۵ عادتی که چشم‌ها را پیر می‌کنند!

گاهی اوقات پیش می‌آید که بعضی از ما برای مدتی خواب شبانه خوبی نداریم، درحالی که همین کم‌خوابی می‌تواند به پیری چشم‌ها کمک کند.

به گزارش تازه‌نیوز، عوامل ژنتیکی،‌ نیروی جاذبه زمین، استرس و سال‌ها خندیدن یا اخم کردن هم می‌توانند در شکل‌گیری انواع و اقسام پیری پوست در ناحیه چشم‌ها نقش داشته باشند. درحالی که بیشتر ما به همین عوامل نام‌برده توجه می‌کنیم، امابسیاری از عادت‌های روزانه و مخرب برای چشم‌ها را از یاد می‌بریم.

۱. از پاک‌کننده‌های غلیظ برای پوست چشم‌ها استفاده می‌کنید

اگر بعضی از سایه‌های چشم یا ریمل‌های ضدآب برای مدت‌زمان طولانی در ناحیه چشم‌ها باقی بمانند، پاک کردن آنها بسیار سخت خواهد شد. بیشتر افراد در این وضعیت از پاک‌کننده‌های غلیظ و فشار زیاد برای پاکسازی ترکیبات آرایشی کمک می‌گیرند، درحالی که چنین کاری به‌راحتی می‌تواند به پوست ظریف چشم‌ها آسیب برساند و باعث شکستگی مویرگ‌ها و شکل‌گیری حلقه‌های تیره شود. پاک‌کننده‌های برپایه روغن و محلول‌های میسلار می‌توانند برای پاکسازی این ترکیبات آرایشی مفید باشند.

۲. از کرم چشم استفاده نمی‌کنید

اگر از متخصص پوست‌ومو درباره مراقبت از چشم‌ها سوال کنید، حتما از کرم چشم به‌عنوان یکی از مهم‌ترین محصولات در رژیم ضدپیری نام می‌برد. با این‌حال، کرم چشم همچنان یکی از محصولاتی است که معمولا توسط بسیاری از افراد نادیده گرفته می‌شود. پوست اطراف چشم‌ها درواقع نازک‌ترین پوست در سرتاسر بدن است و درنتیجه آسیب‌پذیری و حساسیت‌پذیری بالایی دارد. جای تعجب ندارد که اولین نشانه‌های پیری پوست عمدتا در همین ناحیه از صورت نمایان می‌شوند.

۳. شیوه استفاده صحیح از کرم چشم را نمی‌دانید

پیدا کردن کرم چشم مناسب فقط نیمی از راه برای مراقبت از پوست چشم‌ها است، درحالی که موفقیت در نیمی دیگر از این راه به شیوه استفاده شما از کرم چشم بستگی دارد. پس از شستن صورت و به‌کارگیری مرطوب‌کننده و سرم باید کرم یا ژل چشم را به اندازه یک نخود با انگشت حلقه خودتان بردارید و آن را به صورت نقاط ریز در ناحیه اطراف چشم پخش کنید. در این مرحله هرگز پوست را نکشید و همیشه کرم یا ژل را به‌آرامی از گوشه‌های داخلی چشم به سمت گوشه‌های بیرونی پخش کنید تا به‌خوبی جذب شود. قبل از این‌که از لوازم آرایش یا محصولات ضدآفتاب استفاده کنید، حتما چند دقیقه منتظر بمانید تا جذب کرم یا ژل چشم به‌صورت کامل انجام بگیرد.

۴. به ابروها توجه نمی‌کنید

داشتن ابروهای پُر و ضخیم هیچ‌وقت از مُد نمی‌افتد، زیرا چنین ابروهایی همیشه یکی از نشانه‌های جوانی و سلامتی مطلوب هستند. عواملی مانند پیری و کمبود مواد مغذی اساسی باعث ریزش موها یا نازک‌شدگی آنها در قسمت‌های مختلف بدن، ازجمله ابروها می‌شوند.کسانی که خیلی زود دستکاری ابروها برای زیباسازی آنها را شروع کرده‌اند، ممکن است در حوالی سی‌سالگی متوجه شوند که ابروهایشان دیگر رشد نمی‌کنند یا شادابی مطلوبی ندارند. در همین موقعیت است که محصولات تقویت‌کننده ابرو می‌توانند قواعد بازی را کاملا تغییر بدهند و ابروهای نازک و کم‌پشت را به ابروهایی زیبا و کامل تبدیل کنند.

۵. از کانسیلر مناسب استفاده نمی‌کنید

حتی بهترین کانسیلرهای چشم موجود در بازار هم نمی‌توانند بی‌خوابی‌های طولانی یا پیامدهای دیگر عادت‌های نادرست برای پوست چشم‌ها را پنهان کنند. اما مزیت کانسیلرهای مناسب حداقل این است که از آسیب‌های بیشتر جلوگیری می‌کنند و مانع از شکل‌گیری خطوط ریز بیشتر می‌شوند. بعضی از کانسیلرهای باکیفیت حتی دارای فیلترهای UV مینرال هستند تا از پوست چشم‌ها در برابر اثرات پیرکننده نور خورشید محافظت کنند.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.