وزیر سیب‌زمینی فروش دولت بازهم حاشیه‌ساز شد!

به هم ریختگی در بازار تولیدات محصولات مرتبط با دامداران، با انتقاد رسانه‌ها همراه شد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از تحریریه، سیدجواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی که کار وزارتخانه متبوع خود را به فروختن مستقیم مرغ و سیب زمینی تقلیل داده است به اقدامات تخریبی خود علیه دامداران ادامه می دهد.

افشین صدر دادرس مدیرعامل اتحادیه دام سبک با تحلیل غلط از بازار؛ گفت: بنابر پیش بینی‌های قبلی مافیای گوشت به حدی قیمت در بازار داخل را بالا بردند که دولت مجبور به واردات ۱۰ هزار تن گوشت شد که این تصمیم به صنعت دامپروری ضربه وارد کرد.

افزای قیمت گوشت به تورم ربط دارد و مافیای همه جا حاضر در نگاه مسئولان که تمام فهم غلط و بی کفایتی خود را به آن نسبت می دهند ریشه مشکل نیست.

درحالیکه در سال ۱۳۹۲ قیمت گوشت قرمز تقریبا ۳۰ هزار تومان بوده است، قیمت آن هم اکنون به مرز ۲۰۰ هزار تومان رسیده و افزایش قیمت بیش از ۵۰۰ درصدی را تجربه کرده است که تقریبا نصف افزایش قیمت در سایر کالاها است و برای اینکه صنعت دامداری کشور نابود نشود قیمت گوشت قرمز باید به حدود ۳۰۰ هزار تومان برسد و سرکوب قیمت گوشت با واردات انبوه، ضمن پر کردن جیب دلالان اصلی که شبکه های مرتبط با واردات رسمی هستند، دامداران را ورشکسته می کند.

مسئولان کشور انتظار دارند تورم به مدت ۴ سال پیاپی بالای ۴۰ درصد باشد، اما قیمت ها افزایش نیابد و با مشاهده هر افزایش قیمتی در بازار کالاهای و خدمات متعجب شده! و به سراغ راهکار دم دستی و پولساز واردات(برای جریان های رانتی) می روند.

اگر دولت به دنبال کمک به معیشت مردم است، راهکار آن در سرکوب درآمد کشاورزان بی نوای ایرانی که رسانه و تریبون برای اعتراض ندارند، قرار ندارد. بلکه ریشه آن در کنترل تورم و جبران قدرت خرید نابود شده مردم است. درحالیکه صنعت رانتی فولاد قیمت های خود را بالاتر از قیمت های جهانی! عرضه کرده است و هرگز از طرف دولت با واردات تهدید نمی شود، اما کشاورزی کشور با ابزار واردات به بهانه کنترل قیمت! به موازات حفظ تورم بالا! در حال مرگ به سر می برد.

سیدجواد ساداتی نژاد که با لابی های سنگین و بدون سابقه مناسب به وزارت جهاد کشاورزی رسیده است، این وزارتخانه را به پاتوق مدیران افراطی اصلاح طلب برکنار شده از بخش های دیگر در دوران حسن روحانی تبدیل کرده و اعتقاد کامل به سیاست قیمتی محصولات کشاورزان دارد که کشاورزی و دامپروری ایران را نابود خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

۱ نظر
  1. بهرام

    سلام
    حسنک نه دردی داشت نه بیماری درفش به خود می زدومی نالید.
    حکومت ازاول انقلاب تا کنون ریال رانسبت به طلا30000برابر بی ارزش کرده.نتیجه اش شده هرج ومرج ونابودی کشور.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.