست بلکه این یک مساله اقلیمی جهانی است و دیگر کشور‌ها نیز گرفتار آن شده اند.

وی ادامه داد: وقتی نزولات آسمانی کم است مشکل با تجمع درست نمی‌شود، درمقابل خدا تجمع فایده ندارد بلکه تجمع باید در نماز باران انجام شود.

امام جمعه مشهد به سابقه نظام میرابی در سنت‌های قدیمی ایرانی اشاره کرد و گفت: باید با احیای این نظام میرابی، تقسیم صحیح همین موجودی کنونی آب کشور انجام شود و این مهم را باید دستگاه‌های دولتی انجام دهند.

علم الهدی افزود: اکنون که گرفتار خشکسالی شده ایم باید کشت را تغییر دهیم چنانچه در جنوب خراسان رضوی مردم تغییر کشت دادند و با کشت محصولات کم آب مشکل را در بسیاری مناطق رفع کردند.

وی اضافه کرد: از آبیاری غرقابی باید عدول کرد و با این خشکسالی این روش‌های سنتی آبیاری پدرانمان را باید تغییر دهیم و برادران بسیجی و نخبه کشاورزی با کمک و همیاری مردم، آبیاری قطره‌ای را جایگزین روش‌های قدیمی کنند.

این مطالب را هم بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.