کلاهبرداری ۷ میلیاردی با کپی کارت بانکی

مرد کلاهبردار که با کپی کارت بانکی شهروندان بیش از ۷ میلیارد تومان سرقت کرده بود، بازداشت شد.

به گزارش تازه‌نیوز، این کلاهبردار با استفاده از دستگاه اسکیمر و کپی کردن کارت شهروندان، حساب بیش از ۵۰۰ نفر را خالی کرده بود. متهم در بازجویی‌ها ضمن اعتراف عنوان کرد که با تهیه و طراحی دو سری دستگاه کپی کارت بانکی و نصب روی دستگاه خودپرداز بانک در شهرهای رشت، تهران، آمل، بابل، نوشهر، چالوس، کلارآباد، سلمانشهر و عباس‌آباد اقدام به تهیه و صدورکارت جدید بانکی و کارت ملی منطبق با صاحب حساب می‌کرد.

به نقل از ایران، سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی مازندران در این باره گفت: این کلاهبردار در یک فقره ۵۰ میلیون تومان از حساب بانکی یکی از شهروندان برداشت کرده بود. در تحقیقات اولیه مأموران مشخص شد که کارت‌های بانکی مالباختگان به وسیله دستگاه اسکیمر نصب شده روی خود پردازهای بانکی کپی‌برداری می‌شد و متهم با استفاده از کارت کپی شده حساب شهروندان را خالی و طی چندین مرحله وجوه را در کارت‌های بانکی مختلف منتقل می‌کرد و سرانجام با کارت ملی جعلی صاحبان کارت‌های کپی شده، از فروشگاه‌های جواهری شهرهای مختلف کشور، طلا، سکه، جواهر و ارز دیجیتال می‌خرید.

وی در ادامه افزود: مأموران پس از شناسایی متهم با هماهنگی قضایی مجرم را دستگیر کردند و از وی یک دستگاه کپی کارت‌های بانکی، لپ تاپ، دستگاه جت پرینتر، دوربین طراحی شده برای سرقت رمز عبور کارت‌های بانکی، قطعات الکترونیکی قابل نصب در دهانه کارت خودپرداز و تعدادی فلش مموری و رم کشف کردند.
متهم با تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی و با قرار مناسب روانه زندان شد.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.