قابلیت‌هایی در واتس‌اپ که احتمالا به کارتان می‌آید!

آشنایی با نحوه حذف پیام و همگام‌سازی نسخه واتس‌اپ گوشی و لپ‌تاپ می‌تواند به استفاده بهتر کاربران از این پیام‌رسان کمک کند.

به گزارش تازه نیوز، پاک کردن پیام ارسال‌شده یکی از قابلیت‌های واتس‌اپ است. این امکان در صورت ارسال اشتباهی یک پیام یا محتوای نامناسب آن بسیار کمک‌کننده است. کافی است پیام موردنظر را انتخاب کرده و حذف یا Delete را بزنید. جمله «این پیام حذف شد» درون چت باقی می‌ماند تا مخاطب/مخاطبین بدانند چیزی این‌جا ارسال شده بوده و شما آن را حذف کرده‌اید!

ناپدیدشدن پیام یا عکس در واتس‌اپ پس از یک زمان مشخص

با استفاده از ویژگی دیگر واتس‌اپ هر پیامی در چت پس از مدت معینی (۲۴ ساعت، ۷ روز یا ۹۰ روز) ناپدید می‌شود. برای انجام این کار به چت موردنظر بروید، روی نام شخص در بالا کلیک کنید و روی «ناپدید شدن» یا Disappearing Messages بزنید و یکی از زمان‌های مورد نظر را روشن کنید تا پیام‌های میان شما و این مخاطب بعد از زمان تعیین‌شده ناپدید شوند.

همچنین کاربران می‌توانند یک تصویر یا ویدیوی ناپدیدشونده را برای افراد دلخواهشان ارسال کنند. این ویژگی هنگام ارسال اطلاعات حساس مانند جزئیات بانکی مفید است. برای انجام این کار، در چت موردنظر و هنگام ارسال تصویر یا ویدیو، روی آیکون «1» در کنار فلش آبی ارسال بزنید تا روشن شود و سپس پیام خود را ارسال کنید. دراین حالت مدیای ارسال‌شده شما تنها یک‌بار قابل مشاهده است و پس از آن ناپدید می‌شود.

نسخه دسکتاپ واتس‌اپ بدون نیاز به گوشی!

همچنین اخیرا می‌توان از پیام‌رسان WhatsApp همزمان و علاوه بر تلفن همراه، روی دستگاه دیگری مثلا تبلت یا کامپیوتر (لپ‌تاپ یا دسکتاپ) استفاده کرد بدون این‌که نیاز باشد واتس‌اپ روی تلفن همراه‌تان در دسترس باشد. برای این کار، روی دستگاه دوم واتس‌اپ را دانلود کرده و باز کنید، و سپس از روی گوشی خود به Settings در واتس‌اپ رفته و گزینه WhatsApp Web/Desktop را بزنید تا بتوانید کد QR که در دستگاه دوم نمایش پیدا کرده را اسکن کنید. از این پس واتس‌اپ دسکتاپ به‌طور مستقل و بدون نیاز به این‌که گوشی روشن یا به اینترنت متصل باشد، قابل استفاده است.

هرچند قابلیت‌های فوق از گذشته‌های دور در تلگرام در دسترس بوده و بسیار هم بهتر از واتس‌اپ عمل می‌کنند، اما همین هم برای این پیام‌رسان کم‌امکانات آمریکایی قدم‌هایی رو به جلو است!

این مطالب را هم بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.