ذوالنوری باید از مردم و رهبری عذرخواهی کند

دیدار حضوری روز گذشته رهبر معظم انقلاب، با رئیس جمهور و اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا، و بیانات ایراد شده از سوی ایشان در خلال این دیدار را باید مبدایی برای مقصد انتقادات و ایرادات در نظام اسلامی قرار داد، که در شرایط فعلی حجم انتقادات و نگاه منتقدین به وارد سازی انتقادات به سبب شرایط بار شده اقتصادی – معیشتی بر جامعه متوجه دولت است.

به گزارش تازه نیوز به نقل از بولتن نیوز، رهبر معظم انقلاب در این دیدار ضمن قدردانی از عملکرد ستاد مقابله با کرونا و ذکر توصیه هایی در این باره، با انتقاد شدید و صریح از اقدام برخی‌ها در برخورد با دولت و رئیس جمهور و هتک حرمت ایشان، فرمودند: رهتک حرمت حرام است و انتقاد با هتک حرمت تفاوت دارد ضمن اینکه امروز کشور بیش از هر زمان دیگری به همکاری و اتحاد و انسجام نیاز داردبه گزارش بولتن نیوز، رهبر معظم انقلاب در این دیدار ضمن قدردانی از عملکرد ستاد مقابله با کرونا و ذکر توصیه هایی در این باره، با انتقاد شدید و صریح از اقدام برخی‌ها در برخورد با دولت و رئیس جمهور و هتک حرمت ایشان، فرمودند«هتک حرمت حرام است و انتقاد با هتک حرمت تفاوت دارد ضمن اینکه امروز کشور بیش از هر زمان دیگری به همکاری و اتحاد و انسجام نیاز دارد».

این واکنش معظم له به شرایط موجود در فضای سیاسی و اجتماعی جامعه که دولت را مسبب ردیف اول شرایط مذکور می دانند، به مثابه ریختن آب بر آتش اختلافات و افراط گری هایی بود که در این باره در حال شکل گیری بودند. در واقع بیانات رهبر معظم انقلاب و رویکرد تفکیکی ایشان در تمایز قائل شدن میان انتقاد و هتک حرمت، خفه کردن نطفه اختلاف و بذر بدعت در نحوه سخن راندن، سخن نگاشتن و کنش گری در جامعه اسلامی و نظام اسلامی است.

ذوالنوری باید از رهبر معظم انقلاب و مردم ایران عذرخواهی کند

واقعیت این است که مبنای تذکر مدبرانه رهبری در خلال دیدار حضوری روز گذشته با رییس جمهور و همراهان ایشان، واکنشی به اتفاقات هفته گذشته در راستای افراطی گری ها و انتقادات تند و تیز گروهی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عملکرد دولت و رییس جمهور بود. بطوریکه تعدادی از نمایندگان پا را فراتر از مرز انتقاد گذاشته، و مخالفت خود را با دولت و رییس جمهور به سمت اهانت عریان و ترزیق تشویش گونه رویکرد خود به جامعه را ساماندهی کردند.

توئیت «حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری» نماینده مردم قم و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در حساب کاربریش در توئیتر که موضوع بیانات رهبری در این باره بود، بیش از همه در فضای مجازی و رسانه ای کشور هیاهو به پا کرد. آقای ذوالنوری در توئیت خود که مستقیماً رییس جمهور را به اعدام تهدید کرده بود، نوشته بود«جناب روحانی، اگر برای توجیه مذاکره با دشمن، علت صلح امام حسن با معاویه را خواست اکثر مردم از امام ذکر میکنید! امروز اکثریت قاطع ملت ایران به کمتر از عزل و مجازات شما راضی نمی‌شوند؛ با منطق شما، رهبر انقلاب باید دستور دهند هزار بار شما را اعدام کنند تا دل مردم عزیز راضی شود».

نکته تحلیلی در باره این توئیت، سخن گفتن ذوالنوری بجای رهبر معظم انقلاب و مردم و نسبت دادن آنچه خود می خواهد به رهبر معظم انقلاب و مردم است. در واقع آقای ذوالنوری با رویه مذکور از حیث نشانه شناسی کلمات و چیدمان واژگان در کنارهم و مفصل بندی آن در قالب یک رویکرد خاص و عام، تلاشی در جهت نهادینه سازی گفتمانی بدعت گونه از بطن انقلاب و ارزش های انقلابی و اسلامی است که کرامت انسانی و صیانت از ارزش های انسانی و اخلاقی را با هر گونه منصب و یا پست و مقامی، را در اولویت قرار می دهد.

از این رو ورود بی پرده و شفاف رهبر معظم انقلاب به این موضوع و بستن مسیرهای افراطی گری دلالت بر اشراف رهبری بر نتایج و اثرات مخربی دارد که از ناحیه رفتارهای موجود می تواند بر کشور وارد شود. اگر چه بعد از موضع گیری رهبری در این باره ذوالنوری در یک توئیتی خود را ملزم به تبعت از فرامین الهی رهبری دانست و آن را از اوجب واجبات عنوان کرد و اما نکته اینجاست که ذوالنوری در این توئیت علیرغم هشدارهای رهبر معظم انقلاب در این باره، موضع گری تندش در هفته گذشته بر علیه دولت و رییس جمهور، عذرخواهی نکرد. از این رو باید به ایشان تأکید کرد که اگر به آنچه توئیت کرده است و خود مطیع اوامر رهبری می داند لازم است از رهبری و مردم ایران عذرخواهی کند و حلالیت از همگان را از درگاه خداوند متعال طلب کند. و با این رفتار نشان دهد که به اشتباه و تندوری هایش در این باره آگاه شده است و توئیت هفته گذشته اش به نوعی نتیجه گرفتار شدن وی در فضای هیجانات هنجاری در این باره بوده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.